تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

تکنیک‌های تست‌زنی کدامند؟

تکنیک تصمیم‌گیری (ضربدر و منها)

این تکنیک بسیار ساده است. سوال‌هایی که بلدید را همان اول می‌زنید. سوال‌هایی که مطمئن هستید نمی‌توانید پاسخ دهید یا مبحث آن را نخوانده‌اید، با علامت منها و سوال‌هایی که شک‌برانگیز و زمان‌بر است و ترجیح می‌دهید زمان بیشتری روی آن فکر کنید را با علامت ضربدر مشخص کرده و پس از پایان وقت، به آنها برگردید.

تکنیک مدیریت زمان

این تکنیک که به زمان‌های نقصانی معروف است، یعنی شما زمان مشخصی را برای هر درس انتخاب کنید. این زمان معمولا کمتر از زمان تعیین شده است. در این زمان سعی کنید تمام سوالات را بخوانید، سوال‌های آسان‌تر را بزنید و زمان‌های باقی مانده را که معمولا مناسب هم هست به سوال‌های ضربدر دار بپردازید. مثلا اگر درسی ۲۰ دقیقه زمان دارد ولی این زمان برای آن زیاد است، ۱۵دقیقه بیشتر روی آن وقت نگذارید و از باقی زمان برای درس‌های زمان‌برتر و سوال‌های ضربدردار استفاده کنید.

توجه: تکنیک مدیریت زمان و ضربدر و منها باید همزمان استفاده شود.

تکنیک حذف گزینه

این تکنیک، مخصوصا برای درس‌های خواندنی و حفظ کردنی، می‌تواند به کمک شما بیاید. سعی کنید جواب‌هایی که مطمئنا غلط را با یک خط، از دایره دید خود خارج کنید. البته ریسک این روش برای سوال‌های دارای ضربدر زیاد است و باید با تمرین، حذف گزینه کردن یاد بگیرید.

نکات مهم

تست زدن، با اینکه یک مهارت مشترک بین تمام دانش‌آموزان و دانشجویان است، اما مثل تمام مسائل انسانی، اصل تفاوت‌های فردی در آن دخیل است. به این معنی که باید با بررسی‌های دقیق شخصیتی و ذهنی خودتان، روش منحصر به فرد و روشی که برای شما از همه مناسب‌تر می‌باشد را به کار بگیرید. تکینک‌هایی که در بالا گفته شد عمومی‌ترین تکنیک‌هاست و تکنیک‌های اختصاصی از فرد به فرد متفاوت می‌باشد. هرکس روش مخصوص به خود را برای رسیدن به موفقیت داراست. مشاوره تحصیلی به شما کمک می‌کند تا بتوانید هم روش درس خواندن خود را بهبود ببخشید و هم برای انتخاب شغل مناسب خودتان یک رشته خوب انتخاب کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.