تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

مکان های دیدنی کشور ویتنام کجاست؟

 

ویتنام به دلیل موقعیت ویژه‌ای که دارد، تفرجگاه‌های لوکس و در عین حال مقرون به صرفه را ارائه می‌دهد. آب و هوای استوایی این کشور و جاذبه‌های طبیعی فراوان آن باعث شده است تا هر ساله در برنامه‌ی سفر گردشگران زیادی قرار بگیرد.

۱۰. سیکس سنسز کان دائو (Six Senses Con Dao)

سیکس سنسز برند زنجیره‌ای مشهوری است که ارائه‌ی خدماتی با کیفیت در بهترین مکان را تضمین می‌کند. یکی از شعبه‌های این هتل در جزیره‌ی دور افتاده‌ی کان دائو و دور از شلوغی و هرج و مرج محیط شهری قرار دارد. ویلاهای مینامیلیستی این هتل در میان محیطی خیره‌کننده محصور شده‌اند. محیطی متشکل از جنگل‌های انبوه، تپه‌ها، سواحل شنی و آب‌های بیکران که تجربه‌ی سفری به یادماندنی را برایتان رقم می‌زند. مجموعه‌ی یاد شده تا حدودی مانند یک روستای ماهیگیری ویتنامی به نظر می‌رسد و تجربه‌ای مشابه ارائه می‌دهد. علاوه بر این هتل سیکس سنسز امکان تجربه‌ی سینمای فضای باز، استخر شنا و یک مرکز چشمه‌ی آب گرم در اختیار مهمانانش می گذارد.

۹. مرکز تجاری بیتکس کو، شهر هوشی مین

آسمانخراش بیتکس کو در سال ۲۰۱۰ و با الهام از گل ملی وینتام یعنی لوتوس (لاله‌ی مردابی که مفهوم مذهبی و فرهنگی دارد) ساخته شده است. سکوی بالای این برج که همان محل فرود بالگرد است ۲۲ متر از بنا بیرون‌زدگی دارد. این سکو برای کسانی مناسب است که به دنبال مکانی عالی برای نگاهی گذرا به مناظر شهری هستند. این آسمانخراش سومین برج بلند ویتنام و یکی از دیدنی‌ترین بناهای آسیا به شمار می‌رود. این برج ۳ عملکرد اداری , تجاری و تفریحی را دارد.

مرکز تجاری بیتس کو ویتنام

مرکز تجاری بیتکس کو

۸. سیکس سنسز نین وان (Six Senses Ninh Van)، نها ترانگ (Nha Trang)

تفرجگاه سیکس سنسز نین وان روی خلیجی رویایی قرار دارد که یک طرف آن را دریا و طرف دیگر را جنگلی انبوه فرا گرفته است. این تفرجگاه خدماتی بی‌نظیر و با کیفیت جهانی به همراه مناظری زیبا ارائه می‌دهد که نمی‌شود روی آن ارزشی گذاشت. تفرجگاه مذکور در شبه جزیره‌ای دور افتاده واقع شده است و به شدت سعی در حفظ حریم شخصی مهمانان دارد. منحصربه‌فردترین و هیجان‌انگیزترین نکته در مورد این تفرجگاه ویلاهای بزرگ و شخصی آن است. برخی از این ویلاها روی تپه‌هایی قرار دارند و مناظری شگفت‌انگیز از خلیج و جنگ گرمسیری را در اختیار شما می‌گذارد. همچنین مهمانان می‌توانند در چشمه‌ی آب گرم از ماساژ ویتنامی بهره‌مند شوند. به علاوه می‌توان در رستوران‌های مختلف از غذاهای خوشمزه، نوشیدنی‌های متنوع و مناظری حیرت‌انگیز لذت برد.

۷. دره‌ی مونگ هوا (Muong Hoa Valley)، قصبه‌ی ساپا (Sa Pa)، استان لائو کای

بزرگ‌ترین بازار استان لائو کای در ساپا قرار دارد. این قصبه همچنین به خاطر شالیزارهای تراسی شکل برنجش مشهور است و این شالیزارها درون منطقه‌ا‌ی کوهستانی واقع و به سوی پارک ملی هوانگ لین (Hoàng Liên) امتداد دارد. تورهای سواره‌ای گردشگران را به سمت این شالیزارها هدایت می‌کنند. می‌توانید در این تورها شرکت کنید. راهنماها حتی می‌توانند برنامه‌ی اقامت شبانه در کنار مردم محلی را بریزند. البته اگر به اندازه‌ی کافی تجربه داشته باشید می‌توانید خودتان به تنهایی از این منطقه بازدید کنید. در هر صورت، مناظر تماشایی این ناحیه تجربه‌ای فراموش نشدنی را برایتان رقم می‌زند.

دره ی مونگ هوا

۶. آبشار پانگور (Pongour Waterfall)، دا لات

دا لات به خاطر مناظر دراماتیک، دره‌های زیاد، چشمه‌های آب گرم، دریاچه‌ها و تپه‌های کاج شهرت دارد. در میان آبشارهای مختلف این ناحیه، پانگور در میان جنگل بزرگ بکری احاطه شده است که زیبایی آن را دو چندان می‌کند. ارتفاع این آبشار ۴۰ متر و پهنای آن ۱۰۰ متر است. شیب‌های صیقلی اطراف آن مانند یک آمفی تئاتر طبیعی به نظر می‌رسند. تعداد این شیب‌ها هفت عدد است و با سقوط حجم قدرتمندی آب از روی آن‌ها فضا پر از صدایی باشکوه می‌شود. این آبشار بسیار باشکوه است، اما ترسناک به نظر نمی‌رسد. زیبایی آن شاعرانه است و مردم محلی به علاوه‌ی گردشگران آن را می‌ستایند.

آبشار پانگور

۵. غار سون دونگ

سون دونگ بزرگ‌ترین غار جهان و بسیار عمیق است. این غار به قدری عمق دارد که می‌شود در آن ساختمانی ۴۰ طبقه ساخت. همچنین طول ۹ کیلومتری غار سون دونگ یک جنگل و رودخانه را درون خود جای داده است. کاوشگران این جنگل را که محل زندگی میمون‌ها و روباه‌های پرنده است، باغ ادام (Garden of Edam) می‌نامند. غار سون دونگ مملو از مروارید غار  است، بلورهای کلسیتی را که در طول قرن‌ها شکل گرفته‌اند مروارید غار می‌نامند. همچنین فسیل‌هایی با قدمت ۳۰۰ میلیون سال در این مکان پیدا شده است. به علاوه تاکنون چندین گونه‌ی گیاهی جدید در اطراف رودخانه و آبشار غار کشف شده است. شما می‌توانید یکی از پیشگامان بازدید از غار باشید و از فرصت گشت و گذار در محلی بکر استفاده کنید.

غار سون دوگ

۴. هوی آن (Hoi An)

هوی آن مکانی تاریخی در ساحل دریای چین جنوبی است که یکی از میراث‌های جهانی یونسکو به شمار می‌رود. این مکان مهم تاریخی نماینده‌ی فرهنگی قرن پانزدههم تا نوزدهم آسیای جنوب‌شرقی است. مکان‌هایی مانند پل فیل تا به امروز به خوبی حفظ شده‌اند. سواحل سفید شنی و اقلیم گرم، گردشگران زیادی را به سوی این ناحیه جذب می‌کنند. هوی آن همچنین به خاطر تولید فانوس‌های ابریشمی شهرت زیادی دارد.

هوی آن

۳. بان گیوک (Ban Gioc)

آبشار کوچک و تماشایی بان گیوک مرز بین دو کشور چین و ویتنام است. بان گیوک در واقع دو آبشار است که به خاطر وجود صخره‌ها از هم جدا شده‌اند. بان کیوگ چهارمین آبشار دنیا پس از آبشارهای دیوساگو، ویکتوریا و نیاگارا است که نشانه‌ی مرزی محسوب می‌شود. تعداد زیادی از گونه‌های گیاهی محلی در این منطقه رشد می‌کنند. بهترین نمای آبشار دوگانه‌ی بان گیوک در طرف ویتنامی قرار دارد، اما از سمت چین هم قابل دسترس است.

بان گیوک

۲. خلیج ها لانگ (Ha Long Bay)

ها لانگ خلیج مرزی بین چین و ویتنام محسوب می‌شود که ویژگی شاخص آن ستون‌های سنگ آهکی از آب بیرون زده است. این خلیج به‌عنوان میراث جهانی یونسکو و یک شگفتی طبیعی به شمار می‌رود. مناظر زیبای خلیج مذکور تاکنون در فیلم‌های بی‌شماری به تصویر کشیده شده است. بازدیدکنندگان خلیج زیبای ها لانگ می‌توانند سوار بر قایق در اطراف به گشت و گذار بپردازند. غارهای زیرزمینی و روستاهای ماهیگیری شناور از دیگر ویژگی‌های این خلیج است که به جذابیت آن می‌افزایند.

هالونگ

۱. هانوی (Hanoi)

پایتخت ویتنام محبوب‌ترین مقصد گردشگری این کشور محسوب می‌شود. این شهر بسیار زیبا است و لقب پاریس شرق را یدک می‌کشد. از ویژگی‌های این شهر می‌توان به پارک‌ها، دریاچه‌ها و بناهای تاریخی بازمانده از دوران استعمار فرانسوی‌ها یاد کرد. همچنین رویدادهای فرهنگی بی‌شمار، تئاترها، سالن‌های کارائوکه (نوعی هنر خوانندگی ژاپنی) و سرگرمی‌های متنوع لذت سفر به این شهر را دوچندان می‌کنند. هانوی یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین و هیجان‌انگیزترین شهرهای جهان برای سفر کردن به شمار می‌رود که همیشه جز برترین شهرهای جهان محسوب می‌شود.

هانوی

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.