تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

چگونه رنگ مو را ثابت نگه داریم؟

اگر شما جزو آن دسته از کسانی هستید که هر ماه به دلیل رشد ریشه موهایتان از رنگ مو استفاده می کنید،باید به این نکته توجه داشته باشید که استفاده دائم از رنگ مو بدون توجه به ساختار مو و اصول نگهداری مو نتایج غیر قابل جبرانی خواهد داشت که اثرات آن می تواند تا چندین ماه شما را درگیر درمان آن کند.

رنگ کردن مو

در هنگام رنگ آمیزی مو ، لایه بیرونی مو با همان کوتیکول در اثر ترکیبات شیمیایی موجود در مخلوط رنگ و اکسیدان و اثر مستقیم آمونیاک آن باز شده تا رنگدانه ها بتوانند در عمق مو یا همان کورتکس نفوذ کنند و تکرار این عمل در طی ماه یا حتی گاهی اوقات در فواصل کوتاه تر باعث از بین رفتن تعادل آب و چربی لایه های درونی و بیرونی مو و آسیب های کورتکس مو می شوند که نتیجه آن گره خوردگی،وز شدن،خشکی بیش از حد و عدم حالت پذیری مو می شود.اگر شماهمیشه از یک رنگ مشخص برای مثال N6 استفاده می کنید،لازم نیست اکسیدان ۶%یا ۹% تهیه کنید زیرا برای عمل فوق که اصطلاحا Sone & tone نامیده می شود،اکسیدان۳%که یک اکسیدان تخصصی می باشد کافی است.

***

اکسیدان ۳%آرتگو بسیار مناسب است و به دلیل دارا بودن عناصر ترمیمی،نرمی و رطوبت مو را حفظ کرده و به دلیل دارا بودن عناصر تثبیت کننده درصد پراکسید هیدروژن را در محصول نگه می دارد و مانع تبخیر و تغییر آن می شود.در فاصله بین دو رنگ آمیزی از اسپری کراتینه و آب رسان که نیازی به آب کشی ندارد استفاده کنید و بعد از حمام روی موهای نم اسپری کرده و کمی ماساژ دهید.این محصول گره های مو را باز کرده و مو را نرم و لطیف می کند و به دلیل کراتین و سرامید موجود در آن،کورتکس مو یا همان لایه بیرونی را به طور کامل ترمیم و بازسازی می نماید.

موی رنگ شده

عدم استفاده از اتو و سشوار برای مدت طولانی با دمای حرارت زیاد.استفاده مکرر از اینگونه وسایل نیز باعث تبخیر مایع کورتکس و پیدایش موخوره میشود و باید توجه داشت که موخوره باکوتاهی مو درمان نشده و بعد از قطع کردن موهای موخوره دار دوباره پدیدار می شوند ،زیرا کوتاهی یک درمان موقت است و تا هنگامی که عمق مو و لایه خارجی آن به وسیله ماسک های مغذی و احیا کننده ترمیم نشده باشد،این عمل هیچ فایده ای نخواهد داشت .موهای خیلی از خانم‌هایی که موهای خود را رنگ یا مش و هایلایت می‌کنند، خشک، شکننده و آسیب‌پذیر می‌شود و شاید برایشان این سوال مطرح باشد که از میان شامپوها و نرم‌کننده‌های موجود در بازار، کدام‌یک مناسب‌تر است. برخی هم مرددند که آیا واقعا شامپوها و نرم‌کننده‌های مخصوص موهای رنگ‌شده تفاوتی با شامپوها و نرم‌کننده‌های دیگر دارند؟

***

به‌طورکلی، مواداولیه شامپوها و صابون‌ها تقریبا یکی است ولی به برخی از انواع آنها موادی اضافه می‌شود که خواص ثانویه به آنها می‌دهد. در مورد شامپوهای مخصوص موهای رنگ‌شده هم همین‌طور است. واقعیت این است شامپوها و نرم‌کننده‌های مخصوص موهای رنگ‌شده مزایایی نسبت به انواع دیگر دارند.این شامپوها بسیار ملایم‌اند و چربی‌زدایی کمتری دارند تا موهایی که در اثر مواد شیمیایی خشک شده‌اند، خشک‌تر نشوند.علاوه بر این، حاوی نرم‌کننده‌ هم هستند ولی معمولا بهتر است بعد از شامپو‌کردن موها، از نرم‌کننده‌های مخصوص موهای رنگ شده هم استفاده کرد.

***

شامپوها و نرم‌کننده‌ها مثل شامپوهای انار، این خاصیت را دارند که رنگ مو را تثبیت کنند و چون مواد پاک‌کننده‌شان کمتر از دیگر شامپوهاست، باعث می‌شوند رنگ مو دیرتر جلای خود را از دست بدهد یا از روی موها پاک شود. از طرفی الکتریسته‌ای که بین موهای خشک وجود دارد را از بین می‌برند تا موها حالت وز پیدا نکنند.این شامپوها و نرم‌کننده‌ها معمولا حاوی موادی هستند که تا حدی می‌توانند از رنگ مو و خود موها در برابر اشعه UV آفتاب محافظت کنند. البته از آنجا که ساقه مو بافتی مرده است، تاثیر این شامپوها فقط در ظاهر مو و تا زمانی است که از آنها استفاده می‌شود و اثر درمانی ندارند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.