آزار و اذیت کاتولیک ها در سال ۱۸۰۱

آزار و اذیت کاتولیک ها در سال ۱۸۰۱ که با نام آزار و اذیت سینیو نیز شناخته می شود، ظلم و جوری گسترده بود که توسط ملکه جونگ سون در خلال سلطنت پادشاه سانجو از چوسون در مورد کاتولیک های کره ای به اجرا درآمد. این اقدام پوششی برای آزار و اذیت احزاب رقیب او در دولت بود که تخاصم کمتری نسبت به کاتولیک ها داشتند.

از جمله مهم ترین وقایع در خلال این آزار و اذیت می توان به حادثه هوانگ سا یونگ اشاره کرد. هوانگ یک کاتولیک ستم دیده و پسر خاله عالم مشهور جونگ یاک یونگ بود. علیرغم اینکه هوانگ بعدها علاقه خویش را از دست داد، ولی بخاطر دلسوزی برای کاتولیک ها تبعید شد. او سعی کرد تا  با کشیشان کاتولیک در پکن مکاتبه کند و در جزئیات نامه آزار و اذیت ها را شرح داده و از سلسله ژینگ درخواست کرد تا به نفع کاتولیک ها در چوسون مداخله کند. او در این نامه اظهار کرد در صورت ضرورت مداخله کشتی های غربی نیز ضروری می باشد. نامه در مسیر رهگیری شد و هوانگ در دهم دسامبر (پنجمین روز از یازدهمین ماه قمری) اعدام گردید.

در نتیجه این آزار و اذیت ها بالغ بر ۳۰۰ کاتولیک اعدام شدند.

از جمله مهم ترین وقایع در خلال این آزار و اذیت می توان به حادثه هوانگ سا یونگ اشاره کرد.
منبع ویکی پدیا انگلیسی
عضویت
اطلاع از
guest

3 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
Masuodgames@gmail.com
امتیاز :
     

مطلبه خوبی بود نمیدونستم مسیحیت داخل کره رفته بوده با سپاس.

ناشناس

توی کتاب تاریخ دبیرستان مون یه مطلب درباره قتل مسیحیان ها در ژاپن نوشته بود البته فقط یه اشاره کوتاه. یادمه به نظرم جدید اومد و خواستم درباره اون تحقیق کنم ولی یادم نمیاد چیز خاصی پیدا کرده بوده باشم مطلب شما هم باعث شد دوباره یاد اون موضوع بیافتم و سر فرصت برم سراغش و هم متوجه یک اتفاق مشابه در کره شدم.