چر آمی کبوتر نامه‌بر

با چر آمی کبوتر نامه‌بر بیشتر اشنا شوید

چر آمی کبوتر نامه‌بر

 

در طول جنگ جهانی اول، چر آمی در خدمت سپاه «سیگنال» ارتش آمریکا در فرانسه بود. در نبرد با آلمان، ۵۰۰ نفر در دامنه‌ی تپه‌ای بدون مواد غذایی و مهمات به دام افتادند. آن‌ها پس از محاصره شدن توسط آلمانی‌ها کشته و زخمی می‌شوند.
مهم‌تر از آن، به علت آن که هیچ کس از مکان آن‌ها اطلاعی نداشت، آن‌ها توسط نیرو‌های خودی نیز بمباران می‌شدند و باید کسی به آن‌ها فرمان آتش بس می‌داد. سرگرد ویتلسلی پس از ارسال دو تلاش ناموفق برای کمک، آخرین شانس خود را با چر آمی امتحان کرد و او را به پرواز در آورد.

 

چر آمی در اوج تیراندازی‌ها به پرواز در آمد و سرانجام نیز سقوط کرد. اما او تسلیم نشد و از جای خودش برخاست و با گلوله‌ای در سینه‌ی خود ۴۰ کیلومتر را پرواز کرد. وقتی به نیرو‌های خودی رسید، یک چشمش نابینا شده بود و یک پایش را نیز از دست داده بود.
اما یادداشتی که همراه خود بود را به مقصد رساند و ارتش نیز مختصات جغرافیایی گردان گمشده را متوجه شد و آن‌ها را نجات داد. به چر آمی خدمات پزشکی ارائه داده شد و جوایز و تقدیر‌های بسیاری نیز به پاس شجاعتش دریافت کرد. او در ۱۳ ژوئن ۱۹۱۹ به عنوان یک قهرمان جنگی درگذشت.
منبع bartarinha
عضویت
اطلاع از
guest

1 نظر
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
سپهر

میگن علاوه براینکه یک گلوله توی سینش بوده چند دفعه هم با موشک زمین به هوا مورداصابت قرارگرفته ولی بخاطره اراده وهدف والایی که داشته به راهش ادامه داده ….