زیردریایی Akula اختراع نظامی شوروی سابق

زیردریایی Akula
10 مورد از عجیب‌ترین اختراعات نظامی شوروی سابق

روسیه با ساخت اولین زیر دریایی کلاس تایفون در انتهای دهه‌ی ۷۰ میلادی رکوردهای قبلی را شکسته و این زیردریایی را با حدود ۱۷۵ متر طول و ۵.۱۳ متر عرض به جهانیان عرضه کرد که از هوشمندانه‌ترین اختراعات نظامی شوروی محسوب می‌شد. این زیردریایی ازسری زیردریایی‌های تهاجمی اتمی بوده که حامل موشک‌های اتمی بالستیک قاره پیما است و با کد ۹۴۱ شناخته می‌شوند.

نام روسی این سری زیر دریایی‌ها آکولا است، اما ناتو آن را تایفون (Typhoon) نامید. باید دانست که روسیه یک مدل زیردریایی‌های شکاری دارد که ناتو آنها را آکولا می‌نامد و نباید با این زیر دریایی‌ها اشتباه گرفته شود.

10 مورد از عجیب‌ترین اختراعات نظامی شوروی سابق

موشک‌های بالستیکی که این زیردریایی می‌تواند حمل کند به ۲۰ عدد می‌رسد، نوع موشک‌هایی که زیردریایی حمل می‌کند با نام RSM-52  یا R- 39 که یک موشک سوخت جامد سه مرحله‌ای است که با برد حدود ۸۳۰۰ کیلومتر در نزد ناتو با عنوان SSN20 (سگ ماهی) نامیده می‌شود. آزمایش‌های موفقی برای پرتاب موشک SSN30  از این زیردریایی انجام شده و احتمالا از این موشک در این زیردریایی‌ها استفاده شده یا خواهد شد.

این زیردریایی دارای ۲۲ عدد اژدر و موشک ضدزیردریایی و کشتی  است که از ۴ پرتاب‌کننده‌ی ۶۳۰ میلیمتری و ۲ پرتاب‌کننده‌ی ۵۳۳ میلیمتری قابلیت شلیک شدن دارند.

عضویت
اطلاع از
guest

1 نظر
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها