تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

مصرف فلفل چیلی چه عوارضی برای بدن دارد؟

تحقیقات جدید پزشکان متخصص نشان داده است که اسید بی رنگ کپساسین به عنوان فعال ترین عنصر موجود در فلفل چیلی، سبب کاهش میزان کلسترول خون آدمی می شود.

فلفل چیلی از جمله میوه های گیاهان فلفلی است که توسط بومیان منطقه ی آمریکا، به عنوان مسکن و همچنین یک ضد عفونی کننده استفاده می شده است. بد نیست بدانید انواع زیاد و گوناگونی از فلفل چیلی وجود دارد؛ همچون فلفل ماین و فلفل هالوپینو و…

 

فلفل چیلی با طبیعت گرم خود، از ابتدا به عنوان یک ادویه و یا جزئی از مواد تشکیل دهنده ی غذاهای مختلف، ادویه ها و همچنین سس ها استفاده می شده است که به طور معمول در آن ها به صورت پخته، خشک و یا پودر شده استفاده می شده است.

جالب است بدانید فلفل چیلی در گذشته به عنوان درمانی برای دندان درد، آرتروز و همچنین تقویت سیستم گوارشی نیز مورد استفاده بوده است. فلفل چیلی با خواص آنتی باکتریال خود، می تواند محرک جریان خون در بدن آدمی باشد؛ همچنین این گیاه دارای مقادیر زیادی از ویتامین ها، مواد معدنی و نیز آنتی اکسیدان ها می باشد.

بد نیست بدانید برخی از تحقیقات و پژوهش های انجام یافته نشان داده است که این گیاه دارویی، می تواند سطح تری گلیسیرید در خون آدمی را کاهش دهد و تراکم پلاکت های خون را افزایش دهد. دقت داشته باشید یکی از مهم ترین خواص فلفل چیلی، خاصیت ضد خونریزی آن است! در بعضی از نقاط دنیا، برای بند آوردن خونریزی در موارد اوژانسی از فلفل چیلی استفاده می‌ شود!

تحقیقات جدید پزشکان متخصص نشان داده است که اسید بی رنگ کپساسین به عنوان فعال ترین عنصر موجود در فلفل چیلی، سبب کاهش میزان کلسترول خون آدمی و همچنین کاهش شدت سیگنال های درد در بدن آدمی می شود. دقت داشته باشید این ماده همچنین خاصیت ضد اکسیدی و ضد باکتری دارد؛ خاصیت ضد اکسیدی، سلول های شما را از آسیب دیدن محافظت می کند!

شاید این سوال برای تان پیش آید که آیا فلفل چیلی دارای عوارض و مضرات نیز می باشد؟ در پاسخ بایستی گفت: بلی! توجه داشته باشید استفاده از فلفل چیلی در بعضی افراد، سبب بروز سختی های گوارشی و ناحیه ی روده می شود که با درد شکم، سوزش در ناحیه ی روده، گرفتگی و همچنین بیماری اسهال همراه خواهد بود. به طور کلی می توان گفت فلفل چیلی نبایستی توسط افرادی که از مشکلات التهابی غشا مخاطی رنج می برد، به ویژه اختلالات گوارشی مثل برگشت اسید یا زخم گوارشی مصرف شود

همچنین ماده ی کپساتسین موجود در فلفل چیلی ممکن است با سوزش پوست و در موارد شدیدتر با تورم، قرمزی، التهاب و نیز درد شدید همراه باشد! به یاد داشته باشید نبایستی فلفل چیلی با چشم آدمی تماس داشته باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.