روستای زیر زمینی تونس، روستایی عجیب

در جنوب غربی شهر تونس روستایی بسیار کهن وجود دارد که ساکنانش خانه‌هایشان را زیر زمین می سازند. خانه‌های این خطه از تونس، شباهت زیادی به غار دارند و برای گردشگران بسیار جذاب هستند. روستائیان این ناحیه به خاطر در امان ماندن از شدت گرما در تابستان و سرما در زمستان، خانه های خود را در زیر زمین ساخته اند. اگر به سوی تونس می‌روید و کمی هم ماجراجو هستید پیشنهاد می‌کنیم که از روستای Haddej دیدن کنید.

سبک و سیاق معماری خانه‌ها در این روستا بسیار شگفت‌انگیز است و شکل آمفی تئاترهای دوران روم باستان را در ذهن‌ها تدایی می‌کند. شاید جالب باشد که بدانید در سال ۱۹۷۷ میلادی بخشی از فیلم مشهور جنگ ستارگان را نیز در اطراف همین روستا فیلم‌برداری کردند و از همان زمان این منطقه در نزد گردشگران شناخته شده گشت.

به گزارش رویترز تعداد کمی از خانه‌های این روستای زیبا هنوز سکنه دارند و اغلب آنها ویران شده‌اند یا رو به تخریب هستند. فقر مهمترین عاملی است که سبب شده تا مردم تونس از این روستا کوچ کنند. متاسفانه تنها چند خانواده در این روستای منحصربه‌فرد باقی مانده‌اند. اهالی این روستا به خبرنگارها گفته‌اند که روحشان با خانه‌ها گره خورده و آنها جای دیگری برای رفتن ندارند. تنها راه درآمد مردم این روستا گردشگران و کشاورزی (کاشت زیتون) است. از بعد از ساخت فیلم جنگ ستارگان، گردشگران به این ناحیه علاقه‌مند شده‌اند.

عکس Related image %d8%b1%d9%88%d8%b3%d8%aa%d8%a7%db%8c-%d8%b2%db%8c%d8%b1-%d8%b2%d9%85%db%8c%d9%86%db%8c-%d8%aa%d9%88%d9%86%d8%b3%d8%8c-%d8%b1%d9%88%d8%b3%d8%aa%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%b9%d8%ac%db%8c%d8%a8 Tarikhema.org

 

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها