تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

ته دیگ با طعم های مختلف

ایرانی ها جزو معدود کسانی هستند که از نعمت ته دیگ برخوردارند، این خوراک هوس انگیز گاهی آنقدر چهره زیبایی دارد نمی شود از آن گذشت، شما نیز می توانیدبا درست کردن ته دیگ های متنوع از غذایتان لذّت ببرید.

 

ته دیگ از اقلام موادی است که سر هر سفره بر سرش دعواهاست، اگر شما هم طرفدار ته دیگ و انواع آن هستید می توانید برای داشتن خوراک مورد علاقه تان تنوع به خرج دهید .

 

انواع مختلف ته دیگ های خوشمزه:

ته دیگ نان زعفرانی:
این ته دیگ از همان نوع همیشگی است و البته با وجود زعفران طعم دلچسب تری به خود می گیرد. در این نوع ته دیگ هر چقدر نان شما نازکتر باشد ته دیگتان برشته تر خواهد شد.
ابتدا ظرفتان را داغ کنید، سپس روغن را ریخته و بعد نان را کف ظرف بچینید و زعفران آب شده را روی آن بریزید ، ۲ الی ۳ قاشق کفایت می کند. سپس مواد برنجتان را روی آن بریزید و بقیه ماجرا.

 

ته دیگ سیب زمینی :
ته دیگ سیب زمینی انواع مختلف دارد، شما می توانید هم آنها را به صورت حلقه حلقه ببرید ، هم به صورت خلالی و یا نگینی و در کف ظرف ریخته ، اما سیب زمینی رنده شده طعم چهره و طعم جالبتری به آن خواهد داد.
سیب زمینی را به صورت رنده درشت درآورید و آب آنرا بگیرید و کمی نمک ، زعفران و یا فلفل به آن بزنید، سپس در کف ظرف ریخته و فشار دهید تا یک دست شود سپس برنجتان را روی آن بریزید.

 

ته دیگ کنجد و ماست:
ماست را هم زده تا کمی غلیظ شود سپس برنج و زعفران دم کرده را با آن مخلوط کرده، بعد روغن را کف ظرف ریخته و کنجد را درون آن به صورت یکدست می ریزیم و مخلوط ماست و برنج را به آن اضافه کرده روی آن را صاف کنید.
این ته دیگ به نوعی تا دیگ مجلسی نیز حساب می شود.

 

ته دیگ بال مرغ:

اگر اهل بال کبابی نیستید میتوانید این پیشنهاد را امتحان کنید، بالها را با نمک و زردچوبه آغشته کنید و بعد از داغ شدن روغن ظرف، آنها را درون قابلمه بچینید و برنجتان را روی آن بریزید و آنرا دم کنید.

 

ته دیگ چوب شور یا کورن فلکس:

این نوع ته دیگ تجربه تازه ای است که می توانید آنرا امتحان کنید، کمی روغن کف ظرف ریخته سپس چوب شورها و یا کورن فلکس را کف آن چیده و برنج را روی آن ریخته و دم کنید.

منبع : جدولیاب

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.