تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

مکان های دیدنی کوبا کجاست؟

کوبا کشوری تشکیل شده از مجمع‌الجزایری در دریای کارائیب و پایتخت آن هاوانا است.

شهر قدیم هاوانا (Habana Vieja)

شهر قدیم هاوانا، بخشی از تاریخ پر فراز و نشیب کوبا است؛ منطقه‌ای تاریخی که در فهرست میراث جهانی یونسکو هم به ثبت رسیده است. قدم زدن در میدان این منطقه و تماشای بناهای تاریخی به سبک باروک و نئوکلاسیک، تجربه‌ای جذاب است و سبک زندگی کوبایی در ۲۰۰ سال پیش را به نمایش می‌گذارد. مرمت‌های گسترده، روح تازه‌ای در ساختمان‌های قدیمی این محله دمیده است.

از جاذبه‌های این منطقه می‌توان به میدان کلیسای جامع اشاره کرد که کلیسای جامع سنت کریستوبال در آن قرار دارد. یک قلعه‌ی نظامی به نام قلعه‌ی Real Fuerza کامل‌کننده‌ی جاذبه‌های این محله‌ی تاریخی است.

یکی از پر جنب و جوش‌ترین و جذاب‌ترین نقاط شهر که مردم و گردشگران در آن جمع می‌شوند و از گشت و گذار لذت می‌برند، Plaza Vieja است. در این میدان یک بنای تاریخی به نام Casa del Conde Jaruco قرار دارد که در طبقه‌ی هم‌کف آن، پنجره‌های زیبا با شیشه‌های رنگی کار شده است. اگر می‌خواهید حسابی در بخش‌های قدیمی شهر بگردید و از تک تک جاذبه‌های آن دیدن کنید، باید یک روز یا حتی بیشتر برای سر زدن به این محله وقت بگذارید.

ساحل وارادرو (Varadero)

وارادرو یکی از مشهورترین مقاصد ساحلی در کوبا است. این منطقه در مجاورت شبه‌جزیره‌ی Hicacos قرار دارد. بیش از ۵۰ هتل در این منطقه قرار دارد، ناحیه‌ای که با درختان نخل و سواحل شنی سفید و زیبا، گردشگران را از سراسر دنیا به سوی خود می‌کشاند. پارک طبیعی وارادرو یکی از دیدنی‌های این منطقه است؛ یک منطقه‌ی حفاظت‌شده که سواحل زیبا و دو غار دیدنی دارد. اگر از گشت و گذار در مناطق شهری خسته شدید، در این منطقه‌ی ساحلی می‌توانید از جذابیت‌های طبیعی کوبا لذت ببرید.

علاوه بر این‌ها، در منطقه‌ی وارادرو پارک آرام و دیدنی Josone، میزبان باغ‌‌های گل، رستوران و استخر است. یک دریاچه‌ی کوچک هم در آن وجود دارد که گردشگران می‌توانند از شنا در آن لذت ببرند.

در شمال شرقی این منطقه پارک زیردریایی Cayo Piedra یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری کوبا برای علاقه‌مندان به غواصی است. غواصان با حضور در این منطقه از تماشای دنیای زیبای زیر آب و ماهیان رنگارنگ آن لذت می‌برند.

از دیگر تفریحات این منطقه می‌توان به ماهیگیری، گلف، قایق‌سواری کایاک، اسکای دایوینگ و سفرهای کوتاه برای بازدید از جاذبه‌های فرهنگی اطراف، اشاره کرد.

شهر ترینیداد

گشت و گذار در شهر قدیمی ترینیداد که یکی از آثار ثبت شده در میراث جهانی یونسکو است، شما را به سفری در دل زمان می‌برد. ساختمان‌های تاریخی که به زیبایی مرمت شده‌اند و خیابان‌ها و میدان‌های سنگ‌فرش شده در مرکز شهر، حال و هوای قدیمی و استعماری را به یادمی‌آورد. بیشتر آثار معماری این منطقه متعلق به قرن هفدهم تا نوزدهم است، زمانی که این شهر از تجارت شکر و برده سود می‌برد و در دوران اوج شکوفایی خود قرار داشت.

امروزه، ترینیداد یکی از محبوب‌ترین شهرهای توریستی کوبا است و خیابان‌های آن معمولا مملو از گردشگرانی است که به گشت و گذار مشغول هستند. در میدان مرکزی این شهر می‌توانید قدم بزنید و از دیدن بناهای تاریخی اطراف آن لذت ببرید. بر فراز این میدان، یک کلیسای جامع قدیمی وجود دارد که تماشای آن خالی از لطف نیست. از دیگر جاذبه‌های این شهر می‌توان به کلیساها و صومعه‌های قدیمی و برج‌های ساعت اشاره کرد.

علاوه بر آثار تاریخی، در این شهر از تماشای موزه‌ها و گالری‌های هنری لذت خواهید برد. ضمنا، محیط طبیعی اطراف شهر، مکانی ایده‌آل برای اسب‌سواری است. چشم‌اندازهای اطراف شهر با وجود درختان نخل، کوهستان و مزارع نیشکر، بسیار دیدنی است. خانه‌های قدیمی به جا مانده از قرن نوزدهم با نقاشی‌های دیواری و تزیینات زیبا، از دیگر دیدنی‌های ترینیداد است.

شهر Guardalavaca

این شهر توریستی که سواحل زیبایی دارد، نسبت به وارادرو، آرام‌تر و دورافتاده‌تر است. درختان انبوه و سرسبز، خط ساحلی این منطقه را به زیبایی زینت داده است. اگر می‌خواهید از آفتاب ساحل دور بمانید، می‌توانید از مسیرهای پیاده‌روی گم‌شده در سایه‌ی انبوه درختان قدم بزنید. در این منطقه، غواصان از تماشای زندگی زیر آب و زیبایی‌های آن لذت می‌برند. ماهی‌های رنگارنگ و صخره‌های مرجانی زیبا، باعث شده که غواصان زیادی برای تجربه‌ی دنیای زیر آب، به این شهر سفر کنند.

یکی دیگر از جذابیت‌های این شهر ساحلی این است که از آن می‌توانید سفرهای کوتاه به اطراف ترتیب دهید. ماجراجویی در جنگل، تورهای قایق‌سواری و سفر به جزایر کوچک اطراف از تفریحات جذابی است که در این شهر می‌توانید برای آن‌ها برنامه‌ریزی کنید. یک دلفیناریوم در جزایر نزدیک این شهر وجود دارد که بازدید از آن، تفریحی جذاب برای خانواده‌ها است.

ساحل بهشت (Playa Paraíso)

کوبا به سواحل زیبایش مشهور است. یکی از دیدنی‌ترین و زیباترین سواحل کوبا، ساحل بهشت در جزیره‌ی Cayo Largo del Sur است. اگر از علاقه‌مندان به تفریحات ساحلی هستید، در سواحل شنی سفیدرنگ و آب‌های فیروزه‌ای و زیبای این ساحل از سفر خود لذت می‌برید.

نواحی ساحلی این منطقه پر از هتل‌های عالی و گردشگاه‌های ساحلی است و البته علاوه بر سواحل زیبا، جاذبه‌های گردشگری کمی دارد.

کایو کوکو (Cayo Coco)

یکی دیگر از مقاصد ساحلی دنج و آرام در کوبا، جزیره‌ی کایو کوکو است که با یک پل یه زمین اصلی متصل شده است. در بسیاری از آثار ادبی بزرگ دنیا از جمله پیرمرد و دریا، اسمی از این جزیره به میان آمده است. با توجه به این که تنها راه ارتباطی زمینی با این جزیره، همان پل است، بیشتر گردشگران از طریق هوایی خود را به جزیره می‌رسانند.

مهم‌ترین جاذبه‌ی این جزیره، سواحل آفتابی و زیبای آن است. سواحل شنی و آفتابی این منطقه نسبت به سواحل دیگر کوبا دورافتاده‌تر و در نتیجه دنج‌تر است. محیط طبیعی آرامی که در اطراف این جزیره وجود دارد آن را به یک مقصد گردشگری آرام تبدیل کرده است که دوستداران آرامش طبیعت بدون شک از حضور در آن لذت می‌برند. یک پارک طبیعی در این جزیره وجود دارد که مقصدی عالی برای علاقه‌مندان به حیوانات است. این پارک میزبان لاک‌پشت‌ها، کروکودیل‌ها و فلامینگوها است. همچنین مجموعه‌ای از پرندگان زیبا و دیدنی در این جزیره رفت و آمد دارند.

پارک ملی وینال (Parque Nacional Vinales)

این دره‌ی سرسبز و زیبا در دامنه‌ی تپه‌های صخره‌ای باشکوهی قرار دارد و با عنوان پارک ملی وینال شناخته می‌شود و یکی از آثار به ثبت رسیده در میراث جهانی یونسکو است.

چشم‌اندازهای زیبای این دره در کنار زمین‌های مسطح آن که به زمین‌های کشاورزی برای پرورش انواع میوه و سبزی اختصاص دارد، مقصدی فوق‌العاده برای دوستداران طبیعت است. کسانی که دوست دارند فعالیت‌های تفریحی در دل طبیعت را امتحان کنند، از حضور در این پارک لذت می‌برند. فعالیت‌های تفریحی جذابی مانند اسب‌سواری و کوهنوردی در این منطقه برای گردشگران وجود دارد.

در همین نزدیکی شهری به همین نام وجود دارد که مکانی عالی برای اقامت است، اگر می‌خواهید نواحی اطراف را ببینید. شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی تورهای یک روزه، از هاوانا به این شهر تورهایی دارند که در صورت علاقه‌مندی می‌توانید با شرکت در یکی از آن‌ها به این شهر سفر کنید.

شهر باراکوآ (Baracoa)

یکی از دیدنی‌های شرق کوبا، شهر زیبای باراکوآ است؛ یکی از قدیمی‌ترین شهرهای این کشور. این شهر در سال ۱۵۱۱ پایه‌گذاری شده است. این شهر را اطراف یک کلیسای قدیمی ساختند و به مرور زمان گسترش پیدا کرد ولی تا دهه‌ی ۱۹۶۰، از سایر نواحی اطراف دور بود و یک شهر نسبتا دورافتاده و دنج محسوب می‌شد تا این که بزرگراه La Farola ساخته شد. با وجود این راه ارتباطی مهم، این شهر باز هم دنج و آرام است. امروزه گردشگران برای تماشای معماری استعماری، طبیعت سرسبز و زیبای اطراف، آبشارها و سواحل دیدنی و مناظر استوایی فراموش‌نشدنی به این شهر سفر می‌کنند. قله‌ی مسطح El Yunque در ارتفاع ۵۸۹ متری یکی از مهم‌ترین دیدنی‌های این منطقه است. دامنه‌های نواحی اطراف و تپه‌های منطقه، به خاطر پرندگان و گیاهان کمیاب، به عنوان منطقه‌ی حفاظت‌شده‌ی زیست‌کره از طرف یونسکو انتخاب شده است.

برای این که به خوبی مناظر و چشم‌اندازهای شهر را ببینید و لذت ببرید، با ماشین در بزرگراه La Farola رانندگی کنید. در یک قلعه‌ی قدیمی، یک موزه برقرار شده است که دیدن آن خالی از لطف نیست. در این موزه می‌توانید با تاریخ این شهر بهتر آشنا شوید. در ۲۰ کیلومتری شمال غربی باراکوآ، یکی از بهترین سواحل منطقه واقع شده است. علاقه‌مندان به هیجان و ماجراجویی می‌توانند برای گشت و گذار در شهر و طبیعت اطراف آن، دوچرخه کرایه کنند. به طور مرتب از هاوانا پروازهایی به مقصد باراکوآ وجود دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.