تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

درمان خانگی برای رفع قرمزی چشم

قرمزی چشم ، یکی دیگر از مواردی که علاوه بر به هم زدن زیبایی این عضو مهم صورت می تواند نگران کننده باشد بیدار شدن با چشم قرمز پر خون،چیز جذابی نیست چشم های قرمز معمولا از رگ های تحریک شده یا متورم چشم شما میباشد و مشکلات مختلفی را موجب میشود. این قرمزی میتواند،توسط عوامل مختلف ایجاد شود و شایع ترین علل آن متورم شدن رگ های روی سطح چشم شما میباشد . به دلیل حساسیت بالای عضو چشم هر تغییر و التهابی در آن را باید جدی گرفت چراکه ممکن است مشکلی به ظاهر ساده ریشه ای جدی داشته باشد .

 

چه چیزی موجب قرمزی چشم ها می شود؟ برای درمان قرمزی چشم ها چه کارهایی را در خانه انجام دهیم؟ چه زمانی به دکتر مراجعه کنیم؟ چه مدت زمانی طول می کشد تا قرمزی چشم التیام یابد؟ این ها سوالاتی هستند که در پایان این مطلب پاسخشان را می یابید.

 

چه عواملی موجب قرمزی چشم ها می شوند؟

عوامل زیادی موجب قرمزی چشم ها می شوند که اصولا ناشی از متورم شدن رگ های کوچک چشم است که عبارتند از: آلودگی هوا، آلرژی، سیگار، گرد و خاک، تماس با مواد شیمیایی و در معرض نور خورشید قرار گرفتن.

 

چه روشهای طبیعی برای درمان خانگی قرمزی چشم ها وجود دارد؟

  • شستشو با آب: یکی از درمان های طبیعی برای قرمزی چشم ها شستشوی مکرر با آب است که این کار باعث تسکین التهاب می شود و سوزش و قرمزی چشم ها را برطرف می کند. ۳ الی ۴ بار در روز صورتتان را با آب بشویید.

 

  • کمپرس گرم: کمپرس گرم بر روی پلک ها به رفع قرمزی چشم کمک می کند و گرمای آن موجب افزایش گردش خون در ناحیه زیر چشم ها می شود و با تولید اشک به رفع خشکی چشم کمک می کند.

 

  • کمپرس سرد: شستشو با آب سرد یک راه موثر و طبیعی برای درمان قرمزی چشم ها می باشد که به محکم کردن پوست اطراف چشم و خون رسانی بهتر به چشم ها کمک می کند. یک پارچه را با آب سرد بشویید و آن را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه روی چشمانتان قرار دهید.

 

  • گلاب: گلاب یک آرام بخش طبیعی برای چشم هاست که دارای خاصیت ضد التهابی است و باعث کاهش سوزش و قرمزی چشم ها می شود. یک جفت پد کتانی را به گلاب آغشته نمایید و آن را به مدت ۱۵ دقیقه بر روی چشمانتان قرار دهید.

 

  • چای کیسه ای: برای رفع قرمزی چشم می توانید از چای کیسه ای استفاده کنید. برای این کار دو عدد چای کیسه ای را به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید سپس آن را به مدت نیم ساعت بر روی پلک هایتان قرار دهید.

 

  • آلوئه را: آلوئه ورا دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که به کاهش سوزش و قرمزی چشم کمک می کند. دو پد کتانی را به ژل آلوئه ورا آغشته کنید و بر روی چشمانتان قرار دهید.

 

  • خیار: خیار دارای خواص ضد التهابی است که به منقبض شدن رگ های خونی دور چشم و کاهش پف آن کمک می کند. یک تکه خیار را بریده و در یخچال قرار دهید و آن را به مدت ۳۰ دقیقه بر روی چشمانتان قرار دهید این کار را ۲ الی ۳ بار در روز تکرار کنید.

 

  • پلک زدن مکرر: پلک زدن مکرر باعث مرطوب نگه داشتن چشم ها و کاهش قرمزی و سوزش آنها می شود. پلک زدن مانع از خشکی چشم ها و کاهش فشار و درد چشم ها می شود. مرتب پلک بزنید و سپس چشمانتان را ببندید و این کار را ۵ تا ۶ بار در روز انجام دهید.

 

  • قاشق خنک: قرار دادن یک قاشق خنک بر روی پلک ها می تواند به کاهش قرمزی چشم ها کمک کند و التهاب آنها را کم کند. برای این کار قاشق را در آب یخ قرار داده و سپس آن را بر روی پلک هایتان قرار دهید.

 

  • بابونه : بابونه یکی از بهترین درمان های خانگی برای قرمزی و ورم چشم ها می باشد و قوی ترین ضد آلرژی است که به کاهش عفونت یا قرمزی چشم ها کمک می کند. شما می توانید از چای بابونه به شکل کمپرس سرد استفاده کنید.

 

  • نوشیدن آب: یکی از درمان های خانگی برای خون رسانی بهتر به چشم ها نوشیدن آب است. اگر چشمان شما دچار قرمزی شوند علت آن کم آب شدن بدن است و باید آب مصرفی تان را افزایش دهید. خوردن آب به صورت منظم بهترین راه برای دفع سموم بدن است. شما می توانید آب را با لیمو مزه دار کنید و پرهیز کنید از نوشیدن قهوه، لیموناد و الکل که منجر به کم آبی بدن می شوند.

توضیحات تکمیلی:

۱- از استفاده طولانی مدت کامپیوتر و موبایل پرهیز کنید همچنین در حین کار استراحت کوتاهی به چشمانتان بدهید.

۲- همیشه قبل از خواب آرایش چشمانتان را پاک کنید که این کار از قرمزی چشمانتان جلو گیری می کند.

۳- اگر شما از لنز استفاده می کنید حتما قبل و بعد از استفاده آن را بشویید و به مدت طولانی از لنز استفاده نکنید.

۴- از نوشیدن الکل و استعمال دخانیات خودداری کنید.

۵- اگر یک جسم خارجی وارد چشمتان شود باعث ترشح و قرمزی چشمتان می شود که بلافاصله باید با آب چشمتان را بشویید.

اگر چشمان شما دچار قرمزی شوند ممکن است علت آن عفونت باشد و علت بیشتر عفونت ها آلرژی است که به عوامل مختلفی بستگی دارد که برای فروکش کردن علائم آلرژی ماه ها زمان لازم است.

اگر شما همه درمان های خانگی را انجام دادید و بهبودی حاصل نشد حتما باید توسط پزشک متخصص ویزیت شوید.

منبع : جدولیاب – نمناک

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.