مقبره‌ای با نشانه‌هایی از مردم فلسطین باستان

فلسطین باستان

فلسطین باستان

 

باستان‌شناسان چندین دهه است که به‌دنبال کشف خاستگاه اصلی مردمان فلسطین باستان می‌گردند و به‌همین منظور در سال ۲۰۱۹ نتایج آزمایش‌های دی.ان.ای، اطلاعات جالبی را از این مردمان باستانی برملا کرد.

باستان‌شناسان دی. ان.‌ای جنازه‌های مردمان فلسطین باستان را در قبرستانی در منطقه‌ای با نام «اشکلون»، در فلسطین اشغالی آزمایش کردند. این افراد چیزی حدود ۲۸۰۰ تا ۳۶۰۰ سال پیش در این منطقه زندگی می‌کردند و آزمایش دی. ان.‌ای آن‌ها ثابت کرد که در آغاز در این منطقه زندگی نمی‌کردند و نیاکان آن‌ها از راه دریای مدیترانه خودشان را به این منطقه رسانده بودند.

به‌این ترتیب می‌توان پیش‌بینی کرد که نیاکان این افراد از مناطقی مانند جزیره «ساردنی» (Sardinia)، در جنوب ایتالیا، یونان و احتمالاً اسپانیا و پرتقال به این منطقه مهاجرت کرده‌اند.

به این ترتیب جای هیچ شکی باقی نمی‌ماند افرادی که در این قبرستان دفن شده‌اند، ریشه‌ای در اروپای جنوبی دارند. مشخص شد که این افراد چیزی حدود ۳هزار سال پیش به این منطقه مهاجرت کرده‌اند و پس از ازدواج با افراد محلی، ژن این مهاجران در بازه زمانی ۲۰۰ساله با افراد محلی که در این منطقه سکونت داشته‌بودند کاملاً یکسان شده بود.

منبع bartarinha
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها