تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

با کودکان نابغه جهان آشنا شوید

مانی که بیشتر کودکان تازه شروع به راه رفتن، حرف زدن و غذاخوردن می کنند، آنها مسائل پیچیده فیزیک و ریاضی حل می کنند و زمانی که دیگر بچه ها مشغول بازی با همسن و سالان و خوش گذرانی در پارک ها هستند، آنها خودشان را برای رفتن به دانشگاه آماده می کنند.

 

آنها با همه هم سن و سال هایشان فرق می کنند؛ زمانی که بیشتر کودکان تازه شروع به راه رفتن، حرف زدن و غذاخوردن می کنند، آنها مسائل پیچیده فیزیک و ریاضی حل می کنند و زمانی که دیگر بچه ها مشغول بازی با همسن و سالان و خوش گذرانی در پارک ها هستند، آنها خودشان را برای رفتن به دانشگاه آماده می کنند. همین موضوع باعث شده است تا نام آنها به عنوان نوابغی استثنایی برایش همیشه در تاریخ ثبت شود.

 

جادوگر ریاضیات

 

شاکونتالا دیوی در سال ۱۹۳۹ در بنگلور هندوستان به دنیا آمد. در سن سه سالگی شاکونتلا آشنایی با اعداد را به وسیله بازی با کارت های ریاضی و تمرینات پدرش آغاز کرد. پس از مدت کوتاهی به او لقب کامپیوتر انسانی و جادوگر هندی ریاضیات داده شد.

 

این استعداد او باعث شد تا حتی نامش به دلایل مختلف در کتاب گینس ثبت شود. بعضی از رکوردهای او شامل استخراج ریشه بیست و سوم ۲۰۱ رقم به صورت ذهنی و توان سوم عدد ۳۳۲۸۱۲۵۵۷ در عرض چند ثانیه می شدند.

 

در سال ۲۰۰۶ او داستانی به نام سرزمین عجایب اعداد منتشر کرد که در مورد دختری بود که مجذوب اعداد شده و با آنها زندگی می کرد. این داستان بیشتر حول محور زندگی خودش می چرخید.

 

 

جوان ترین فارغ التحصیل دانشگاه

مایکل کارنی یکی دیگر از نوابغ دنیا و اهل هاوایی است که موفق شد در سن ۱۰ سالگی مدرک لیسانس خود را از دانشگاه آلاباما دریافت کند. پس از آن در سن ۱۷ سالگی دومین مدرک خود را از دانشگاه واندربیلت دریافت کرد. نام او به عنوان کوچک ترین فارغ التحصیل دانشگاه حتی در کتاب گینس هم ثبت شده است. این مدارک دانشگاهی تا سن ۲۱ سالگی به ۴ مدرک رسدیه و تنها یک سال بعد او مفق به دریافت دکترا در رشته شیمی شد.

در سال ۲۰۰۶ کارنی موفق شد در مسابقه هوش ای اوال گلدراش مبلغ یک میلیون دلار و در سال ۲۰۰۸ در مسابقه چه کسی می خواهد میلیونر شود، مبلغ ۲۵ هزار دلار برنده شود.

 

مسابقاتی که تا به حال کمتر کسی توانسته است تا مرحله پایانی آن را بگذراند. او در سنین کودکی پس از معاینات بسیار، بیش فعال شناخته شد و به همین خاطر بیشتر روز را در خانه گذرانده و مادرش دروس مختلفی را به او می آموخت.

 

زمانی که او چهار سال داشت تست های ریاضی جان هاپکینز را بدون هیچ تمرینی حل کرد. همین باعث شد تا تمام دوران تحصیل را در عرض ۲ سال گذرانده و در ۶ سالگی دیپلم گرفته و وارد دانشگاه شود.

 

کارنی یکی از نوابغی است که توانسته است در عرض چند سال، مدارک دانشگاهی مختلفی کسب کند. یکی دیگر از رکوردهای او تدریس در دانشگاه در سن ۱۷ سالگی است.

 

 

بزرگ ترین هنرمند قرن بیستم

پابلو پیکاسو در سال ۱۸۸۱ در اسپانیا به دنیا آمد. او از کودکی علاقه بسیاری به نقاشی و مجسمه سازی داشت و به خاطر اینکه پدرش نیز یک نقاش صاحب نام و مشهور در آن زمان بود با استفاده از شهرت او توانست اولین نمایشگاه خود را در سن ۱۵ سالگی در بارسلونا برگزار کند.

 

نقاشی ها و مجسمه های قرار داده شده در این نمایشگاه شامل تعداد زیادی از آثاری می شد که او در زمان خردسالی کشیده یا ساخته بود. البته کارهای پیکاسو در نوع خود بسیار بی نظیر بودند و این نشان از هوش و قدرت تخیل بالای او داشت. زمانی که پیکاسو ۱۶ سال داشت، تابلوی علم و نیکوکاری او برنده مدال طلا از نمایشگاه مالاگا و نشان افتخار از نمایشگاه ملی مادرید شد.

 

پیکاسو نقاشی هایی با سبک جدید در دنیا پایه گذاری کرد که مهم ترین آنها سبک کوبیسم است که در اوایل قرن بیستم به ثبت رسید. پیکاسو بیشتر عمر خود را در فرانسه گذراند و در سال ۱۹۷۳ در همان جا از دنیا رفت.

 

 

باهوش ترین کودک دنیا

 

 

ویلیام جیمز سیدیس کودک نابغه آمریکایی بود که در سال ۱۸۹۸ به دنیا آمد. او توانایی و استعداد بی نظیری در یادگیری زبان های خارجی و ریاضیات داشت. ضریب هوشی ویلیام بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ بود و به همین خاطر به عنوان یکی از باهوش ترین افراد در دنیا شناخته می شد.

 

زمانی که ویلیام ۷ سال داشت می توانست به ۸ زبان با تسلط کامل صحبت کند. در سن ۸ سالگی او توانست با توسعه دادن یک جدول لگاریتمی جدید که بر مبنای عدد ۱۲ بود استعداد خود را در زمینه ریاضیات ثابت کند. او یک سال بعد این جدول را به طور کامل در دانشگاه هاروارد توضیح داده و همین باعث شد تا در سن ۱۱ سالگی به عنوان دانشجو در هاروارد مشغول تحصیل شده و رکورددار کوچک ترین دانشجوی این دانشگاه شود.

 

ویلیام ۵ سال بعد و در سن ۱۶ سالگی از این دانشگاه فارغ التحصیل شد. گفته می شود که ویلیام تا زمان مرگ توانایی صحبت به ۴۰ زبان و لهجه مختلف را داشت که البته این موضوع هرگز ثابت نشد.

 

 

اینشتین امرزوی

 

نوابغ دنیا , معرفی نوابغ

 

ژاکوب بارنت در سن ۸ سالگی به عنوان دانشجو در دانشگاه ایندیانا پلیس مشغول تحصیل شد. ضریب هوشی او ۱۷۰ و حتی بیشتر از آلبرت اینشتین است. به خاطر مقالات و محاسبات ارایه شده توسط بارنت او برنده آینده جایزه صلح جهانی دانسته شد.

 

زیرا این پسر که هم اکنون ۱۳ سال دارد، در دانشگاه به عنوان یک استاد مشغول به کار است. طبقه گفته های مادرش، بارنت توانست کتاب جبر یک و دو، هندسه، مثلثات، دیفرانسیل و انتگرال را تنها در عرض ۲ هفته به طور کامل مطالعه کرده و حتی بدون داشتن مدرس بیاموزد. او در زمان ثبت نام در دانشگاه توانست مسائل فیزیک نجومی را حل کرده و تئوری نسبیت اینشتین را به طور مفصل شرح دهد.

 

 

آهنگساز شش ساله

 

ولفگانگ آمادئوس موتزارت در ۲۷ ژانویه ۱۷۵۶ در شهر سالزبورگ اتریش به دنیا آمد. در سن سه سالگی او می توانست با تسلط کامل پیانو بنوازد و در سن شش سالگی اولین قطعه موسیقی و پس از آن اولین سمفونی را در ۸ سالگی و اولین اپرایش را در ۱۲ سالگی نوشت.

 

هوش بسیار بالای موتزارت و استعداد به نواختن موسیقی از همان سال های اول تولد او به خوبی آشکار بود. به طوری که در سن ۵ سالگی او چند قطعه موسیقی با پیانو را در دانشگاه سالزبورگ و یک سال بعد در آمفی تئاتر سلطنتی وین اجرا کرد.

 

در همان سال ها بود که به او لقب کودک نابغه داده شد. موتزارت در سن ۱۴ سالگی به ایتالیا سفر کرد تا کار نویسندگی اپرا را به طور حرفه ای بیاموزد. او در تمام طول عمر خود بیش از ۶۰۰ قطعه موسیقی نوشت. موتزارت تنها ۳۵ سال داشت که به خاطر ابتلا به نوعی بیماری ناشناس از دنیا رفت.

 

بسیاری از پزشکان در مورد مرگ او تحقیقاتی انجام دادند اما هرگز دلیل اصلی مرگش مشخص نشد. بعضی آنفلوآنزا، بعضی مسمومیت با جیوه و تعدادی تب رماتیسم را دلیل بیماری موتزارت و مرگ او تنها در عرض دو هفته دانستند.

 

موسیقی های موتزارت آن قدر تاثیرگذار هستند که تعداد زیادی از روان شناسان در مورد آن تحقیقات گسترده ای انجام داده اند. آنها معتقدند که شنیدن موسیقی موتزارت باعث افزایش هوش شده و قدرت تجسم را به طرز چشمگیری بالا می برد.

 

 

نابغه حامی محیط زیست

 

نوابغ دنیا , معرفی نوابغ

 

در حالی که تفریح بسیاری از نوجوانان ۱۳ ساله رفتن به سینما و وقت گذرانی با دوستانشان است، کولین کارلسون آمریکایی ترجیح می دهد به کتابخانه رفته و بر معلومات خود اضافه کند.

 

او یکی دیگر از نوابغ دنیاست که در ۲ سالگی می توانست بخواند و در ۱۱ سالگی دیپلم گرفت. او از سن ۹ سالگی دروس دانشگاهی را مرور کرده و در ۱۲ سالگی توانست به عنوان دانشجوی تمام وقت در دانشگاه کنتیکت و در رشته محیط زیست و اکولوژی مشغول به تحصیل شود.

 

کولین در سن دو سالگی پدر خود را از دست داد. این درحالی بود که خودش نیز از بیماری آسم و آلرژی به خوراکی های مختلف رنج می برد. دلیل اصلی آسم کولین زندگی در محیط آلوده بود و به همین خاطر او تصمیم گرفت تا در این رشته تحصیل کند تا شاید کودکان دیگر دچار بیماری هایی این چنین نشوند.

 

کولین باشگاه طرفداران محیط زیست را راه اندازی کرده و هم اکنون در آنجا مشغول به کار است. او قصد دارد تحصیلات خود را در سن ۲۲ سالگی به اتمام رسانده و مدرک دکترای اکولوژی را دریافت کند.

 

 

سه ساله عضو منسا

 

نوابغ دنیا , معرفی نوابغ

 

 

سافرون پلگر دختر سه ساله ای است که با ضریب هوشی ۱۴۰ به عنوان کوچک ترین عضو انجمن جهانی تیزهوشان، منسا، شناخته می شود. این دختر سه ساله انگلیسی با اینکه هنوز به مدرسه نرفته است اما می تواند بنویسد، بخواند، تا ۵۰ بشمارد و مسائل ساده ریاضی را حل کند.

 

سافرون می توانست در ۱۸ ماهگی جملات را به طور کامل بیان کند. دنی پدر ۲۳ ساله سافرون و یک طراح وب است. او می گوید: «ما الفبا را بدون هیچ تمرین و تنها با چندبار نشان دادن به دخترمان به او آموزش دادیم. من نمی دانم سافرون چنین هوشی را از چه کسی به ارث برده است. من و همسرم و حتی خانواده هایمان انسان های معمولی با ضریب هوشی کاملا عادی هستیم.»

 

سافرون در مصاحبه با مدیر منسا گفت: «من می خواهم تمام روز با اسباب بازی هایم بازی کنم، ساندویچ همبرگر بخورم و نمی خواهم زودتر از موعد به مدرسه بروم.»

 

 

نوجوان حامی صلح

در سال ۱۹۹۹ پسری ۱۰ ساله به نام گریگوری اسمیت کمک هزینه تحصیل در کالج راندالف ماکان ویرجینیا را به مبلغ ۷۰ هزار دلار دریافت کرد. در این مدت او توانست در رشته ریاضیات و تاریخ و زیست شناسی تحصیل کند. اسمیت در سن دو سالاگی می توانست بخواند. دو سال بعد از فارغ التحصیلی اسمیت با بیل کلینتون و میخائیل گورباچف ملاقات داشته و با ارایه مقالاتی درمورد موضوعات بشردوستانه در سازمان ملل توانست ۴بار نامزد دریافت جایزه صلح نوبل شود.

 

این مقالات حاصل سفرهای او به تیمور شرقی، سائوپائولو، روآندا و کنیا بود. زمانی که اسمیت ۱۶ سال داشت برای ادامه تحصیل در رشته ریاضیات و مهندسی فضا وارد دانشگاه ویرجینیا شد تا مدرک دکترای خود را بگیرد. او هم اکنون به عنوان مدافع و سخنگوی صلح و کودکان در سراسر دنیا شناخته می شود.

 

 

کوچک ترین عضو ناسا

کیم اونگ یونگ در سال ۱۹۶۲ و در کره جنوبی متولد شد و در همان سنین کودکی نامش به خاطر داشتن ضریب هوشی ۲۱۰ به عنوان باهوش ترین فرد جهان در کتاب رکوردهای گینس ثبت شد.

 

او صحبت کردن را از ۴ ماهگی آغاز کرده و در دو سالگی قادر به خواندن متون ژاپنی، کره ای، آلمانی و انگلیسی بود. سه سال بیشتر نداشت که به عنوان دانشجوی میهمان تعدادی از دروس فیزیک را در دانشگاه هانیانگ در کره جنوبی گذراند.

 

کیم در سن ۵ سالگی می توانست به راحتی مسائل انتگرال و دیفرانسیل را حل کند. پس از آن در سن ۸ سالگی به دعوت ناسا تحصیلات خود را در آمریکا ادامه داده و به عضویت ناسا درآمد.

 

در سن ۱۶ سالگی کیم ناسا را رها کرده و دوباره به کره بازگشت تا دکترای خود را در رشته مهندسی عمران بگیرد. او تا سال ۲۰۰۷ به عنوان پروفسور در دانشگاه چانگ باک تدرسی کرده و ۹۰ یادداشت مختلف در زمینه ریاضیات و هیدرولیک در مجلات علمی به چاپ رساند.

 

 

کوچک ترین وکیل دنیا

 

کاتلین هولتز زمانی که به عنوان دانشجو در دانشگاه کالیفرنیا مشغول به تحصیل شد فقط ۱۰ سال داشت. او توانست در رشته فلسفه از این دانشگاه فارغ التحصیل شود. زمانی که ۱۵ سال داشت به مدرسه وکالت رفته بود و در سن ۱۸ سالگی پس از گرفتن مدرک وکالت به عنوان جوان ترین وکیل کالیفرنیا شناخته شد.

 

این درحالی بود که کمرتین سن برای دادن آزمون وکالت و کار به عنوان یک وکیل ۳۰ سال اعلام شده بود. پس از گذراندن این آزمون کاتلین توانست در شرکت حقوقی تروی گولد، کار خود را آغاز کند. او این شغل را تا سال ۲۰۱۰ ادامه داده و پس از آن به عنوان مشاور در برنامه های تلویزیونی مشغول به کار شد.

 

 

۵ ساله چندزبانه

ویلیام رو آن همیلتون که در سال ۱۸۰۵ در دوبلین ایرلند متولد شد، از همان سال های ابتدایی صحبت کردن، استعداد بسیاری در یادگیری زبان های خارجی علاوه بر زبان مادری خود داشت. به طوری که در سن ۵ سالگی با تسلط کامل لاتین و یونانی را صحبت می کرد.

زمانی که همیلتون ۱۳ سال داشت می توانست به ۱۳ زبان خارجی ازجمله سانسکریت، فارسی، ایتالیایی، عربی، سوریه ای و هندی با لهجه ای کاملا شبیه مردم بومی این کشورها صحبت کند. اما به چند زبان صحبت کردن تنها استعداد همیلتون نبود بلکه او ریاضیدان و ستاره شناس ماهری نیز به حساب می آمد.

 

در سن ۱۵ سالگی همیلتون توانست با مطالعه درباره ریاضیات فرانسوی اشتباهاتی را در محاسبات پیر سیمون، مارکوئیز و لاپلاک پیدا کند. او در سن ۱۷ سالگی تمام محاسبات انتگرال را به خوبی می دانست. همچنین زمان ماه گرفتگی و خورشید گرفتگی را به درستی پیش بینی می کرد.

 

همین باعث شد تا در سن ۲۲ سالگی به مقام استاد نجوم، ریاست رصدخانه دانسینک و ستاره شناس سلطنتی ایرلند انتخاب شود.و این درحالی بود که همیلتون همچنان در حال تحصیل در دانشگاه بود. تئوری های همیلتون شامل دینامیک، کواترنیون و روش های مورد استفاده در فضای سه بعدی می شد. همیلتون در سن ۶۰ سالگی و در سال ۱۸۶۵ از دنیا رفت.

 

 

منبع : برترینها

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.