۱۰ حقیقت خواندنی درباره مغول ها

مغول ها.. مردم فکر می کنند اطلاعات زیادی درباره آنها دارند ولی وقتی از آنها سوالی بپرسید درواقع چیزی جز حخشونت چنگیز خان مغول نمیدانند. در اینجا ما ۱۰ حقیقت جالب درباره مغول ها را شرح می دهیم تا از این پس بتوانید با اطمینان بیشتری از سرزمین آسمان آبی سخن بگویید!

 

۱.شخصیت 

چنگیز خان (۱۱۶۲ تا ۱۲۲۷) معروف ترین شخص در مغولستان است. او امپراطوری مغول را تاسیس کرد و بخشهای زیادی از اوراسیا را فتح کرد و قبایل عشایری را متحد ساخت. او سرویس پست مدرن را بهبود بخشید و تجارت و ارتباطات در جاده ابریشم را کنترل و نظارت کرد. برخلاف شایعه ها درباره شخصیت وحشی او، به مذهب احترام زیادی می گذاشت و هنوز هم بین مغول های مدرن به عنوان یک پدر بنیانگذار و قهرمان ملی مورد احترام می باشد.


۲.تاریخ

دشت گوبی که قدمت تشکیل سنگ ها در آن به ۷۰ میلیون سال پیش بر می گردد، دارای غنی ترین مجموعه بازمانده از بقایای دایناسور ها می باشد. این مکان در سال ۱۹۲۰ توسط متخصص معروف آمریکایی چمپن اندروز به شهرت رسید ، کسی که اولین تخم های دایناسور فسیل شده رو کشف کرد.


۳.سیاست

مغولستان در سال ۱۹۲۱ تحت حاکمیت کمونیستی بود و حدود ۷۰ سال طول کشید. در سال ۱۹۹۰ بعد از ناآرامی های داخلی، کشور با موفقیت به دموکراسی، یک سیستم چند حزبی و بازار اقتصادی رسید.


۴.دین

اغلب مغول ها بودایی بودند که در قرن ششم توسط سلسله چینی کینگ به آنها معرفی شد. شامانیسم (جادوگری) قبل از آن وجود داشت و هنوز هم تاثیرات آن در فرهنگ و سنت مغول ها دیده می شود. هنوز هم جادوگری در مناطق دور افتاده مغول وجود دارد. اسلام مذهب مردم قزاقستان و مردم ترکیه در غرب این کشور می باشد .


۵.فرهنگ

مغولستان سرزمین عشایری و چادرنشینان می باشد. مردم همیشه همسو با طبیعت زندگی می کنند و با تغییر فصل جابجا می شوند. چادر سنتی مغول ها مفهومی از هویت ملی دارد.


۶.فستیوال

یکی از مهم ترین جشنواره های مغول ها ، فستیوال سالانه نادام می باشد که به معنی “بازی ” هاست و در ماه جولای برگزاری می شود. بزرگترین جشن ها در پایتخت برگزار می شود. در جشن های مغول ها ورزش های مردانه مثل اسب سواری، تیراندازی و کشتی برگزار می شود.


۷.طبیعت

در مغولستان طیف وسیعی از پرندگان، ماهی ها، و پستانداران وجود دارد و بیشتر به خاطر پلنگ برفی ، خرس گوبی، شتر وحشی معروف می باشد.


۸.منظره

سرزمین آسمان آبی مناظر و چشم اندازهای حیرت انگیزی دارد. چمنزارهای وسیع و باز با پوشش گیاهی متنوع در مرکز مغولستان نمای شگفت انگیزی به آن می دهد و به دشت گوبی در جنوب، کوه های آلتای در غرب، و جنگل تایگا در شمال راه دارد.


۹.بناهای نمادین

برای یادبود چنگیز خان به عنوان قهرمان کشورش، یک بنای بزرگ در ۳۳ مایلی شرق اولان باتار ساختند . مجسمه چنگیز خان ۴۰ متر ارتفاع دارد که نمادی از یک امپراطور سوار بر اسب است. این بنا در یک مکان توریستی شلوغ می باشد و مردم میتوانند از نمای بی نظیر این مجسمه لذت ببرند.


۱۰.گروه های نژادی

خالکا با ۸۶ درصد بزرگترین گروه نژادی در بین مردم غول را تشکیل می داد، و قزاق ها دومین گروه نژادی بزرگ هستند که در غرب مغولستان زندگی می کنند. زبان و دین آنها با بقیه مردم متفاوت می باشد. زبان آنها قزاقستانی و دین آنها سنی می باشد. اقلیتی از قزاق ها هم شکارچی روباه و خرگوش هستند.

منبع https://www.panoramicjourneys.com/Know/10-Facts-Mongolia
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها