دانلود فیلم هزارپا

سیر تا پیاز فیلم هزارپا

هزارپا عنوان یک فیلم سینمایی کمدی ساخته ابوالحسن داوودی، کارگردان سرشناس ایرانی است. این فیلم که در سال ۱۳۹۶ ساخته شد، با بیش از ۳۸ میلیارد تومان فروش، تاکنون رکورددار پرفروش­ترین فیلم­های تاریخ سینمای ایران است. فیلم نامه این کمدی جنجالی نوشته پیمان جزینی، امیر برادران و مصطفی زندی است که با تهیه کنندگی رضا رخشان به روی صحنه سینما آمد.

رکورد باورنکردنی فروش هزارپا

هزارپا یک سال دیرتر از تاریخ ساخت آن، یعنی در سال ۱۳۹۷ اکران شد. رکورد پرفروش­ترین فیلم تاریخ سینمای ایران، تنها پس از گذشت ۴ هفته از آغاز نمایش آن در سینماهای کشور به دست آمد. شاید در نخستین روز اکران این فیلم (۲۹ تیر ۱۳۹۷) هیچ کدام از دست اندرکاران آن حتی تصور هم نمی کردند که تنها پس از گذشت ۲ ماه، ۳۰ میلیارد تومان فروش نصیب آن شود. همچنین عنوان پرفروش ترین افتتاحیه فیلم در کل تاریخ سینمای ایران نیز به این فیلم تعلق گرفت.هزارپا

هزار پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران

البته پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران تنها رکورد این کمدی ۳ ساعته نیست. با گذشت ۴۵ روز از آغاز نمایش آن رکورد پر مخاطب­ترین فیلم در سال­های دهه ۹۰ هم نصیب آن شد. هزارپا با داشتن بیش از ۴ میلیون تماشاگر توانست از شهر موش­ها ۲ هم پیش بگیرد. همچنین در سه شنبه ۱۶ مرداد ۹۷، حدود ۱۶۰ هزار نفر در سینماهای سراسر کشور این فیلم را تماشا کردند. به این ترتیب، هزارپا توانست رکورد پرتماشاگرترین فیلم در یک روز را نیز از آن خود کند.

رضا عطاران در نقش کیف­ قاپ

نقش اول فیلم، یک جوان کیف­ قاپ به نام رضا (رضا عطاران) است که با همراهی همدستش، منصور (جواد عزتی) به کیف قاپی در خیابان­های تهران در سال­های حدود دهه ۶۰ و ۷۰ مشغولند. در جریان یک سرقت در ابتدای فیلم، این دو دوست یک کیف مردانه را به دست می ­آورند که پر از اسناد با ارزش است. ولی آن­ها به خیال این که اصطلاحاً به کاهدان زده اند، به آن توجه نمی­ کنند. غافل از این که صاحبان این مدارک، چه گرفتاری هایی را در ادامه برای آن­ها به وجود می ­آورند.هزارپا

نذر ازدواج و دردسرهای رضا

در سوی دیگر داستان، الهام عباسی مدیر ثروتمند و در عین حال سخت­گیر آسایشگاه جانبازان جنگ، نذر می­ کند که به خاطر شهادت برادرش در جبهه، همسر یک جانباز جنگ شود. رضا که یک پایش را در تصادف از دست داده، با گوش دادن به صحبت­های مادر منصور که خدمتکار خانه الهام است، از ماجرا بو برده و طمع در ثروت پدر الهام می­ک ند. ماجراهای مربوط به حضور رضا در آسایشگاه به عنوان خدمتگزار صادق و درستکار جانبازان جنگ، و تلاش برای جلب توجه الهام از خنده ­دار ترین بخش­های این کمدی بلند است. در نهایت رضا موفق می­شود که مصنوعی بودن پای خود را به الهام نشان دهد و خود را جانباز جا بزند و به این ترتیب، تمام شرط­ های نذر او را فراهم کند. این دروغ­­ها و  بلوف زدن­ها باعث می­ شود که اعضای گروهک تروریستی منافقین، رضا را با یک جانباز اشتباه بگیرند و در کمین برای کشتن او نقشه بکشند. گرفتاری رضا در چنبره جلب توجه الهام و درگیری با جنایت­کاران، آن­چنان صحنه­ ها و دیالوگ­های جذابی را ایجاد کرد که توانست میلیون­ها تماشاگر را روی صندلی­های سینما میخکوب کند.هزارپا

بازیگران هزارپا:

  • رضا عطاران: رضا نیازی ملقب به رضا هزارپا
  • جواد عزتی: منصور، دوست و همدست رضا
  • سعید امیرسلیمانی: حسن، مشروب فروش و آشنای رضا و منصور
  • شهره لرستانی: شیرین، مادر منصور
  • مهران احمدی: کامران، دایی رضا و شوهر پنهانی شیرین
  • سارا بهرامی: الهام، رئیس آسایشگاه جانبازان جنگ
  • امید روحانی: پدر الهام
  • سپند امیرسلیمانی: امید، پسرعموی الهام
  • شهین تسلیمی: محبوبه
  • نعیمه نظام دوست: خانم کمالی، خدمتکار آسایشگاه جانبازان
  • سید علی صالحی: سعید، یکی از جانبازان آسایشگاه جانبازان
  • محمد نادری: حمید، یکی از جانبازان آسایشگاه جانبازان
  • حسین سلیمانی: ناصر، جانباز نابینای آسایشگاه جانبازان
  • علی یعقوبی: جانباز فلج آسایشگاه جانبازان
  • سینا رازانی: کامبیز شربتی، یک عضو گروهک منافقین
  • امیر مهدی ژوله: کریم، خدمتکار آسایشگاه جانبازان و نفوذی گروهک منافقین در آسایشگاه
  • لاله اسکندری: منیژه، عضو ارشد گروهک منافقین و شوهر کامبیز شربتی
  • بهرام ابراهیمی: رئیس خلافکارهای صاحب کیف
  • ارشاد اقدسی: یکی از خلافکارهای صاحب کیف

حواشی مدت زمان نمایش هزار پا در سینما

یکی از حواشی پیرامون این فیلم، تغییر DCP در هفته سوم اکران است. پس از گذشت سه هفته از اکران فیلم، به این خاطر که نسخه در حال اکران با نسخه­ ارائه شده به سازمان سینمایی و سمعی و بصری متفاوت بود، عوامل فیلم مجبور به کاهش حدود ۱ دقیقه از زمان نمایش آن شدند. همچنین به علت طولانی بودن این فیلم، برخلاف عادت معمول در نشر فیلم­ها در نمایش خانگی، هزارپا در دو قسمت مجزا در دو زمان مختلف منتشر شد. در نهایت ۹۰ دقیقه اول فیلم هزارپا تحت عنوان قسمت اول، در تاریخ چهاردهم اسفند ۱۳۹۷ و ۹۰ دقیقه بعدی نیز در ۲۲ اسفند همان سال به عنوان قسمت دوم به بازار عرضه شد.هزارپا

ارائه فیلم در دو قسمت و نارضایتی مخاطبان

هرچند کسی فروش فوق‌­العاده این فیلم در زمان اکران بر روی پرده سینما را توبیخ نمی­‌کند، اما جنجال کم سابقه­‌ای بر سر ارائه این فیلم در شبکه نمایش خانگی پیش آمد. برخلاف عرف معمول نمایش فیلم­‌های سینمایی، آن­چه در سینما نمایش داده شد، نسخه کامل این فیلم نبود و خلاصه‌­ای از فیلم را نمایش می­‌داد. با انتشار این فیلم در شبکه نمایش خانگی، تماشاگران این فیلم که خیال می­ کردند آن را به طور کامل دیده‌­اند و می­توانند برای دوستان خود تعریف کنند، متوجه شدند که گویا بعضی از بخش­های فیلم برای آن­ها تازگی دارد و به ویژه پشت صحنه این فیلم نیز در سینما نمایش داده نشده است. همین موضوع، سیل اعتراضات و انتقادات را متوجه عوامل این فیلم ساخت.

البته موضوع به این­جا ختم نشد و شگفتی بر سر ارائه این فیلم ادامه داشت. منتشر کنندگان این فیلم تصمیم گرفتند آن را به جای ارائه در یک قسمت، در دو قسمت مجزا در اختیار مردم قرار دهند. این در حالی است که خریداران قسمت اول چون تا آن موقع چنین تجربه­ ای در خرید فیلم سینمایی نداشتند، به آن توجهی نکردند. البته با گذشت یک ساعت و نیم از تماشای فیلم، همگی متوجه شدند که فیلم نصف کاره تمام شد و باید منتظر بمانند تا نسخه بعدی منتشر شود و آن را هم مجدداً به قیمت یک فیلم کامل تهیه کنند. گویا فروش ۳۸ میلیاردی برای عوامل این فیلم چندان هم دندان­گیر نبوده است و توقع سود دوچندان از آن را داشتند.

پاسخ کارگردان فیلم هزارپا به مردم

با شدت گرفتن این اعتراضات نسبت به عوامل فیلم، ابوالحسن داوودی، کارگردان فیلم نسبت به این اعتراضات واکنش نشان داد. او طی یک پیام ویدیویی خطاب به تماشاگران فیلم گفت: «با توجه به اعتراض‌هایی که برخی از دوستان بیننده نسبت به نحوه ارائه دی‌وی‌دی اول فیلم هزارپا داشتند، لازم دانستم قبل از تماشای قسمت دوم توضیحی را بیان کنم. فیلمی که می‌بینید نه یک سریال و نه یک مینی سریال است، بلکه یک فیلم سه ساعت و نیمه و نسخه کامل فیلم سینمایی هزارپا است. ما در نمایش سینمایی به دلیل محدودیت‌هایی که داشتیم مجبور شدیم حدود یک ساعت و نیم از این فیلم را حذف کنیم و دوستان نسخه دو ساعته را در سینماها دیدند.»

او در ادامه گفت: «این نسخه کامل فیلم است، دلیل ارائه آن در دو دی‌وی‌دی این است که اگر قرار بود با کیفیت خوب تصویر، تمام فیلم و پشت صحنه را ارائه دهیم طبعا در یک دی‌وی‌دی جای نمی‌گرفت. البته بهتر بود نسخه نهایی در یک پک متشکل از دو دی‌وی‌دی در یک زمان عرضه می‌شد اما مقررات شبکه نمایش خانگی به نحوی است که یک فیلم سه ساعت و نیمه را به رسمیت نمی‌شناسد و مجوز مینی سریال به آن می‌دهد. به هر حال من بابت این مسأله از جانب همه، از شما بینندگان عزیز پوزش می‌خواهم.»هزارپا

واکنش وزارت ارشاد به اظهارات داوودی

البته پس از این اظهارات از سوی کارگردان فیلم، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با رد آن­ها عنوان کرد که ارائه فیلم هزارپا در دو نسخه صرفاً به اصرار پخش کننده آن از سوی این وزارت­خانه پذیرفته شده است. پس می­ توان نتیجه گرفت که اقدام مؤسسه تصویری سوره حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی به خاطر فشار وزارت ارشاد نبوده و تنها برای به دست آوردن درآمد بیشتر صورت گرفته است. البته همین نوع انتشار هم اگر با اطلاع رسانی مناسب در مورد دوقسمتی بودن این فیلم صورت می­گرفت، ممکن بود از حجم اعتراضات بکاهد. چرا که شاید برخی مردم با اطلاع از این موضوع، از خرید آن چشم­ پوشی می­کردند.

آیا شیوه فروش هزارپا تبدیل به یک روش می‌­شود؟

آن­چه بیش از همه نگران کننده است، این است که در آینده شاهد انتشار چند قسمتی فیلم­های سینمایی در شبکه نمایش خانگی باشیم و با فیلم-سریال­هایی روبرو باشیم که هم تماشاگران در صحنه سینما و هم خریداران لوح­های فشرده شبکه نمایش خانگی در خرید آن­ها متضرر می­شوند.

nhkg,n tdgl ichv \h vhd’hk ichv\h

دانلود قسمت اول و دوم هزارپا از یوتیوب

بعضی از مردم لینک دانلود هزارپا را به صورت رایگان در یوتوب یا یوتیوب منتشر کردند. بعضی هم در قالب cd و aparat و بعضی در ganjdl و film2movie اقدام به انتشار آن کردند که همگی فیلتر یا بسته شده اند. در اینستاگرام نیز عده ای فیلم را به اشکال مختلف گذاشتند اما کوچک بودن تصویر مخاطب را جذب نکرد.

 

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها