تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

معرفی مناسب‌ترین گیاه برای کاشت در مزار

تمامی کسانی که عزیزان خود را از دست می‌دهند در پی مناسب‌ترین گیاه برای کاشت در مزار آن‌ها هستند، گویی با این کار می‌خواهیم عشق و محبتی که در دل برای عزیزانمان داریم و دیگر در پیشمان نیستند این‌چنین نشان دهیم، می‌خواهیم در نبودشان درختی را به‌جایشان بکاریم تا گیاه سرسبزشان همیشه سرزنده در این دنیا باقی بماند؛ اما تمامی گیاهان موجود بر سر مزار سالم باقی نمی‌مانند، خصوصاً به دلیل شرایط جوی و نوع خاکی که عموماً در بهشت‌زهرا وجود دارد هر گیاهی توان رشد وزندگی در آن را ندارد؛ بنابراین برخی از گیاهان را برای شما معرفی می‌کنیم که می‌توانند در شرایط جوی و خاکی بهشت‌زهرا به‌خوبی رشد کرده و سرزنده بمانند. همراه با ما باشید.

 

۱. درخت توت

این درخت سازگار با اب و هوای گرم و خشک است و با اقلیم کشور ما سازگار میباشد. نهال درخت توت نسبت به دیگر درختان میوه زودتر بزرگ میشو دو به محصول میرود. نیاز ابی پایینی دارد و محیط قبرستان را آرام، سرسبز و باصفا میکند.

۲. درخت سنجد

درخت سنجد یکی از بهترین گزینه های کاشت درخت در آرامگاه است. برگهای نقره ای و زیبای این درخت به همراه عطر آرامبخش گلهای سنجد، باعث خواهد شد، محیطی زیبا و آرام را برای رفع الام خود و نزدیکانتان فراهم کنید.

۳. درخت زیتون

درخت زیتون نیز از جمله درختان مقاوم است و نیاز به نگهداری و مراقبت چندانی ندارد. به علاوه در مقابل تابش نور شدید خورشد مقاوم است و نیاز آبی کمی دارد، از این رو برای کاشت در محیط قبرستان به صورت تکی یا چندتایی مناسب میباشد.

 

 

۴. درخت بلوط

درخت بلوط نیز از درختان بسیار مقاوم به شرایط سخت محیط است. این درخت با گذشت زمان بلند میشود و بر سر مزار ایجاد سایه میکند. همچنین جزو درختان همیشه سبز است و با برگهای نقره ای رنگ خود زیبایی چشم نوازی را به محیط ارامستان میدهد. همچنین بعد از ریختن میوه های بلوط پایین درخت امکان سبز شدن مجدد بلوط های کوچک و ایجاد نهال تازه است.

۵. درخت سرو شیراز

این گونه از سرو نیز به شرایط سخت محیطی بسیار سازگار است و نیاز به نگهداری و مراقبت خاصی ندارد. البته این درخت ایجاد سایه نمیکند ولی به مرور زمان بلند میشود و باعث میشود از فاصله دور مزار عزیزان خود را پیدا کنید.

۶. درخت کامیس پاریس

این درخت برای کاشت در قبرستان مناسب است و در برابر کم آبی، خشکی و سرما بسیار مقاوم میباشد. در هنگام کاشت این درخت توجه داشته باشید که داراری ریشه های زیاد و انتهای بالایی تاج بوته سفت و پر باشد.

 

 

۷. درخت خرزهره

خرزهره درختچه ای سرسبز و با استقامت با گلهایی بسیار زیبا و معطر است. این درختچه بسیار کم توقع بوده و نیاز به مراقبت و تیمار خاصی ندارد.

۸. درخت کاج

کاج نیز به دلیل همیشه سبز بودن یکی از درختان مناسب برای کاشت در قبرستان است. این درخت نیز به شرایط سخت محیطی و اقلیمی سازگار است و گرما و سرما زیاد را به خوبی تحمل میکند.

روایات دینی در مورد کاشت درخت

جالب است بدانید در روایت دینی ما نیز کاشت درخت برای مردگان توصیه شده است. پیامبر اکرم (ص) فرمودند: «کسی که درختی می کارد خداوند نیز برای او در بهشت درختی می کارد» و یا «اگر قیامت بر پا شد و در دست یکى از شما نهالى بود، اگر کمى پیش از قیامت توانست آن را بکارد، باید بکارد»

همچنین در جایی دیگر فرمودند: کسی که درختی بکارد مادامی که یک نفر از بندگان خدا از آن درخت استفاده ببرند اجر و ثواب شامل او می شود.

امام صادق (ع) فرمودند: «شش چیز است که مومن پس از مرگ خود از آن سود می ‌برد، فرزند صالح که برایش آمرزش می خواهد، قرآنی که خوانده شود، چاه آبی که بکند و درختی که بکارد و صدقه آبی که جاری سازد و روش نیکی که از آن پیروی شود.

منبع: ستاره

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.