تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

برای پیاده روی در تابستان چه نکاتی باید رعایت شود؟

پیاده روی یکی از ورزش های بدون هزینه و وسیله ای است که به تقویت ماهیچه ها و سوخت و ساز بدن کمک می کند اما همین ورزش بدون وسیله در تابستان می تواند باعث مشکلاتی شود که با رعایت کردن نکات زیر می توانید از پیاده روی در تابستان و هوای گرم نیز لذت ببرید.

یکی از مواردی که با توجه به نزدیک شدن به فصل دل‌انگیز و گرم سال طرفداران زیادی دارد پیاده روی در تابستان است. پیاده روی فواید بسیار زیادی دارد اما اکثر افراد به خاطر تاثیری که پیاده روی در کاهش وزن دارد، آن را انتخاب می‌کنند. درست است که پیاده روی یک ورزش فوق العاده است اما در عین حال با توجه به اثرات زیان‌بار اشعه‌های خورشید، نکاتی در رابطه با پیاده روی در تابستان وجود دارند که رعایت آن‌ها ضروری است. در این مقاله به شرح این نکات می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

 

پیاده روی در تابستان

 

 

نکاتی در رابطه با پیاده روی در تابستان

۱. پیاده روی یا قدم زدن عادی؛ مسئله این است!

پیاده روی وقتی به عنوان یک فعالیت هوازی مطرح می‌شود که حداقل ۱۰ دقیقه بدون توقف ادامه پیدا کند. شما ممکن است با دوستان‌تان به خرید بروید و بیشتر از یک ساعت هم قدم زده و خرید کرده باشید، اما نمی‌توانید بگویید که پیاده روی کرده‌اید. سرعت راه رفتن در پیاده روی باید به قدری باشد که عرق کنید و ضربان قلبتان بالا برود. اگر دفعه اولی است که می‌خواهید پیاده روی کنید، بهتر است ابتدا با بازه‌های کوتاه مانند ۵ الی ۱۰ دقیقه قدم زدن تند شروع کنید و هر روز زمان آن را افزایش دهید. برای یک پیاده روی ایده آل بین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه در روز پیشنهاد می‌شود.

۲. با استفاده از کرم‌های ضدآفتاب از پوست‌تان محافظت کنید

از ضد آفتاب SPF بالا برای محافظت از پوست‌تان در فصل تابستان استفاده کنید، بعضی از افراد فکر می‌کنند برای محافظت از پوست کافی است به صورت‌شان کرم ضد آفتاب بزنند، اما این محافظت به همین جا ختم نمی‌شود، کرم زدن به پشت گردن، نوک گوش‌ها و دست‌هایتان را فراموش نکنید. اگر در هنگام پیاده روی از عصای پیاده روی استفاده می‌کنید، اعمال کرم ضد آفتاب به قسمت‌های داخلی ساعد را فراموش نکنید، اهمیت محافظت این قسمت به این دلیل است که در هنگام حرکت این قسمت‌ها بیشتر در معرض تابش نور خورشید قرار می‌گیرند. از کرم ضد آفتاب، به صورت مرتب استفاده کنید به خصوص اگر خیلی عرق می‌کنید.

 

پیاده روی در تابستان

 

 

۳. لباس‌‌هایی بپوشید که از پوست در برابر اشعه UV محافظت کنند

برخی از این لباس‌ها مانند تیشرت‌ها و پیراهن‌‌های خاص دارای امتیاز محافظت از خورشید با SPF بالا هستند. ممکن است پوشیدن یک لباس آستین بلند  گزینه بهتری نسبت به استفاده از کرم ضد آفتاب برای محافظت از پوست باشد.

۴. لباس‌هایی با رنگ‌های سفید یا روشن برای پوشیدن انتخاب کنید

لباس‌های تیره خیلی زود گرما را به خود جذب می‌کنند، اگر به دنبال راهی برای خنک‌تر بودن و جذب کمتر گرمای خورشید در تابستان می‌گردید، توصیه ما به شما پوشیدن لباس‌هایی با رنگ روشن است.

۵. لباسی بپوشید که در طول پیاده روی عرق‌ را جذب کند

پارچه‌هایی که قابلیت جذب عرق را دارند، با فرآیندی راحت‎تر تبخیر را انجام می‎دهند و باعث می‎شوند که در طول پیاده روی در تابستان هنگام عرق کردن لباس‎تان خیس نشود.

۶. به راحتی لباس‌تان اهمیت بدهید

قطعا راحت بودن در طول پیاده روی در فصل گرم سال حرف اول را می‌زند. به جای پوشیدن لباس‌های تنگی که فقط و فقط باعث گرمای بیشتر می‌شود، لباس‌های گشادتر و راحت‌تر بپوشید.

۷. پوشیدن کلاه آفتابی را فراموش نکنید

کلاه آفتابی علاوه بر اینکه گرما را از صورت‌تان دور می‌سازد، از پوست صورتتان در مقابل تابش خورشید سوزان تابستان نیز محافظت می‌کند. اگر کلاهی که می‌پوشید دور تا دور لبه دار است، آفتاب را از سر، صورت و گردن‌تان دور نگه خواهد داشت.

۸. عینک آفتابی، جزء همیشگی پیاده روی در تابستان

از عینک آفتابی برای محافظت از چشم‌ها در برابر نور شدید و اشعه‌های ماورای ‌بنفش خورشید استفاده کنید و آسیب‌های چشمی که بر اثر تابش نور خورشید اتفاق می‌افتند را به حداقل برسانید.

پیاده روی در تابستان

 

 

۹. مکانی به دور از آفتاب مستقیم برای پیاده روی انتخاب کنید

سعی کنید از پیاده روی در زیر آفتاب خودداری کرده و ترجیحا جایی که سایه است را برای پیاده روی انتخاب کنید.

۱۰. کفش ورزشی مناسب؛ یکی دیگر از الزامات یک پیاده روی خوب

در هنگام پیاده روی بیشترین فشار بر روی پاهاست، به همین خاطر اگر کفشی که پوشیده‌اید مناسب نباشد، منجر به آسیب به پاهایتان خواهد شد و خیلی زودتر از حد تصورتان خسته خواهید شد. کفشی را انتخاب کنید که که در آن راحتید و از همه مهم‌تر اینکه این کفش باید برای پیاده روی مناسب باشد. سعی کنید جورابی که می‌پوشید نیز نخی باشد تا بتواند به خوبی عرق پایتان را جذب کند.

۱۱. بهترین زمان در روز را به  پیاده روی اختصاص دهید

در ساعاتی که هوا خنک‌تر است و گرمی هوا کمتر اذیت‌تان خواهد کرد به پیاده روی بروید. پیاده روی در عصرهای تابستانی یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحات این فصل گرم از سال است.

 

 

پیاده روی در تابستان

۱۲. آب زیاد بنوشید

کم‌‌آبی بدن یکی از مسائلی است که به عنوان یک عامل تهدید کننده بدن در فصل تابستان به شمار می‌رود. به همین خاطر به همراه داشتن یک بطری آب در پیاده روی در فصل تابستان به شدت توصیه می‌شود. نوشیدن آب بدن شما را از کم آبی حفظ کرده و انرژی شما را دوچندان می‌کند.

۱۳. آهسته و پیوسته پیاده روی کنید

پیاده روی در فصل گرم سال انرژی بیشتری را نسبت به سایر اوقات از شما می‌گیرد، بنابراین ما توصیه می‌کنیم که خودتان را خیلی خسته نکنید. اگر مدت پیاده روی روزانه شما در تابستان خیلی زیاد باشد ممکن است روز بعد دیگر نتوانید پیاده روی کنید. پس مدت پیاده روی تان را کمی کاهش دهید و در عوض هر روز از این تفریح جذاب لذت ببرید.

۱۴. مراقب خودتان باشید

برخی از افراد طاقت پیاده روی در تابستان را ندارند و با کمی راه رفتن در هوایی که گرم است دچار مشکل می‌شوند. ممکن است زمانی که در حال پیاده روی هستید متوجه علایمی مانند حالت تهوع، سرگیجه و … شوید. در این زمان در گوشه‌ای بنشینید و کمی آب بنوشید و اگر مدتی گذشت و بهبودی اتفاق نیفتاد، با یکی از نزدیکانتان تماس بگیرید تا به کمکتان بیاید.

و سخن آخر …

به طور قطع می‌توانیم بگوییم که ورزش معجزه می‌کند. ممکن است فکر کنید که یک پیاده روی روزانه تاثیر چندانی ندارد اما باید بگوییم که اشتباه می‌کنید. ورزش از شما فردی سرحال و سرزنده و پرانرژی و مهم‌تر از همه فردی سالم می‌سازد. اگر به دنبال کاهش وزن هستید پیاده روی بهترین روشی است که می‌توانید به آن برسید.

منبع: macsadventure

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.