همه ما  بعضی وقتها ، شیوه های غلطی را مرتکب   می‌شویم ولی زمانی  مسئله به روال آرایشی شما ارتباط پیدا می کند، کارهایی هستند که احتمال دارد  انجام دهید، در حالیکه نمی‌دانید می‌توانند برایتان  ضرر داشته باشند. در اینجا ما چند شیوه  معمول آرایشی را گرد آوری کرده ایم که می‌تواند صدمه  زیادی به پوست و سلامتی تان وارد کند:

۱. شریک شدن لوازم آرایش با دوستتان

شما لباس‌ها و جواهراتتان را با بهترین دوستتان شریک می‌شوید، اما چرا نباید از رژ لب مورد علاقه‌تان بطور مشترک استفاده کنید؟ این کار بسیار بسیار اشتباهی است. شریک شدن رژ لب مورد علاقه‌تان با بهترین دوستتان ممکن است باعث اتفاق ناخوشایندی شود. اشتباه نکنید، منظور ما این نیست که وقتی رژ لبتان را پس نیاورد، ناراحت خواهید شد!

دکتر دیوید بنک، متخصص پوست در مونت کیسکو می‌گوید: شریک شدن لوازم آرایشی، خطر عفونت را در پی دارد. با به اشتراک گذاشتن خط چشم و رژ لب، خود را در معرض خطر عفونت‌های ویروسی واگیردار مانند ورم ملتحمه و تاول تبخالی قرار می‌دهید.

محض اطلاع، یک زن استرالیایی ادعا کرده که بخاطر استفاده از قلم‌موی آرایشی دوستش به عفونت استاف مبتلا شده که باعث شده برای همیشه روی صندلی چرخدار بنشیند!

۲. استفاده از لوازم آرایش تاریخ گذشته

بنک می‌گوید: درج تاریخ انقضا در روی محصول دلیل دارد! اما اکثر افراد در زمانیکه لازم است، محصولاتشان را دور نمی‌اندازند. بنابراین، درست مانند زمانی که شیر تاریخ گذشته را دور می‌اندازید، باید ریمل یا رژ لب یا هر محصول دیگری که مدت‌هاست استفاده می‌کنید را در سطل زباله بیندازید.

مطلب مرتبط:  با خطوط برنزه نشده‌ی پوستتان، خداحافظی کنید

اگر از یک محصول تاریخ گذشته استفاده کنید، در معرض خطر ابتلا به یک عفونت مانند چشم‌صورتی یا تحریک پوستی قرار می‌گیرید، چون این محصولات می‌توانند محلی برای رشد باکتری‌ها باشند.

روی اغلب محصولات نوشته‌ای وجود دارد که به شما می‌گوید بعد از باز کردن آن، تا چه مدت می‌توانید از آن محصول استفاده کنید. معمولا ریمل و خط چشم، کوتاهترین عمر مفید را دارند. دکتر ربکا تیلور، چشم پزشک و سخنگوی آکادمی‌چشم پزشکی آمریکا توصیه می‌کند که آنها را بعد از سه ماه دور بیندازید.

۳. خوابیدن با آرایش

آیا شب‌ها آنقدر خسته اید که آرایشتان را پاک نمی‌کنید؟ ممکن است وقتی صبح از خواب بیدار می‌شوید با مشکلات بزرگی روبرو شوید، زیرا خوابیدن با فونداسیون می‌تواند به چشم و پوست شما آسیب برساند.

بنک می‌گوید: خوابیدن با آرایش باعث مسدود شدن منافذ پوست می‌گردد، اما می‌تواند باعث سوزش چشم نیز بشود. هنگامیکه در طول شب سرتان را روی بالش به این طرف و آن طرف می‌چرخانید، آرایش صورتتان به بالش مالیده می‌شود و می‌تواند وارد چشمان شما شود.

لوازم آرایش چشم، حاوی روغن و موم هستند و از آنجایی که این محصولات در طول شب روی چشم‌ها قرار دارند، آن مواد تشکیل دهنده می‌توانند غدد را مسدود کرده و باعث برجستگی‌هایی روی پوست اطراف چشمانتان یا حتی گل مژه شوند.

۴. اکستنشن مژه (کاشت مژه مصنوعی)

تیلور می‌گوید: برخی از چسب‌های مژه، حاوی فرمالدئید هستند که می‌تواند چشم‌ها را تحریک کند. اگر از این چسب‌ها به درستی استفاده نشود، اکستنشن می‌تواند باعث شکننده و کوتاه شدن مژه‌ها گردد. با اینحال تا زمانیکه احتیاط‌های لازم را انجام دهید، اکستنشن مژه می‌تواند کاملا بی خطر باشد.

تیلور توصیه می‌کند که بیش از حد از اکستنشن استفاده نکنید، زیرا باعث ریزش مو می‌شود. درباره‌ی محلی که می‌خواهید در آنجا کاشت مژه انجام دهید تحقیق کنید، تا مطمئن شوید که به جای مطمئنی می‌روید و برای اینکه تعیین کنید آیا به چسب اکستنشن حساسیت دارید یا نه، ابتدا روی قسمتی از پوستتان آنرا تست کنید.

۵. کشیدن خط چشم در داخل پلک پایین

تیلور توضیح می‌دهد: چشمان شما، باکتری‌های طبیعی مخصوص به خودشان را دارند و شما با استفاده از مدادهای خط چشم می‌توانید باکتری‌های بیگانه را وارد چشمانتان کنید. برای جلوگیری از عفونت و مسدود شدن غدد چربی، لبه‌ی داخلی خط مژه‌تان (waterline) را مداد نکشید.

بر اساس مطالعه‌ی اخیری که توسط دانشگاه واترلو انجام شد، محققان دریافتند ذرات خط چشم در هنگامیکه افراد در داخل پلکشان خط چشم می‌کشند، ۱۵ تا ۳۰ درصد بیشتر از زمانیکه بیرون خط مژه خط چشم می‌کشند، وارد لایه محافظتی چشم (غشای اشک) می‌شود، و این اصلا خوشایند نیست.