ابروها در چهره انسان علاوه بر زیبایی نقش مراقبتی هم دارند اینکه به چه دلیل انسان ابرو دارد پرسش خوبیست پاسخش هم مختصر و آسان است

اولین و مهم‌ترین دلیل آن که همه می‌دانند این است که ابروها از چشم ما محافظت می کنند. مدل و شکل ابروها یک مانع خوب برای ریختن عرق پیشانی توی چشم‌هاست و مانع از این می‌شود که دید ما تیره و تار شود.

دوم اینکه ابروها برای ارتباطات غیرکلامی بسیار ضروری هستند.روانشناسانی که تخصصشان مطالعات حالات صورت و چهره است معتقدند که ابرو کلید ایجاد حالات شادی و خشم و تعجب و دیگر حالات چهره است. آنها همچنین به سخنرانان تاکید می‌کنند که از ابروهای خود برای تکمیل حرکات دست و بدن استفاده کنند تا سخنرانی بهتری داشته باشند.

مهمتر آنکه ابروها نقش کارت شناسایی را دارند ابروها روی پیشانی‌اند و به راحتی از فاصله دور تشخیص داده می‌شوند و غالبا در طول زمان خیلی تغییر نمی‌کنند و به عنوان یک عامل شناسایی مهم شناخته می‌شوند. در سال ۲۰۰۳ محققان دانشگاه ام آی تی یک تحقیق جالب انجام دادند و چهره شخصیت‌های معروف و مشهور را بدون ابرو به افراد مختلف نشان دادند بیشتر مردم به سختی تشخیص می دادند که این افراد مشهور چه کسانی هستند.

بنابراین اگر می‌خواهید تغییر چهره بدهید به جای رنگ کردن مو و عینک آفتابی ابروهای خود را تغییر بدهید و بتراشید کمتر کسی متوجه شما می‌شود.