بانوی اول آلمان نازی

با بانوی اول آلمان نازی بیشتر اشنا شوید

چرا بانوی اول آلمان نازی فرزندان خود را کشت ؟

 

روز‌های آخر پیش از سقوط برلین، پایتخت آلمان به دست شوروی و در اواخر جنگ جهانی دوم، شمار بسیاری خودکشی در صف رهبران نازی اتفاق افتاد، زیرا آن‌ها مرگ را به افتادن در دست سربازان شوروی ترجیح می‌دادند.
چرا بانوی اول آلمان نازی فرزندانش را کشت؟!
هیتلر در سی ام آوریل همراه معشوقه اش اوا براون (Eva Braun) که یک روز قبل از مرگش با او ازدواج کرده بود، خودکشی کردند. وزیر پروپاگاندای رایش سوم جوزف گوبلز (Joseph Goebbels) و همسرش ماگدا گوبلز نیز (Magda Goebbels) با کشتن شش فرزند و پایان دادن به زندگی خود، جا پای او گذاشتند.
چرا بانوی اول آلمان نازی فرزندانش را کشت؟!
حاصل ازدواج ماگدا گوبلز با وزیر پروپاگاندای آلمانی و شخصیت برجسته حزب نازی جوزف گوبلز در سال ۱۹۳۱ میلادی شش فرزند بود. ماگدا گوبلز که علاقه‌ی شدید به هیتلر داشت و در زندگی متأثّر از او بود، برای شش فرزندش اسم‌هایی انتخاب کرده بود که مثل اسم هیتلر Hitler با حرف H. شروع می‌شد.
چرا بانوی اول آلمان نازی فرزندانش را کشت؟!
هلگا (Helga) بزرگترین دختر ماگدا و جوزف گوبلر بود که در سال ۱۹۳۲ متولد شد. حدود سال ۱۹۳۴ میلادی آن دو صاحب دختر دوم خود به نام هیلدگارد (Hildegard) شدند و در سال ۱۹۳۷ دختر سوم هولدین (Holdine) به دنیا آمد و پس از گذشت یک سال ماگدا گوبلز دختر چهارم هدویگ (Hedwig) را به دنیا آورد و در ماه‌های آخر سال ۱۹۴۰ میلادی پنجمین و کوچکترین دختر به نام هایدون (Heidrun) متولد شد. علاوه بر این، وزیر پروپاگاندای نازی و همسرش در سال ۱۹۳۵ صاحب پسری به نام هلموث (Helmut) شدند. شش فرزند جوزف گوبلز به رهبر آلمان نازی هیتلر نزدیک بودند و هیتلر به آن‌ها علاقه داشت.
چرا بانوی اول آلمان نازی فرزندانش را کشت؟!
چند هفته قبل از تسلیم آلمان، زوج گوبلز شش فرزند خود را به پناهگاه زیر زمینی فوهرربانکر برلین برد تا آدولف هیتلر را در روز‌های آخرش همراهی کنند.جوزف و ماگدا گوبلز پس از خودکشی هیتلر نقشه قتل فرزندان خود و پایان دادن به زندگی خودشان را نیز طرح ریزی کردند. ماگدا گوبلز ملقب به بانوی اول آلمانِ نازی به نزدیکان خود از جمله وزیر تسلیحات آلمان نازی آلبرت اشپر گفت که تمایلی ندارد بچه هایش در دنیایی که از هیتلر و نازی‌ها خالی است، زندگی کنند.

چرا بانوی اول آلمان نازی فرزندانش را کشت؟!
با تشدید نبرد‌ها در اطراف برلین، دکتر آلمانی کارل گبهارت، برنامه‌ای برای انتقال فرزندان گوبلز به مکان امن در خارج از پایتخت را در برلین پیشنهاد داد، اما جوزف گوبلز از این کار خودداری کرد و اصرار داشت که در طول این روز‌های دشوار با هیتلر باقی بمانند. در طول اقامتشان در فوهرر در برلین، فرزندان گوبلز به آدولف هیتلر خیلی نزدیک بودند و رهبر نازی‌ها از اینکه ساعت‌ها با آن‌ها بگذراند دریغ نمی‌کرد.
چرا بانوی اول آلمان نازی فرزندانش را کشت؟!
پس از خودکشی آدولف هیتلر و اوا براون در ۳۰ آوریل ۱۹۴۵، زوج گوبلز به موافقت رسیدند تا جان شش فرزندشان را بگیرند. در ساعات پایانی همان روز، ماگدا گوبلز، با کمک پزشکان هلموت کونز و لودویگ استامپفجر، دارو‌هایی مخدر از مورفین را تهیه کرد و به عنوان داروی ضد سرفه به فرزندانش خوراند. بعد از فرو رفتن کودکان در خواب، در نخستین ساعات روز یکم ماه می ۱۹۴۵، ماگدا گوبلز فرزندانش را با شکستن کپسول‌های سیانور مسموم کرد و به قتل رساند.
چرا بانوی اول آلمان نازی فرزندانش را کشت؟!
در اواسط روز یکم ماه می، وزیر تبلیغات جوزف گوبلز و همسرش هم به سبک خودکشی هیتلر به زندگی خود پایان دادند، به طوری که جوزف گوبلز به سوی همسرش آتش گشود و سپس خودش را با گلوله کشت و پیش از خودکشی به سربازانش دستور داده بود تا اجساد آن دو را پس از مرگ بسوزانند.
چرا بانوی اول آلمان نازی فرزندانش را کشت؟!
یک روز پس از این حادثه، وقتی سربازان شوروی وارد پناهگاه فوهرر شدند از یافتن جسد شش کودک در یکی از اتاق‌های خواب شگفت زده شدند و جسد جوزف و ماگدا گوبلز را که سوخته و سیاه شده بود را پیدا کردند.
چرا بانوی اول آلمان نازی فرزندانش را کشت؟!
منبع bartarinha
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها