تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

چطور بفهمیم کرونا داریم؟

واقعیت این است که باید بیماری کرونا را خیلی جدی گرفت. در چین برخی شهرها به طور کامل قرنطنیه هستند. رفت‌وآمدها کنترل می‌شوند و تدابیری سخت‌گیرانه وضع شده است. در دیگر کشورهایی هم که بیماران مبتلا به این ویروس مشاهده شده مجموعه‌ای از تدابیر لحاظ شده است.

امروز پرسش بسیاری از مردم کشور این است که از کجا بفهمیم دچار این بیماری شده‌ایم یا یک سرماخوردگی ساده و اگر بخواهیم مطمئن شویم باید به کجا مراجعه کنیم. شما با خواندن مجموعه مطالب و نیز دقت در مجموعه اینفوگراف‌هایی که در ذیل آمده است تقریبا پرسش بدون پاسخی نخواهدی داشت.

واقعیت این است که بین بیماری کرونا و سرماخوردگی نشانه‌هایی وجود دارد و از این رو هر فردی که دچار سرما خوردگی شده احتمال دارد نگران ابتلا به کرونا باشد اما کرونا نشانه‌های خاص خود را دارد

  • علایم معمولی که ویروس کرونا :

تب

سرفه خشک
مشکل تنفسی یا احساس نفس تنگی
درد عضلات
بی حالی و احساس خستگی

  • اینها نشانه‌های عمومی کرونا است اما گاه علائم خاص‌تری نیز دارد که عبارتند از

حالت تهوع و استفراغ
سردرد
سرفه خون آلود
اسهال

  • تذکر: هر یک از این علائم به تنهایی نشانه کرونا نیست. به عنوان نمونه  اگر آب ریزش بینی دارید و مرتب عطسه می‌کنید، نشانه سرماخوردگی، آنفلولانزا و مانند آن است که ارتباطی با کرونا ندارد.

علایم سرماخوردگی و دیگر بیماری‌ها که در کرونا دیده نمی‌شود
جاری شدن آب بینی
گلو درد
بر اساس گزارشی که دویچه‌وله چندی پیش منتشر کرد، علایم ممکن است ظاهر شوند، اما حتمی نیستند.در میان بسیاری از کسانی که به ویروس کرونای جدید مبتلا شده اند، ویروس برای مدتی، تا زمان بروز علایم در بدن شان وجود داشته، اما بدخیم نبوده است.

انستیتوت روبرت کوخ آلمان اعلام کرده که دوران ابتلا به ویروس کرونای جدید تا ۱۴ روز ممکن است طول بکشد.

در صورتی که مطمئن نیستید یا ترس دارید، لطفا به داکتر مراجعه کنید.

  • علائم سرماخوردگی یا زکام ساده:

در سرماخوردگی ساده، معمولا خارش گلو وجود دارد، بینی آب ریزش دارد و بعدا سرفه شروع می شود. چندین روز طول می کشد تا علایم گلو درد، آب ریزش بینی، سرفه بلغم دار، یا سرفه های خشک، تب و سردرد ظاهر شده و خوب شوند. در این وضع گوش ها وزوز می کنند و فرد احساس ضعف می نماید.

  • علائم آنفولانزای واقعی:

آنفولانزای واقعی شما را یک باره گرفتار کرده و علایم اش بروز می کنند. سر و تمام اندام بدن درد می کند، سرفه خشک و خشکی گلو دارید.  گلو درد می کند، تب تا ۴۱ درجه سانتیگراد بالا می رود و غالباً با لرز همراه می باشد. احساس گرسنگی نمی کنید، کاملاً احساس می کنید خورد و خمیر شده اید، می خواهید در رختخواب دراز بکشید و می توانید ساعت ها بخوابید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.