تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

درباره رژیم لاغری موزی چه می دانید؟

مزیت میوه ی موز این است که حاوی ترکیبات شیمیایی نمی باشد و عوارض جانبی داروها را نیز به هیچ وجه ندارد.

موز یکی از سالم‌ ترین میوه ها در سراسر نقاط جهان محسوب می شود. میوه موز، میوه ای است که از چهار هزار سال پیش در هندوستان کشت می شده است! موز به عنوان یکی از مهم ترین و بهترین میوه ها، سرشار از انواع املاح و مواد مغذی به ویژه پتاسیم فراوان، فیبر خوراکی، منیزیم و همچنین ویتامین‌های C و B6 می باشد. درباره گیاه موز بد نیست بدانید که موز گیاهی است علفی و شبیه درختچه که اجزای آن فقط شاخه‌ هایی هستند که پس از میوه دادن، خشک می شوند و از بین می‌ روند.

 

توجه داشته باشید مزیت میوه ی موز این است که حاوی ترکیبات شیمیایی نمی باشد و عوارض جانبی داروها را نیز به هیچ وجه ندارد. میوه ی موز حاوی سه نوع قند یعنی قند فروکتوز، قند ساکاروز و همچنین قند گلوکز) است که انرژی بدن آدمی را بالا برده و بدن را تقویت می‌ کند. همچنین مصرف روزانه ی موز احتمال ابتلا به بسیاری از بیماری های سرطان را کاهش می دهد و باعث بهبود عملکرد مغز آدمی خواهد شد.

یکی از موضوعات جالبی که برای برخی افراد اثبات شده می باشد، کاهش وزن به سبب مصرف میوه ی موز می باشد! لازم است بدانید شما می توانید با یک رژیم غذایی موزی تا ۱۰ پوند یعنی چیزی در حدود ۴٫۵ کیلوگرم در طی هفت روز از وزن خود کم کنید؛ این اتفاق در شرایطی ممکن است که نیازی نیست تغییراتی اساسی در مواد غذایی مصرفی خود و یا حتی تغییراتی در سبک زندگی خود ایجاد نمایید.

در توضیح این رژیم غذایی می توان گفت این رژیم غذایی، شامل خوردن میوه ی موز به هنگام صبح و نوشیدن یک لیوان آب که از دمایی در حدود دمای اتاق برخودار است، می باشد. دقت داشته باشید این رژیم غذایی توسط فردی به نام “هیتوشی واتانابه” در کتاب The Morning Banana Diet معرفی شده است! البته براساس گفته ی “هیتوشی واتانابه” در طی این رژیم غذایی، بایستی از مصرف شیر و همچنین الکل پرهیز نمایید.

 

چنانچه پس از خوردن یک موز و یک لیوان آب، همچنان احساس گرسنگی می کنید، می توانید یک موز دیگر نیز بخورید! موزها همواره باید تازه باشند.

در انتها بایستی این نکته را نیز اضافه کنیم که خوردن همزمان چند عدد میوه ی موز در یک وعده غذایی، سبب سردرد و حتی بی‌ خوابی می‌ شود. همچنین چنانچه در روز بیش از ده عدد میوه ی موز خورده شود، بدن آدمی با خطر انباشت حجم بالای ویتامین و املاح معدنی روبه رو می‌ شود!

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.