شورش زندان ایالتی مونتانا

با شورش زندان ایالتی مونتانا همراه شوید

شورش زندان ایالتی مونتانا

 

برای بیش از یک قرن، زندان ایالتی مونتانا، نماد شهر کوچک دیر لاج بود، اما در اواخر دهه ۱۹۵۰، ساختمان زندان به شدت در معرض تخریب قرار گرفت. در بعدازظهر ۱۶ آوریل ۱۹۵۹ نوبت به یک شورش رسید که در آن یک خلافکار سابقه‌دار به نام جری میلز و دوست ۱۹ ساله‌اش، لی اسمارت، دست به آشوب زدند.

یکی از هم سلولی‌های این دو به نام جرج آلتون که در گاراژ زندان کار می‌کرد، مقداری بنزین گیر آورده و هر سه آن را روی یکی از نگهبانان ریخته و او را تهدید به آتش زدند کردند. وی در نهایت اسلحه و کلید‌های خود را به آنان تحویل داد.

این سه دیگر زندانیان را آزاد کرده و تمامی نگهبانان را به گروگان گرفتند. آن‌ها در ادامه به دفتر رییس زندان رفته و معاون زندان را به قتل رساندند. یکی دیگر از مقامات زندان با فرماندار مونتانا تماس گرفته و گارد ملی مونتانا به زندان فرا خوانده شد که با یک درگیری ۳۶ ساعته بین دو طرف همراه بود.

در این مدت، میلز از یک بلندگو برای صحبت با رسانه‌ها استفاده می‌کرد و ادعا نمود که برای بهبود شرایط زندان این شورش را راه‌اندازی کرده است. اما در واقع او در حال خرید زمان برای کشیدن نقشه‌ای جدید بود و زندانیان همزمان در حال کندن تونلی زیر دیوار برج شمالی زندان بودند.

در اولین ساعات روز ۱۸ آوریل، نیرو‌های گارد ملی به زندان حمله کردند. اکثر زندانیان تسلیم شده و گروگان‌ها آزاد شدند، اما میلز و اسمارت به تیراندازی ادامه دادند تا اینکه میلز دوست جوانش را به قتل رسانده و سپس خودکشی کرد.

منبع bartarinha
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها