عمارت ارباب هرمز تهران

این عمارت که یکی از بناهای تاریخی به جا مانده از دوران قاجار است، از سال ۱۳۹۳ به عنوان موزه گرافیک ایران مورد استفاده قرار گرفته است. بیشتر بناهای تاریخی به جا مانده از حکومت دوره قاجار در تهران در مرکز و شمال تهران قرار دارند، اما عمارت ارباب هرمز یکی از معدود بناهای تاریخی شرق تهران است که در منطقه تهرانپارس واقع شده است.
هرمز آرش معروف به ارباب هرمز یکی از زرتشتیان زاده‌شده در محله خیرآباد یزد بود که در سال ۱۳۲۷ خورشیدی، تهرانپارس فعلی را که حدود ۳۶ میلیون مترمربع مشتمل بر ۳ قریه مجیدآباد، مهدی‌آباد و حسین‌آباد بود از بیوه ابوالقاسم‌خان بختیار، بی‌بی عظیمه خانم بختیار، ۳‌دانگ به نام خود و ۳‌دانگ به نام همسرش، پری آگاهی آرش، خریداری کرد. عمارت فعلی معروف به ارباب هرمز با مساحت تقریبی ۹۰۰ مترمربع به سبک ترکیبی از معماری سنتی با معماری غربی در ۲ طبقه همراه زیرزمینی کوچک ابتدا در باغی به وسعت ۱ میلیون مترمربع بنا شده بود که در حال حاضر ۴۲ هزار مترمربع از آن باقی‌مانده است.
بازدید از موزه گرافیک ایران و عمارت ارباب هرمز از روز‌های یکشنبه تا پنجشنبه و ایام غیرتعطیل از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۸ امکان‌پذیر و مبلغ بلیت ورودی آن هم ۱۰۰۰ تومان است.
• نشانی: خیابان تهرانپارس، فلکه چهارم تهرانپارس، پارک پلیس، عمارت ارباب هرمز
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها