مقبره کاشف استرالیا

با مقبره کاشف استرالیا اشنا شوید

Matthew Flinders

 

سال‌ها پیش کاپیتان «متیو فلیندرز» (Matthew Flinders)، سفری به ساحل استرالیا داشت و این سفر زمینه شناخت این قاره بزرگ را برای جهانیان فراهم کرد. بخت با «متیو فلیندرز» یار نبود و در سال ۱۸۱۴ این جهانگرد سرشناس انگلیسی در ۴۰ سالگی فوت کرد و جنازه‌اش نزدیک به «ایستگاه راه‌آّهن یوستن» (Euston Station) در لندن دفن شد.

در سال ۱۸۴۹، مقبره «متیو فلیندرز» به‌دلیل گسترش خط‌ آهن ناپدید شد و باتوجه به اینکه افراد زیادی در این منطقه دفن شده بودند، کسی بعید می‌دانست که قبر «متیو فلیندرز» در میان تعداد زیاد قبر‌ها پیدا شود.

 

مقبره‌های باستانی که راز‌های عجیبی در آن‌ها نهفته استدر نتیجه مقبره این جهانگرد انگلیسی تا مدت‌ها از نظر پنهان بود تا اینکه در سال ۲۰۱۹ عملیات احداث خط آهن سریع‌السیر در منطقه‌ای که گفته می‌شد «متیو فلیندرز» در آن دفن شده بود آغاز گردید.

در کنار جنازه این جهانگرد انگلیسی، نزدیک به ۴۰هزار نفر دیگر نیز دفن شده بودند که کسی حتی فکرش را هم نمی‌کرد که تابوت «متیو فلیندرز» پیدا شود. اما از آنجایی که نام این جهانگرد روی تابوتش نگاشته شده بود، کارگردان در حین احداث خط‌ آهن به‌صورت کاملاً اتفاقی تابوت «متیو فلیندرز» را پیدا کردند.

منبع bartarinha
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها