تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

چند دقیقه فیلم ۴K روی آیفون ۱۶ گیگابایتی جا می‌گیرد؟

هر دقیقه فیلمبرداری با کیفیت ۴K با ۳۰ فریم برثانیه فضایی بالغ بر ۳۷۵ مگابایت را اشغال می‌کند. این تقریبا دوبرابر فضایی است که فیلمبرداری با کیفیت ۱۰۸۰ و ۳۰ فریم برثانیه اشغال می‌کند.

بنابراین اگر ۱ دقیقه فیلمبرداری با ۴K فضایی به اندازه ۳۷۵ مگابایت را اشغال کند محاسبه کردن اینکه چند دقیقه فیلم روی موبایل ۱۶ گیگابایتی قابل ذخیره است کار سختی نیست. اما موضوع آن است که اساسا آیفون ( و البته بسیاری از گوشی های دیگر) در واقعیت همان ظرفیت اسمی را برای ذخیره کردن در اختیار کاربر قرار نمی‌دهند و بخشی از این فضا را خود سیستم عامل اشغال می‌کند. بر اساس بنچ‌مارک‌های صورت گرفته آیفون ۶ اس به طور عملی حدود ۱۳ گیگابایت فضا در اختیار کاربر می‌گذارد. به این ترتیب محاسبه ما می‌تواند اینگونه باشد که ۱۰ دقیقه فیلمبرداری ۳.۷۵ گیگابایت و ۲۰ دقیقه فیلمبرداری با کیفیت ۴k فضایی برابر با ۷.۵ گیگابایت و ۳۰ دقیقه فیلمبرداری با این کیفیت ۱۱.۲۵ گیگابایت را اشغال می‌کند.

پس پاسخ دقیق این پرسش این است که با آیفون ۱۶ گیگابایتی آیفون می‌توان به طور دقیق حداکثر ۳۴ دقیقه و ۴۰ ثانیه فیلم با کیفیت ۴K ضبط و ذخیره کرد. طبیعی است این در شرایطی است که کاربر هیچ فایل یا اپلیکیشن دیگری روی آیفون خود نصب نکرده باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.