ماجرای وحشتناک خودکشی دسته جمعی

خودکشی دسته جمعی ، جیم جونز
در جمهوری گویان* و در سال ۱۹۷۸ جیم جونز، رهبر مردمی کشاورزان و کارگران مزرعه را دعوت کرد که همگی در مزارع کشاورزی خود و به صورت دسته جمعی خودکشی کنند.

داستان هولناک یک خودکشی دسته جمعی

تنها ۵ نفر از این خودکشی دسته جمعی نجات یافتند که داستانهای تکان دهنده آنها از شکنجه های جونز سراسر آمریکا را لرزاند. هیچ نوار ویدیویی در شهر جونز پیدا نشد.تنها یک نوار صوتی ۴۵ دقیقه ای از سخنرانی جونز، پیش از این خودکشی دسته جمعی یافت شد که در انتهای آن جونز از جمعیت می خواهد که به فرزندانشان نوشیدنی زهرآلود بدهند. سپس صدای ناله ها و ضجه های مادران آنها به گوش می رسد. پس از آن نیز جونز به همه می گوید که بر روی زمین دراز بکشید و جام زهر را بنوشید.

“این گزارش حاوی تصاویر آزار دهنده است”

 خودکشی دسته جمعی

بزرگ ترین خودکشی دسته جمعی تاریخ

 در جمهوری گویان* و در سال ۱۹۷۸ جیم جونز، رهبر مردمی کشاورزان و کارگران مزرعه را دعوت کرد که همگی در مزارع کشاورزی خود و به صورت دسته جمعی خودکشی کنند. بیشتر مردم در این خودکشی دسته جمعی شرکت کردند و کسانی که حاضر نشدند به این کار تن دهند یا با تفنگ هدف قرار گرفته و مجبور شدند. دیگر کسانی که امتناع کردند در کنار آنها شلیک شد تا بترسند و قرص سم را بخورند. در این مراسم اسفبار حدود ۹۱۳ نفر کشته شدند که ۲۷۶ تن از آنان کودک بودند.
جیم جونز رهبری مذهبی _ مردمی و کاریزماتیک بود که معبد مردم را با گرایشات مذهبی پایه گذاری کرد. در سال های ۱۹۵۰ در ایندیاناپولیس عده زیادی به او توجه کرده و به سراغ او آمدند. عمده سخنان او علیه تبعیض نژادی بود و از همین جهت بیشتر سیاهپوستان آمریکا به این عقیده جلب شده و از پیروان پروپاقرص و جدی او به حساب می آمدند. جونز از باورهای دینی این طور بهره می برد که باید مردم به یک گرایش مطلق برسند و سعی می کرد در راه ترویج افکار خود از تمام مضامین و باورهای مردمی استفاده کند.
در سال ۱۹۶۵ جونز به همراه گروه خود به کالیفرنیای شمالی حرکت کردند و در ناحیه مایوکیا، ساکن شدند. جونز بر این اندیشه بود که عقاید خود را گسترش دهد و جماعت بیشتری را به طرفداری از خود دعوت کند. پس از چند سال سکونت در آن منطقه در سال ۱۹۷۱ بار دیگر همراهان و پیروان خود _ که اکنون تعداد آنها بیشتر شده بود _ را برداشته و به سان فرانسیسکو رفت.
 خودکشی دسته جمعی

بزرگ ترین خودکشی دسته جمعی تاریخ

 در سال های ۱۹۷۰ کلیسای جونز با اتهامات زیادی مواجه شد از جمله این که در روش مذهبی خود از رفتارهای غیرانسانی و خارج از قاعده استفاده می کند. جونز کمی زیاده روی کرد و در تعالیم خود از تنبیه بدنی نیز بهره می گرفت. بیشترین اتهاماتی که به او مطرح بود عبارت بودند از آزار و اذیت فیزیکی به پیروان و حداکثر آزار و اذیت یاد شده نسبت به کودکان.

جونز مبالغ زیادی را نیز به عنوان کمک و اعانه دریافت می کرد که منشاء بسیاری از این پول ها مشخص نبود و اتهام اختلاس و فساد مالی نیز متوجه او شد. جونز بر این عقیده بود که از سوی مقامات تحت اتهام است چرا که آنها از او می ترسند و از قدرت گرفتن بیشتر از پیش او در هراسند. با بالا گرفتن این اتهامات در سال ۱۹۷۷ جونز طرفداران خود را جمع کرد و به سوی آمریکای جنوبی راه افتاد. جونز خیلی عقیده داشت که در آمریکای شمالی بماند و از پتانسیل مردمی استفاده کرده و قدرت خود را افزایش دهد ولی در جایی که امکان داشت او را تحت تعقیب قرار دهند دیگر امکان ریسک نداشت. همگی راهی آمریکای جنوبی شده و در گویان ساکن شده و منطقه ای مسکونی به همراه مزارع کشاورزی واقع در جنگل های گویان برپا کرده و آن را به افتخار جونز، جونز تاون (شهر جونز) نامیدند.

یک سال بعد، برخی از کسانی که پیش از این عضو گروه جونز بوده و آن را ترک کرده بودند، به سراغ «لئو رایان» نماینده دموکرات کنگره رفته و از او خواستند عده ای را برای تحقیق درباره نحوه زندگی جونز تاون به این شهر اعزام کند. در ۱۷ نوامبر ۱۹۷۸ رایان عده ای از ناظران و خبرنگاران را برداشته و به این شهر رفت. در روز اول همه چیز به نظر خوب و عادی می رسید اما روز پس از آن و در حالی که رایان و گروه او قصد خروج داشتند، عده ای از افراد گروه مخفیانه به سراغ رایان آمده و از او خواستند تا کمک کند آنها از گویان خارج شوند.

وقتی جونز این خبر را شنید برآشفت و یکی از محافظان او با چاقو به رایان حمله کرد. رایان بدون آسب مخمصه را ترک کرد ولی جونز افراد گروه خود را فرستاد و به رایان و همراهانش کمین زده و همگی آنها را سر به نیست کرد. نماینده کنگره و چهار نفر از همراهان در حال رسیدن به هواپیما به قتل رسیدند.
 خودکشی دسته جمعی

بزرگ ترین خودکشی دسته جمعی تاریخ

 در بازگشت به شهر جونز دستور داد که تمامی افراد شهر دست به خودکشی بزنند تا شهر از سکنه خالی شود. جونز در بلندگو فریاد می زد که مردم خود را از «لذت مرگ» محروم نکنند. قرص های سیانور بین مردم توزیع شد. هر که سرپیچی کرده و قصد فرار داشت توسط گارد جونز به قتل رسید. یکی از افراد شهر توانست بگریزد و ارتش وارد صحنه شد. تنها ۵ نفر از اینخودکشی دسته جمعی نجات یافتند که داستانهای تکان دهنده آنها از شکنجه های جونز سراسر آمریکا را لرزاند. هیچ نوار ویدیویی در شهر جونز پیدا نشد. تنها یک نوار صوتی ۴۵ دقیقه ای از سخنرانی جونز، پیش از این خودکشی دسته جمعییافت شد که در انتهای آن جونز از جمعیت می خواهد که به فرزندانشان نوشیدنی زهرآلود بدهند. سپس صدای ناله ها و ضجه های مادران آنها به گوش می رسد. پس از آن نیز جونز به همه می گوید که بر روی زمین دراز بکشید و جام زهر را بنوشید که نتیجه آن این تصاویر است. می توانید انبوه جنازه های افتاده روی زمین را از نمای بالا ببینید.
گویان با نام رسمی جمهوری تعاونی گویان ( Co-operative Republic of Guyana) کشوری در کنج شمال شرقی آمریکای جنوبی است. پایتخت آن جورج تاون و جمعیت آن در سال ۲۰۱۲ حدود ۷۵۸ هزار نفر بوده است
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها