بمب خفاش عجیب ترین بمب جنگ جهانی دوم

در زمان جنگ جهانی دوم، ایده یک سلاح عجیب به تفنگداران دریایی آمریکا پیشنهاد شد و آن آموزش دادن خفاش‌ها به عنوان عامل انتحاری بود. این بمب که در دوران جنگ جهانی دوم در امریکا توسط یک دندانپزشک اهل پنسیلوانیا بنام Lytle s.Adams طراحی شد با نام ” بمب خفاش ” و کد اسم project X-ray در سال ۱۹۴۲ برای استفاده های جنگی مورد موافقت قرار گرفته و ساخته شد.

یکی از محل هایی که برای پرورش و تکثیر خفاش های برزیلی استفاده می شد

این بمب که پوسته ی بزرگی داشت، اصولا از چندین محفظه تشکیل شده بود که در هر محفظه تعدادی خفاش بزرگ برزیلی قرار داشت و به هر خفاش یک بمب کوچک ناپالم دارای تایمر متصل شده بود. وقتی که بمب رها می شد، پوسته بمب تزدیک به زمین باز شده و خفاش ها ازاد می شدند. چون این خفاش ها در نزدیکی زمین در هوا رها می شدند برای پنهان شدن به زیر شیروانی های ساختمان های ژاپنی ها پناه می بردند و بعد از مدتی بمب ها منفجر شده و ان ساختمان ها را به اتش می کشیدند.

در این عکس، خفاش های بمبی سرگردان که از انها بطور ازمایش استفاده شده بود یک ساختمان را در یک فرودگاه کمکی نظامی در نیو مکزیکو به اتش کشیدند.

بدلیل انکه بیشتر ساختمان های ژاپنی در دوران جنگ جهانی از بامبو، چوب و کاغز ساخته شده بودند اتشگیر بودند و لذا بمب خفاش در مورد انها قابل تاثیر بود. در سال ۱۹۴۳ Louis Frederick Fieser مخترع بمب ناپالم توانست بمب اتشزای کوچک و سبکی به وزن ۲۸ گرم بسازد که خفاش ها قادر به حمل ان بودند. هر بمب محتوی ۴۰ خفاش بود و بدین ترتیب یک هواپیمای بمب افکن B-24 می توانست حدود ۱۰۰۰۰۰ حفاش را حمل نماید که هر خفاش به یک بمب ۲۸ گرمی اتش زا مجهز بود.
در سال ۱۹۴۳ این نوع بمب بر روی دهکده ژاپنی آزمایش شد و در سال ۱۹۴۴ بطور عملی از ان در Osaka bay ژاپن استفاده شد اما بدلیل عملکرد خیلی کند این نوع بمب بزودی منسوخ گردیده و تولید ان متوقف شد.

منبع دانستنی ها
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها