سوخوی T4 اختراع نظامی شوروی سابق

سوخوی T4

10 مورد از عجیب‌ترین اختراعات نظامی شوروی سابق

بمب افکن سوخو تی ۴ یک هواپیمای عجیب از مجموعه اختراعات نظامی شوروی است که توسط نیروی هوایی شوروی سابق مورد آزمایش قرار گرفت و با توجه به تولید یک فروندی آن فقط برای چندین بار آن هم در سال ۱۹۷۲ میلادی مورد استفاده قرار گرفت.

۴ فروند از سوخو تی ۴ وارد مرحله تولید شد اما به دلایلی نامشخص فقط یکی از آنها تکمیل و مورد استفاده قرار گرفت تا خط تولید سوخو تی ۴ به عنوان یک پروژه ناموفق در تاریخ نظامی شوروی سابق به ثبت برسد.
آنچه در خصوص دلیل اصلی ساخت بمب افکن سوخو تی ۴ نمایان است، چیزی نبوده جز رقابت تسلیحاتی روسیه با آمریکا در آن زمان که همواره روسیه را برای دستیابی به جنگنده بمب‌افکن‌هایی بهتر، مجبور به تغییر برنامه‌های تولیدی تسلیحات خود کرده است.

10 مورد از عجیب‌ترین اختراعات نظامی شوروی سابق

مخوف‌ترین اختراعات نظامی شوروی در لیست ما سوخو T4 است. از شاخصه‌های حیرت‌انگیز این بمب افکن این بود که پس از اوج‌گیری و یا اقدام برای شکست دیوار صوتی؛ دماغه آن از حالت خمیده به مسطح تغییر وضعیت می‌داد.

شاید اگر هزینه‌ی نگهداری و پرواز سوخو تی ۴ اینقدر بالا نبود، الان نام مخوف‌ترین بمب افکن دنیا سوخو تی ۴ بود نه توپولوف ۱۶۰؛ به هر حال این هواپیما بدون آنکه حتی یک بمب سر آمریکایی‌ها و متحدانش بیاندازد بازنشست شد.
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها