۲ و نیم میلیون بمب و یک جنگل مرده

جنگ‌جهانی اول

جنگ‌جهانی اول

 

 ۱۰۶ سال پیش در تاریخ ۲۸ جولای ۱۹۱۴، اتریش و مجارستان به صربستان اعلان جنگ کردند و این جنگ باعث به راه افتادن جنگی عالمگیر شد. جنگی که نزدیک به ۴ سال طول کشید و علاوه بر جنگ‌جهانی اول، آن را جنگ بزرگ و جنگی برای پایان همه جنگ‌ها نامیدند.

جالب است که بدانید جنگ جهانی اول بین نزدیک به ۴۰ کشور اتفاق افتاد و نزدیک به ۸۰۰ میلیون شهروند کره خاکی در سراسر جهان این جنگ را تجربه کردند که در آن زمان نیمی از جمعیت انسانی کره‌زمین را تشکیل می‌دادند.

در این جنگ نزدیک به ۳/۱ میلیارد گلوله توپ شلیک شد و بیش از ۱۰ میلیون نظامی هم کشته شدند. اگرچه هیچ یک از موسسه‌های رسمی تعداد دقیق تلفات غیرنظامیان در جنگ جهانی اول را ثبت نکردند، اما محققان می‌گویند که بیش از ۱۳ میلیون نفر از غیرنظامیان هم به طور مستقیم یا غیرمستقیم در اثر جنگ‌جهانی اول جان خود را از دست دادند.

دیوار صورت‌های مصنوعی و جنگل مرده

«پاسچندال» یکی از خشونت‌بارترین نبرد‌ها در طول جنگ‌جهانی اول بود که در بلژیک رخ داد. در این نبرد ائتلاف متفقین جنگ سختی را در مقابل آلمان انجام داد. این نبرد سه ماه طول کشید و بسیاری از سربازان در میان آوار گل و لای مفقود شدند. تصاویر سیاه و سفیدی که بعد از این اتفاق تلخ ثبت شده، پیامد‌های نبرد پاسچندال را بر محیط اطراف به نمایش می‌گذارد.

پس‌زمینه‌ای که در این عکس می‌بینید، روزی یک جنگل بی‌انت‌ها با وجود انبوهی از درختان متفاوت بوده است. البته امروز این جنگل به مکانی شبیه به سیاره دیگر و خالی از سکنه تبدیل شده است.

حوادث نبرد پاسچندال بین جولای تا نوامبر سال ۱۹۱۷ روی داد و به گل‌و‌لای هولناک، ویرانی و تعداد وحشتناک قربانیان که نیم میلیون و هفتصد و پنجاه هزار تن برآورد شده است، معروف است.

همچنین در این نبرد ۵/۴ میلیون بمب توپخانه‌ای پرتاب شد تا جایی که محیط طبیعی منطقه به طور کامل از بین رفت، به علاوه بارش انبوه باران همراه با شلیک‌های دایمی، زمین را به باتلاق گِل‌آلودی عمیق تبدیل کرد و بسیاری از مردم در این باتلاق‌های عمیق فرو رفتند و مردند و مرگ در این زمین جهنمی، یکی از ترسناک‌ترین مرگ‌های تاریخ توصیف شده است.

منبع bartarinha
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها