تعداد تلفات اتحاد جماهیر شوروی در جنگ جهانی دوم

تعداد تلفات اتحاد جماهیر شوروی در جنگ جهانی دوم چقدر بود ؟

تلفات شوروی و آمریکا در جنگ جهانی دوم

 

در طول جنگ جهانی دوم، میزان تلفات و صدمه‌ای که به اتحاد جماهیر شوروی وارد شد بسیار بیشتر از ایالات متحده و دیگر کشور‌های اروپایی بود. حمله هیتلر به شوروی به خوبی برنامه‌ریزی شده و هدف آن بیشتر نابودی این کشور بود تا فتح آن.

این استراتژی از تنفر هیتلر از نژاد اسلاو نشأت می‌گرفت، زیرا نازی‌ها هر کسی که در مناطق شرقی لهستان زندگی می‌کرد را اسلاو دانسته و مستحق مرگ. هیتلر بر این باور بود که این منطقه باید کاملاً پاکسازی شود تا فضای بیشتری در اختیار نژاد آریایی برای پخش شدن و رشد قرار گیرد.

او به ژنرال‌های خود دستور داده بود که تمام کمونیست‌ها، افراد تحصیلکرده و نیرو‌های مقاومت کننده را بکشند و برای از بین بردن باقی مردم اسلاو از گرسنگی و قحطی، منابع غذایی و انرژی آن‌ها را قطع کنند.

بدین ترتیب نیرو‌های آلمانی، احشام و محصولات کشاورزی مناطق اشغال شده را دزدیده و به مصرف خود و اسب‌هایشان می‌رساندند. بدین ترتیب علاوه بر ۱۱میلیون سربازی که اتحاد جماهیر شوروی در نبرد با آلمانی‌ها از دست داد، حدود ۲۰میلیون نفر از جمعیت این کشور نیز در اثر قحطی و سوء تغذیه جان دادند.

در مقابل، تعداد سربازان کشته شده آمریکا در جنگ جهانی دوم تنها ۴۰۰.۰۰۰ نفر بوده و تلفات غیرنظامیان نیز تقریباً صفر بود. این در حالی است که در آغاز جنگ جهانی دوم، جمعیت شوروی و ایالات متحده تقریباً برابر بود.

منبع bartarinha
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها