تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

فال روزانه حافظ

فال در لغت به معنای طالع، بخت و نیز پیشگویی و عاقبت بینی است. کلمه ای عربی است و در فارسی یعنی شگون. در مطلب زیر فال امروز از نظرتان می گذرد.

 

 

متولدین فروردین

میر من خوش می‌روی کاندر سر و پا میرمت***خوش خرامان شو که پیش قد رعنا میرمت

گفته بودی کی بمیری پیش من تعجیل چیست***خوش تقاضا می‌کنی پیش تقاضا میرمت

تعبیر:زمانه روی بد خود را به تو نشان می دهد. همه چیز را از تو پنهان کرده به فتنه ها توجه نداشته باش فعلا” سیر نزولی را طی می کنی و این برایت دردآور است. برای رهایی از این ورطه، دست به دعا بردار. نمازت را سر وقت بخوان. متوسل به ائمه شو تا نجات پیدا کنی.

 

 

 

 

اگر بخواهید یک جا بنشینید تا اتفاقات خوب خودشان به سراغتان بیایند، یک روز صبح از خواب بیدار خواهید شد و خواهید دید که عمرتان گذشته و هیچ وقت فرصت انجام کارهایی که همیشه رویایشان را در سر داشته اید به خودتان نداده اید. همین حالا، زمان آن است که برای رسیدن به خواسته هایتان دست به کار شوید و اتفاقات خوبی که منتظرشان هستید را خودتان در زندگیتان به وجود بیاورید. برای عملی کردن نقشه هایی که در سر دارید تلاش کنید و از دیگران هم کمک بگیرید. شاید برای رسیدن به خواسته هایتان مجبور شوید گاهی با دیگران کنار بیایید، اما به طور کلی در همراه کردن دیگران با خودتان موفق خواهید بود.

 

متولدین اردیبهشت

دل می‌رود ز دستم صاحب دلان خدا را***دردا که راز پنهان خواهد شد آشکارا

کشتی شکستگانیم ای باد شرطه برخیز***باشد که بازبینیم دیدار آشنا را

تعبیر: اینقدر ظاهربین نباش. ظواهر تو را فریب داده اند و بابت این مسئله از تو سوئ استفاده می کنند. فکر می کنی اگر جواب رد بشنوی میمیری و شفای دردت را فقط رسیدن به یار میدانی. هر چند که او کوچکترین توجهی به تو ندارد. خودت را خسته نکن.

 

 

 

 

امروز به آنهایی که دوستشان دارید یادآوری کنید که چقدر برایتان عزیز هستند. قدرت کلام خود را دست کم نگیرید و با شیرین ترین کلماتی که می توانید دل آنها را به دست بیاورید. مواظب رفتارتان با اطرافیانتان باشید و هر کاری که از دستتان برمی آید برای حفظ آرامش دیگران انجام دهید. اگر با کسی مشکلی دارید امروز سعی کنید مشکلات را فراموش کنید و به خودتان یادآوری کنید که کینه و نفرت حتی برای خودتان هم، چه از لحاظ روحی و چه جسمی، چیزی جز ضرر به همراه نخواهد داشت. امروز با رفتار خوب و ظاهر آراسته ی خود می توانید دل هرکسی را به دست بیاورید. بد نیست از این فرصت استفاده کرده و احساس خود را به شخصی که دوست دارید هم بیان کنید.

 

متولدین خرداد

صبا به لطف بگو آن غزال رعنا را***که سر به کوه و بیابان تو داده‌ای ما را

شکرفروش که عمرش دراز باد چرا***تفقدی نکند طوطی شکرخا را

تعبیر:بخت و اقبال بیدار شده است. خشونت و غضب را از خودتان دور کنید. عده ای به شما کمک می کنند دست آنها را پس نزنید. عاقبت خودتان را به زر نفروشید. ناامیدی باعث پریشانی تان شده است. این گوی و این میدان همت طلب کنید تا خداوند نیز شما را یاری فرماید.

 

 

 

 

امروز سعی کنید وقتتان را با آنهایی بگذرانید که رویاها و نقشه هایی شبیه به شما دارند و به شما در مصمم تر شدن و پیدا کردن اراده بیشتر کمک می کنند. شاید حتی بتوانید با کمک هم نقشه هایی دقیق تر بکشید و یک برنامه ریزی حساب شده برای رسیدن به اهدافتان مشخص کنید. تمام خلاقیت خود را از مرحله ایده پردازی تا اجرا به کار بگیرید تا بهترین نتیجه ها را به دست بیاورید. امروز ممکن است دوستانتان با پیشنهادهای وسوسه انگیزی برای تفریح به سراغتان بیایند. قطعا لذت بردن از تعطیلات آخر هفته حق مسلم شماست، اما سعی کنید کارهای واجب و ضروریتان را امروز انجام دهید و استراحت را برای فردا بگذارید.

 

متولدین تیر

خسروا گوی فلک در خم چوگان تو باد***ساحت کون و مکان عرصه میدان تو باد

زلف خاتون ظفر شیفته پرچم توست***دیده فتح ابد عاشق جولان تو باد

تعبیر: آنقدر در حال و هوای یار به وصال فکر کرده ای که زندگی را فراموش کرده و تمام سختی ها را به جان خریده ای. دل . دیده ات را با گریه به تاراج داده دیگر اشکی باقی نمانده است. هر چه مقدر و قسمت باشد همان می شود. امیدت را هیچ وقت از دست نده چون خداوند ارحم و الراحمین است.

 

 

 

 

امروز هر چند که شما تمام سعیتان را در توضیح دادن اهمیت و فوریت مسائل به دیگران به کار بگیرید هم مسائل از نظر آنها خیلی فرق خواهند کرد و نمی توانند اهمیتی که شما در قضیه می بینید را درک کنند. لزومی ندارد که برای قبولاندن حرف هایتان به آنها به داستان پردازی روی بیاورید. شما همه چیز را به دقت و با جزئیات برای آنها توضیح دهید، از آن به بعد دیگر به خودشان بستگی دارد، اغراق و یا پیچاندن حقیقت برای جلب توجه آنها فقط به اعتبار شما لطمه خواهد زد. شما امروز بعد از یک هفته تلاش لیاقت یک تفریح و استراحت درست و حسابی را دارید، پس با خیال راحت از فرا رسیدن آخر هفته لذت ببرید، اما مواظب باشید زیاده روی نکنید.

 

متولدین مرداد

رواق منظر چشم من آشیانه توست***کرم نما و فرود آ که خانه خانه توست

به لطف خال و خط از عارفان ربودی دل***لطیفه‌های عجب زیر دام و دانه توست

تعبیر:زمانه روی بد خود را به تو نشان می دهد. همه چیز را از تو پنهان کرده به فتنه ها توجه نداشته باش فعلا” سیر نزولی را طی می کنی و این برایت دردآور است. برای رهایی از این ورطه، دست به دعا بردار. نمازت را سر وقت بخوان. متوسل به ائمه شو تا نجات پیدا کنی.

 

 

 

 

امروز شما از لحاظ عاطفی حال خوبی دارید، پس اجازه ندهید که این اعتماد به نفستان بیهوده هدر برود. همراه با شخصی که دوست دارید کارهایی را انجام دهید که فکر می کنید به بهتر شدن رابطه عاطفی شما کمک خواهند کرد و می توانند اوج عشق را دوباره در قلب شما زنده کنند. امروز شما می توانید برای دیگران نقش یک مرشد و راهنما را بازی کرده و راه درست را به آنها نشان دهید. پس اگر کسی در اطرافتان است که به یک گوش شنوا نیاز دارد حرف هایش را بشنوید و حتی بگذارید سر بر شانه تان گذشاته و اشک بریزد. لزومی ندارد که شما زیاد حرف بزنید، کافیست فقط به او اجازه بدهید حرف هایش را بزند تا کمی سبک شود.

 

متولدین شهریور

ز گریه مردم چشمم نشسته در خون است***ببین که در طلبت حال مردمان چون است

به یاد لعل تو و چشم مست میگونت***ز جام غم می لعلی که می‌خورم خون است

تعبیر:چرا عاقل کند کاری ک باز آرد پشیمانی. از کاری که کرده ای بسیار نادم و پشیمانی. با شکست مواجه شده ای و فکر می کنی دیگر کسی تو را دوست ندارد و مورد احترام نیستی. اما مرور زمان همه چیز را دست می کند. مطمئن باش این شکست مقدمه ای است برای پیروزی بزرگ انشاالله.

 

 

 

 

سعی کنید خودتان را زیاد با کارها و مسائل دیگران که ارتباطی به شما پیدا نمی کنند درگیر نکنید. شاید دخالت های اخیر شما واکنش هایی را در دیگران ایجاد کرده باشد که تاثیرات جدی روی شما گذاشته باشند. تا جای ممکن خودتان را از این قضایا دور نگه دارید و بگذارید هر کسی خودش با مسائل شخصی اش دست و پنجه نرم کند، فعلا زمان مناسبی برای کمک کردن به دیگران در رابطه با زندگی خصوصیشان نیست. امروز در مورد روابط عاطفیتان ممکن است با مشکلی مواجه شوید که فقط باید خودتان را به خاطر آن سرزنش کنید. شما می خواهید شور و هیجان را به رابطه تان برگردانید، اما در این راه فقط به نظرهای خودتان اهمیت می دهید!

 

متولدین مهر

آخر به چه گویم هست از خود خبرم چون نیست***وز بهر چه گویم نیست با وی نظرم چون هست

شمع دل دمسازم بنشست چو او برخاست***و افغان ز نظربازان برخاست چو او بنشست

تعبیر:آبی که ریخته شد دیگر جمع نمی شود. کاریست که انجام شده در صدد باش تا جبرانش کنی. هیچ سر بی گناهی بالای دار نمی رود. شما از این ورطه نجات پیدا می کنی. کدورت را با صفای دل به خوبی جواب بده. بندها باز می شوند و تو به آزادی خواهی رسید.

 

 

امروز ممکن است در رابطه با مسائل عشقی و عاطفی برای شما روز نسبتا سختی باشد. مسئله اینجاست که شما احساس می کنید فاصله ای بین شما و طرف مقابلتان ایجاد شده است که دارد روز به روز هم بیشتر می شود و به جای نزدیک شدن دارید از هم دورتر و دورتر می شوید. شاید هم احساس کنید صمیمیتی که شما دلتان می خواهد در رابطه تان وجود ندارد. در هر صورت این مشکل را نخواهید توانست با سکوت و در خود فرو رفتن حل کنید. سعی کنید با او در مورد مشکلاتتان صحبت کرده و با همفکری راه حلی برای آنها پیدا کنید. حتی اگر لازم دیدید تمام قرارهایتان با دوست های دیگرتان را کنسل کرده و تمام غروب با هم در این مورد حرف بزنید.

 

متولدین آبان

شنیده‌ام سخنی خوش که پیر کنعان گفت***فراق یار نه آن می‌کند که بتوان گفت

حدیث هول قیامت که گفت واعظ شهر***کنایتیست که از روزگار هجران گفت

تعبیر:رسیدن خبر خوش نزدیک است که نوید فتح و خوشبختی می دهد. از حریفان و رقیبان نترس. خداوند فتنه ی آنها را خنثی می کند. بخت با توست، اطرافیانت تکیه گاه محکمی برای تو خواهند بد. به جای غرور وقار داشته باش.

 

 

 

 

امروز اعتماد به نفستان شما را از هر شرایط دشواری که برایتان به وجود بیاید نجات خواهد داد. سعی کنید تا جای ممکن با مسائل احساسی برخورد نکنید، به خودتان سخت نگیرید و سرحال و پرانرژی باشید. هر وقت دیدید در وضعیت دشواری گرفتار شده اید بجای این که یک جا بایستید و منتظر بمانید تا یک نفر بیاید و به شما کمک کند خودتان دست به کار شوید و خود را نجات بدهید. شاید سرعت انجام کارها خیلی کمتر از آن چیزی باشد که شما انتظار دارید و یا کارهایتان طبق برنامه هایی که داشته اید پیش نروند، اما نا امیدی و منفی نگری در رویارویی با این مشکلات نه تنها کمکی به شما نخواهد کرد، بلکه مانع دیگری نیز سر راهتان قرار خواهد داد.

 

متولدین آذر

ساقی به نور باده برافروز جام ما***مطرب بگو که کار جهان شد به کام ما

ما در پیاله عکس رخ یار دیده‌ایم***ای بی‌خبر ز لذت شرب مدام ما

تعبیر:هر چقدر کوشش کنی همانقدر نتیجه می گیری. به امی این نباش که از غیب برایت کاری انجام شود. همه چیز برای موفقیت مهیاشت کمی همت لازم است. کوچکترین خلافی باعث می شود هر چه را به دست آورده ای از دست بدهی. پایت را از گلیم خویش درازتر نکن. خداوند گواه بر اعمال توست. تلاشت را بیشتر کن، عمر زودگذر است. شما ذکرت سلامتی برای دیگران و خود باشد.

 

 

 

 

امروز تمام سعی خودتان را بکنید که خودخواه نباشید. الان وقت فکر کردن به دیگران و در نظر گرفتن نیازها و خواسته های آنهاست. اگر به اندازه ی کافی وقت آزاد دارید به جای اینکه فقط یک جا لم بدهید و استراحت کنید سعی کنید به کمک دوستی بروید که می دانید به همکاری شما نیاز دارد. اگر نمی توانید به اندازه ی کافی از خودگذشتگی نشان بدهید، حداقل کاری که می توانید انجام دهید این است که به جای اینکه پروژه های شخصیتان را پیش ببرید امروز را به انجام کارهایی اختصاص دهید که منافعشان فقط به خودتان محدود نمی شوند و دیگران را نیز در برخواهند گرفت. کارهایی که به صورت گروهی انجام شوند چنان نتایج غیر منتظره ای خواهند داشت که خودتان را هم غافلگیر خواهند کرد.

 

متولدین دی

ساقی به نور باده برافروز جام ما***مطرب بگو که کار جهان شد به کام ما

ما در پیاله عکس رخ یار دیده‌ایم***ای بی‌خبر ز لذت شرب مدام ما

تعبیر:به سهولت و راحتی به مقام و مادیات نخواهی رسید. همه چیزت باید در حد کمال باشد. باطن خوب، کار حلال، هوشیاری و تقوی، در این صورت است که به هدف خواهی رسید و به هر مقام و منزلتی که رسیدی سر تعظیم در برابر خداوند فرود آر وگرنه باز همه چیز را از دست خواهی داد.

 

 

 

 

امروز اگر منظورتان را خیلی دقیق و صریح به زبان نیاورید احتمال اینکه برای خودتان دردسر درست کنید بسیار زیاد خواهد بود. لزومی ندارد که برای حفظ صلح و آرامش چیزهایی را که برای خودتان از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار هستند را قربانی کرده و روی ارزش هایتان پا بگذارید. درست است که عشق و روابط عاطفی برای شما خیلی مهم هستند، اما تنها زمانی می توانید از آنها لذت ببرید که به خودتان وفادار باشید و برای خوشامد طرف مقابلتان خود واقعیتان را سرکوب و پنهان نکنید. شما امروز خیلی احساساتی شده اید و این رفتار احساساتی می تواند برایتان مشکل ساز شود، سعی کنید با به کار گرفتن منطقتان به تعادل برسید.

 

متولدین بهمن

مدامم مست می‌دارد نسیم جعد گیسویت***خرابم می‌کند هر دم فریب چشم جادویت

پس از چندین شکیبایی شبی یا رب توان دیدن***که شمع دیده افروزیم در محراب ابرویت

تعبیر:هر چقدر کوشش کنی همانقدر نتیجه می گیری. به امی این نباش که از غیب برایت کاری انجام شود. همه چیز برای موفقیت مهیاشت کمی همت لازم است. کوچکترین خلافی باعث می شود هر چه را به دست آورده ای از دست بدهی. پایت را از گلیم خویش درازتر نکن. خداوند گواه بر اعمال توست. تلاشت را بیشتر کن، عمر زودگذر است. شما ذکرت سلامتی برای دیگران و خود باشد.

 

 

 

 

امروز برای شما روز خیلی خوبی خواهد بود و تقریبا بیشتر چیزها همان طوری که خودتان دلتان می خواهد پیش خواهند رفت. راه های ارتباطی امروز کاملا باز هستند و شما می توانید به راحتی دانسته هایتان را با دیگران به اشتراک بگذارید و اطلاعاتی که قرار است به دستتان برسند را دریافت کنید. در این میان باید مواظب باشید که ناخواسته رازهای دیگران را برملا نکنید و تا جای ممکن از صحبت کردن در مورد مسائل شخصی دیگران خودداری کنید. همچنین، به نفعتان است که به غیبت هایی که دیگران می کنند هم توجه نکنید، زیرا در این صورت قضاوت اشتباهی در مورد یک نفر خواهید داشت که قابل جبران نخواهد بود.

 

متولدین اسفند

روزه یک سو شد و عید آمد و دل‌ها برخاست***می ز خمخانه به جوش آمد و می باید خواست

نوبه زهدفروشان گران جان بگذشت***وقت رندی و طرب کردن رندان پیداست

تعبیر: یاد ایام قدیم دلت را شاد می کند. به یاد روزهایی می افتی که صبح و شام آزاد بودی. درد دل زیادی داری و به دنبال یک هم راز و هم سخن می گردی. خود را ضعیف می پنداری اما دلت قوی است. حالا می فهمی که نصیحت بزرگان چقدر باعث موفقیتت شده. تمام خاطرات با قید تاریخ روی قلبت حک شده است و تو تا آخر عمرت به نیک نامی و کامروایی زندگی می کنی.

 

 

 

 

امروز شما تا حدودی عجول و بی صبر و قرار شده اید. شما نیاز دارید که با دیگران صحبت کنید، اما کنترل چندانی روی زبانتان ندارید و ممکن است حرف هایی بزنید که بهتر است مخفی بمانند و یا ناخواسته چیزی بگویید که باعث ناراحتی دیگران شود. سعی کنید قبل از به زبان آوردن هر حرفی کمی دست نگه داشته و به عواقب آن و برداشت هایی که شنونده تان می تواند از آن داشته باشد خوب فکر کنید. اگر بتوانید در این مورد در خودتان تعادل را برقرار کنید، امروز روز خوبی برای شرکت در فعالیت های اجتماعی مختلف خواهد بود و می توانید از مصاحبت با آنهایی که دوستشان دارید لذت ببرید و آخر هفته تان را به بهتری شکل ممکن آغاز کنید.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.