مقابله با توپ‌های جنگی به کمک زره‌های ۷۰ کیلوگرمی

زره‌های ۷۰ کیلوگرمی

جنگ جهانی اول

 ۱۰۶ سال پیش در تاریخ ۲۸ جولای ۱۹۱۴، اتریش و مجارستان به صربستان اعلان جنگ کردند و این جنگ باعث به راه افتادن جنگی عالمگیر شد. جنگی که نزدیک به ۴ سال طول کشید و علاوه بر جنگ‌جهانی اول، آن را جنگ بزرگ و جنگی برای پایان همه جنگ‌ها نامیدند.

جالب است که بدانید جنگ جهانی اول بین نزدیک به ۴۰ کشور اتفاق افتاد و نزدیک به ۸۰۰ میلیون شهروند کره خاکی در سراسر جهان این جنگ را تجربه کردند که در آن زمان نیمی از جمعیت انسانی کره‌زمین را تشکیل می‌دادند.

در این جنگ نزدیک به ۳/۱ میلیارد گلوله توپ شلیک شد و بیش از ۱۰ میلیون نظامی هم کشته شدند. اگرچه هیچ یک از موسسه‌های رسمی تعداد دقیق تلفات غیرنظامیان در جنگ جهانی اول را ثبت نکردند، اما محققان می‌گویند که بیش از ۱۳ میلیون نفر از غیرنظامیان هم به طور مستقیم یا غیرمستقیم در اثر جنگ‌جهانی اول جان خود را از دست دادند.

دیوار صورت‌های مصنوعی و جنگل مرده

در آغاز سال ۱۹۱۴، ارتش اروپایی که با تجهیزات و تجربه قرن نوزدهمی خود وارد جنگ شده بود، آمادگی کامل برای به راه انداختن یک کشتار خوفناک را در آغازین سال‌های این دوره از تاریخ داشت.

اروپاییان که از جنگ‌افزار‌های قرن پیش رهایی یافته و به تجهیزات جدید دست یافته بودند، بعید نبود که چنین کشتاری را راه بیندازند؛ بنابراین خیلی زود سربازان پیاده نظام دریافتند که برای محافظت از خود در برابر حملات سنگین توپخانه‌ها به ابزار‌های جدید نظامی نیاز دارند، ابزار‌هایی که با مواد اولیه ساده ساخته شود، ارزان باشد و البته تا حد امکان جان‌شان را حفظ کند.

باورش سخت است که یک سرباز بخواهد برای مقابله با توپ‌های شلیک شده توسط دشمن از یک زره استفاده کند، اما این اتفاق در جنگ‌جهانی اول افتاده است. عکسی که می‌بینید، سربازی مجهز به زره را نشان می‌دهد، فردی که انگار یک آدم مصنوعی است و از دنیایی دیگر آمده.

این زره بیش از ۷۰ کیلوگرم وزن داشته و از یک صفحه در بخش سینه و یک کلاهخود تشکیل شده بوده است. گفته شده که این زره می‌توانسته جلوی برخی از خمپاره‌ها را بگیرد و مانع مرگ سرباز‌ها شود. البته به نظر می‌رسد این تشکیلات عجیب، تلاشی مایوسانه برای محافظت از سربازان در برابر ترس از مرگ وحشتناکی بود که اسلحه و توپ‌های جنگی در آغاز جنگ‌جهانی اول در جان سربازان ایجاد کرده بوده است.

منبع bartarinha
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها