مسلسل Tu-2Sh اختراع نظامی شوروی سابق

مسلسل Tu-2Sh

10 مورد از عجیب‌ترین اختراعات نظامی شوروی سابق

در مباحث نظامی، برخورداری از سلاحی که بتواند نیروهای انبوه پیاده دشمن را در مدت زمان کوتاهی از بین ببرد دغدغه‌ی همیشگی ارتش‌های جهان بوده است؛ به خصوص پس از جنگ جهانی اول که شیوه جنگ‌ها تغییر یافت و با ورود انسان به عصر صنعت و فناوری، جنگ‌های مدرن آغاز شدند.

این ضرورت، بیش از پیش احساس گردید و تسلیحات کشتار جمعی به وجود آمدند؛ نخستین سلاح در حوزه سلاح‌های کشتار جمعی، تسلیحات شیمیایی بودند که به علت ماهیت وحشتناک آنها و همینطور محدودیت استفاده از آنها به‌صورت گسترده، غیرممکن بود.

در جنگ جهانی دوم که حضور گسترده سربازان پیاده در جبهه‌ها امری رایج بود، نیاز به سلاحی که بتواند نقاط تجمع نفرات پیاده دشمن را از هوا و با استفاده از جنگنده و بمب افکن‌ها در مدت زمان کوتاهی مورد هدف قرار دهد، احساس می‌شد. در بین سلاح‌ها و اختراعات نظامی شوروی آنها طرحی را ابداع کردند که به نام «جوجه تیغی» شناخته می‌شد.

در سال ۱۹۴۴، فرمانده تسلیحات توپولف «ناکاش دویچ» به همراه یک مهندس، طرحی تسلیحاتی برای بمب‌افکن‌های توپولف ارائه دادند تا با استفاده از مسلسل‌های دستی Ppsh اقدام به تولید سلاح هوایی دشمن کنند. آنها دست به ایجاد یک پلتفرم متشکل از ۸۸ مسلسل دستی کردند. هر کدام از مسلسل‌ها مجهز به یک خشاب ۷۱ فشنگی دایره‌ای شکل ۷.۶۱ میلیمتری بود.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها