نام روسیه از کجا آمده؟

ما به اسم هایی که دائما استفاده کرده ایم، عادت کردیم. آنها بخش جدایی ناپذیر دنیای اطراف ما هستند و به ندرت به ریشه آنها فکر کرده ایم. ولی همه اسامی یک داستان جذاب و یک ریشه قدیمی دارند. نام کشورها هم از این قائده مستثنی نیست. با تاریخ ما همراه شوید تا بدانید نام روسیه از کجا آمده؟

 

روسیه به چه معناست؟

روسیه مدرن نام خود را از روس کیف، نیاکان روسیه، اوکراین و بلاروس گرفته است. کلمه روس در لغت به معنای “مردانی ست که صف می کشند”.

منابع تاریخی مربوط به ان دوره بسیار اندک است، بنابراین نمیتوان با قاطعیت درباره چیزی سخن گفت. گفته می شود “مردانی که صف می کشند” همان وایکینگ هایی بودند که از قلمرو سوئد مدرن وارد شدند و حداقل برای چند قرن، بر این منطقه مسلط شدند. وایکینگ ها از قلمرو سوئد تا روسیه امروزی حرکت کردند و تا اوکراین رسیدند.


اولین ساکنان روسیه که بودند؟

نخستین منابع درباره روسیه از اوایل و اواسط قرن نهم از بیزانتیوم، ایران و فرانسه آمده است. تمام این منابع ، اسلاو ها و روس ها را دو گروه مجزا معرفی می کنند و گفته شده روس ها بر اسلاوی ها سلطنت می کردند.


روس چگونه تبدیل به روسیه شد؟

نام امروزی روسیه از کلمه یونانی “روس” گرفته شده است. جایی که امروزه به روسیه معروف است، در ابتدا روس یا روسکایا زملیا (یعنی سرزمین روس) نامیده می شد. در نهایت وقتی حکام قلمرو دوک نشین مسکو متحد شدند، برخی از قلمروهای سابق روس کیف در قرن پانزدهم ، شروع به استفاده از نام روس یا روسیا کردند و بنابراین نام امروزی روسیه متولد شد.

تاریخ اسم روسیه به همان اندازه تاریخ خود کشور روسیه پیچیده می باشد: شامل فتوحات، مبارزات بر سر قدرت، انحلال و اتحاد مجدد می شود. مهم تر از همه شامل ترکیبی از زبان ها، فرهنگ ها و مردم می باشد. اسم روسیه حقیقتا همانند آینه ای ست که خود روسیه رد آن منعکس شده است.

منبع theculturetrip
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها