النور روزولت زنی قدرتمند

النور روزولت بدترین مادرشوهر دنیا را داشت

آنا النور روزولت همسر فرانکلین روزولت، یکی معروف‌ترین رئیس‌جمهورهای آمریکا بود به‌عنوان بانوی اول ایالات متحده آمریکا، فعالیت‌های سیاسی و انسان‌دوستانه زیادی انجام داد و بسیاری وی را یکی از فعال‌ترین زنان قرن بیستم می‌شناسند. النور تحصیلات آکادمیک و دانشگاهی نداشت اما زن بسیار باهوشی بود و پس از اینکه فرانکلین روزولت فلج شد و روی صندلی چرخ‌دار نشست، بسیاری از وظایف او را به‌عهده گرفت و به بهترین شکل انجام داد.

جالب است بدانید النور به‌رغم اینکه هوش و ذکاوت سرشاری داشت باز هم به میزان زیادی تحت تسلط مادر شوهرش بود. سارا دلانو روزولت، مادر فرانکلین، تنها یک فرزند داشت و به همین دلیل تا پایان مرگش تلاش زیادی به‌خرج داد تا تسلط کاملی بر زندگی فرانکلین روزولت داشته باشد.

در همین راستا زمانی که خبر ازدواج فرانکلین با النور به گوش مادرش رسید، سارا دلانو روزولت حسابی ناراحت شد و پسرش را سوار بر یک کشتی مسافری کرد تا نتواند از جلوی چشمش دور شود. وی در طول مدت سفر دائم در گوش پسرش خواند تا از این ازدواج چشم‌پوشی کند اما فرانکلین روزولت برای یک بار در زندگی‌اش جلوی تصمیم مادر ایستاد و النور را به همسری برگزید.

این ازدواج فرخنده صورت گرفت و در کمال تعجب سارا با عروسش کنار آمدند. اوضاع به اندازه‌ای خوب بود که مادر فرانکلین برای عروسش خانه‌ای در منهتن ساخت. البته تمامی طراحی بیرون و داخل این خانه با نظر مادر فرانکلین انجام شد و عروسش اجازه هیچ دخالتی پیدا نکرد. مادر فرانکلین در کنار خانه‌ای که برای عروسش ساخته‌ بود، یک خانه برای خودش نیز ساخت.

طراحی این خانه‌ها به نوعی بود که مادر فرانکلین روزولت در خانه خودش به تمامی طبقه‌های خانه عروسش راه داشت و بدون اینکه حتی دری وجود داشته باشد به راحتی به داخل منزل پسرش رفت و آمد می‌کرد. این کار باعث شد تا مادر فرانکلین تمامی زندگی عروس و پسرش را زیر نظر بگیرد و تربیت بچه‌ها را از نزدیک کنترل کند.

حتی پس از اینکه فرانکلین روزولت رئیس‌جمهور برگزیده آمریکا شد، باز هم النور تحت کنترل شدید مادر شوهرش بود و ثروت و دارایی هنگفت فرانکلین در اختیار مادرش قرار داشت تا اینکه در نهایت مادر فرانکلین در سال ‍۱۹۴۱ دار فانی را وداع گفت و از آن پس النو و فراکنلین روزولت توانست یک نفس راحت بکشند.

منبع سایت برترینها
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها