چه جه گونگ

چه جه گونگ (۱۲ می ۱۷۲۰- ۲۲ فوریه ۱۷۹۹) محقق، نویسنده و سیاستمدار مشهور سلسله کره ای چوسون بود. او آزمون خدمات مدنی منطقه ای را در سن پانزده سالگی گذراند و در سراسر عمرش پست های دولتی بالایی به مانند یونگ اویجونگ (رئیس شورای کشوری) را در اختیار داشت.

او از خاندان پیونگ گنگ چه بود. نام درباریش بک گیو، نام مستعارش بون اَم و نام بعد از مرگی اش موسوک می باشد. پادشاه جونگجو در پیام تدفین وی بابت فقدان چه جه گونگ تسلیت گفته است.

او تلاش خود را برای از بین بردن منازعات حزبی در راستای کمک به پادشاه یونگجو و پادشاه جونگجو انجام داد. بعلاوه، وی به خاطر تکریم والدینش نیز مشهور است.

پرتره چه جه گونگ

شعر:

 

چه جه گونگ در شعر زیر منظره و کیهان شناسی روز بیداری حشرات یا گیونگ چیپ را که در آن زمین در وضعیت ۳۴۵ درجه ای نسبت به طول جغرافیایی قرار می گیرد توصیف کرده است. این روز مصادف با سوم مارس هر سال در تقویم مسیحی می شود. به دلیل اینکه آن یکی از ۲۴ دوره خورشیدی می باشد، زمان آن هر ساله بر اساس تقویم قمری سنتی در روزهای مختلفی می افتد. گه چیپ واژه دیگری است که برای اشاره به این روز به کار می رود. گفته می شود در این روز حشرات و حیواناتی که در زمستان به خواب زمستانی فرو رفته بودند، برخواسته و بیدار می شوند. یکی از رسوم سنتی کره ای برای پاسداشت این روز صید و خوردن تخم های قورباغه بود.

روز بیداری حشرات، ترکیبی جالب:

برای چیزهای کشت شده، آسمان ها حتی مختصرا نیز استراحت نمی کنند.

نشان بند براستی در اینجا واقع است و چرخه عجیبی می باشد.

آنان که در حال آه کشیدن هستند و به زحمت در حال بلند شدن می باشند، گروهی از حشرات هستند.

آنها پر تعداد و کثیر و گیج کننده و مزاحم هستند، و دنیا را پر سر و صدا می کنند.

 

پرتره چه جه گونگ

 

پرتره چه جه گونگ

 

پرتره چه جه گونگ

 

بقعه چه جه گونگ

 

بقعه چه جه گونگ

 

نقاشی روز گیونگ چیپ
منبع ویکی پدیا انگلیسی سایت کوی ون سایت جدب توریسم
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها