شورش کوبایی‌های آتلانتا در زندان

با شورش کوبایی‌های آتلانتا در زندان همراه شوید

شورش کوبایی‌های آتلانتا

 

 

در نوامبر ۱۹۸۷، زندانیان دو زندان مجزا در جنوب ایالات متحده همزمان دست به آشوب زدند. آن ماه، دولت ایالات متحده توافقنامه‌ای را برای بازگرداندن ۲۵۰۰ شهروند ملی‌گرای کوبایی که به شکل غیرقانونی وارد این کشور شده بودند امضا کرد. این کوبایی‌ها در زندان‌های اوکدیل، لوییزیانا و زندان فدرال آتلانتا به خاطر ورود غیرقانونی به ایالات متحده زندانی شدند.

از آنجایی که اداره فدرال زندان‌ها هشدار چندانی پیش و پس از امضای این توافقنامه دریافت نکرده بود، برای واکنش‌های خشن زندانیان کوبایی آمادگی چندانی نداشتند. در روز ۲۱ نوامبر و تنها یک روز پس از امضای این توافقنامه، بیش از ۱۰۰۰ بازداشت شده کوبایی در اوکدیل به صورت دسته جمعی سعی در فرار داشتند.

وقتی که این زندانیان در فرار ناکام ماندند، کنترل زندان را در دست گرفته و ۲۸ نفر را به گروگان گرفتند. خبر مربوط به شورش در اوکدیل خیلی زود به زندان فدرال آتلانتا نیز رسید.

در روز ۲۳ نوامبر، بیش از ۱۴۰۰ زندانی کوبایی این زندان نیز دست به شورش زده و ۷۵ نفر را به گروگان گرفتند. در این حین، یکی از زندانیان توسط نگهبانان مورد هدف قرار گرفته و کشته شد. شورش در هر دو زندان بیش از یک هفته به طول انجامید و کوبایی‌ها درخواست تضمین کردند که به کشورشان بازگردانده نخواهند شد.

سرانجام در ۲۹ نوامبر، ۸ روز پس از شروع آشوب‌ها، زندانیان شورشی اوکدیل با امضای یک توافقنامه مبنی بر اینکه وقت کافی برای صحبت در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت تسلیم شدند. در ۴ دسامبر نیز کوبایی‌های زندان آتلانتا با توافق مشابهی خود را تسلیم کردند. در سال‌های بعد حدود ۱۰۰۰ نفر از این زندانیان به کوبا بازگردانده شدند، اما بقیه توانستند همچنان در ایالات متحده باقی بمانند.

منبع bartarinha
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها