بالتو سگ سورتمه

با بالتو سگ سورتمه بیشتر اشنا شوید

بالتو سگ سورتمه

 

بالتو سگ سورتمه‌ای از نژاد هاسکی در سیبری و متولد ۱۹۱۹ بود. در سال ۱۹۲۵، هنگامی که شیوع دیفتری در نومه (شهری در آلاسکا) وجود داشت، پادزهر دیفتری برای مبارزه با این بیماری از شهرکی در سیبری به نِنانا، شهری دیگر در آلاسکا، با قطار منتقل می‌شد.

از آنجا به بعد، سورتمه سگ‌ها مسئول حمل پادزهر به شهر نومه بودند، بالتو تیم خود را در مراحل پایانی مسیر، برای رساندن پادزهر رهبری کرد؛ بنابراین وی با خدمات و رهبری خود در نجات جان افراد زیادی نقش داشت. امروزه مسابقه‌ای سالانه به مناسبت بزرگداشت بالتو با شرکت سگ‌های سورتمه برگزار می‌شود. این سگ شجاع در ۱۴ مارس سال ۱۹۳۳ در ۱۴ سالگی درگذشت.

منبع bartarinha
عضویت
اطلاع از
guest

13 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
رشیدخان
امتیاز :
     

اشتباه میکنبد..اون توگو بود.سگ مسیر یاب و پرقدرتی ک ۲۶۴ کیلومتر را پیمود و دارو را به سگ با نام بالتو رساند ک فقط ۵ مایل تا شهر کوچک فاصله داشت…توگو یک افسانه بود.

محمدرضا

اره دقیقا با رشید خان موافقم…متاسفم برای همه اونایی که انقدر بالتورو بزرگ کردن در حالیکه توگو سگ قهرمان هست…..توگو مسافت ۲۶۴ مایل که تقریبا ۴۵۰ کیلومتر میشه رو با صاحبش به نام لئونارد سپلا در اوج سختی طی کردن….که حالا همه مردم جهان بالتو رو به عنوان سگ قهرمان بشناسن….واقعا متاسفم….فیلم توگو محصول ۲۰۱۹ روببینید قضاوت با خودتون……توگو قهرمان ترین و مظلوم ترین حیوان تاریخ است بدون کوچکترین شکی!

امیر

درسته توگو بود

فرهاد قریشی

درود برتو رشید خان – حقیقت در سال ۲۰۱۱ توسط روزنامه تایم فاش شد – ولی مسافت طی شده ۴۲۴ کیلو متر توسط توگوی افسانه ای بود و بیشترین مسافتی که ۱۹ گروه دیگه طی کردن کمتر از ۵۰ کیلو متر برای هر گروه بود

A.N.A
امتیاز :
     

واقعاً انسان وقتی رمان‌های “آوای وحش” و “سپید دندان” را مطالعه می‌کند، چشمانش پر از اشک می‌شود که انسان چگونه پاسخ این همه وفاداری و مهربانی سگ‌ها را با خشونت و قدرنشناسی می‌دهد.

Ehsan

از همه عزیزانی ک میخواهند تاریخ انتقال پادزهر رو بدونن خواهش میکنم اول ب فیلم توگو تماشا کنن چون اینجا هم مثل اکثر جاها حق رو دادن ب ناحق و قهرمان واقعی هیچ اسمی ازش نیست در واقع قهرمان واقعی توگو هستش

فرهاد قریشی

قهرمان واقعی توگو بود نه بالتو در سال ۱۹۲۵ بیست تیم برای نجات شرکت کردند همه ی تیم ها مسافتی کمتر از ۵۰ کیلومتر را طی کرد ولی توگو ۴۲۴ کیلومتر از سخت ترین و وحشتناک ترین قسمتی از مسافت را که حتی هیچ گروه سورتمه ای فکر انجامش رو به سرش راه نمی داد طی کرد در کمال ناباوری زمانی که گروه توگو به اخرین سورتمه سوار داروی دیفتری رو داد و اون به شهر وارد شد نام سگ خودش رو به روزنامه ها داد – البته در سال ۲۰۱۱ مجله مشهور تایم این اشتباه رو اصلاح کرد و… مطالعه بیشتر »

دوست

لعنت به انسان‌هایی که حیوان آزارن و سگ را نجس می‌دانند احمقا..

حمید

اشتباهه بالتو نبود توگو بود

Abd

این خبرهای جعلی رو از سایت بردارید
اون سگ توگو بوده
سگی که خیلی هم مظلوم واقع شد
بالتو کمتر از ۵۰کیلومتر رو طی کرد اما توگو بیش از ۴۲۰کیلومتر
و متاسفانه مجسمه بالتو رو ساختند و از او به عنوان یک قهرمان یاد کردند که اشتباه بزرگی هست
توگو باهوش ترین و مظلوم ترین حیوان است

سام

توگو قهرمان واقعیه ، حالا هم حق به حق دار رسیده و همه متوجه شدن که توگو قهرمان واقعیه ، ماه پشت ابر نمیمونه

Fafa

اسکلا نوشته بالتو در مراحل پایانی مسیر تیمش رو رهبری کرد
چشماتونو باز کنین میخواین یچیزی رو بخونین

رضا

تو قهرمانه عشق قه دمش گرم اشک از چشمام ریخت