تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

تفاوت مودم TD-LTE و ۴G ایرانسل چیست؟

اپراتور ایرانسل کمتر از یک ساله که سرویس TD-LTE رو عرضه کرده که برای استفاده از این سرویس باید مودم‌های مخصوص TD-LTE داشته باشید. تفاوت این دو نسل ۴G و TD-LTE در موارد زیر است:

  • اینترنت ۴G نسل چهارم شبکه‌های موبایل است و اینترنت پرسرعت را بر روی گوشی موبایل و سیم‌کارت ۴G در اختیارتان قرار می‌دهد. اینترنت ۴G مبتنی بر شبکه‌های سلولی و موبایل است، بنابر این برای استفاده از آن بر روی سیستم‌های خانگی و یا نوت‌بوک‌ها به مودم سیم‌کارتی ۴G نیاز است. بیشترین سرعت ایرانسل برای شبکه ۴G در حدود ۶۰ مگابیت می‌باشد. TD-LTE نیز همانند ADSL و وایمکس یک فناوری برای فراهم ساختن اینترنت ثابت می‌باشد و نسخه پیشرفته‌ی اینترنت ۴G است. در واقع تا این لحظه آخرین نسل اینترنت پرسرعت ثابت محسوب می‌شود. این نسل از اینترنت بر خلاف ۴G مجزا از موبایل است و به سیم‌کارت تلفن همراه نیاز ندارد.
  • سرعت TD-LTE بسیار بالاتر از نسل‌های قبلی است و برای شرکت‌ها و سازمان‌ها نیز مناسب می‌باشد. یعنی اگر سرعت اینترنت برایتان بسیار مهم است و در منطقه‌ای هستید که پوشش‌دهی مناسبی دارد، پیشنهاد می‌شود که از مودم ‌TD-LTE استفاده کنید. سرعت اینترنت TD-LTE برخلاف ۴G به آنتن‌دهی موبایلی وابسته نیست و این نیز یکی از مزایای این فناوری است.
  • اگر جزء افرادی هستید که دائم در حال جابجایی و یا مسافرت می‌باشید، مودم ۴G گزینه مناسب‌تری برای شماست زیرا که TD-LTE اینترنت ثابت و ۴G اینترنت موبایل است و در خیلی از مناطق نیز اینترنت TD-LTE تحت پوشش قرار ندارد.
  • مودم‌های TD-LTE نسبت به مودم‌های ۴G ارزان‌تر هستند ولی بسته‌های اینترنتی آنها گران‌تر از ۴G است و اغلب حجم این بسته‌ها زیاد است و امکان خرید حجم کم اینترنت برای شما وجود ندارد، اما در مودم‌های ۴G می‌توانید بسته‌هایی با حجم کم نیز خریداری نمایید.

نکته‌ای که بسیار مهم هست مناطق تحت پوشش اینترنت TD-LTE می‌باشد. این مناطق به سرعت در حال گسترده شدن هستند و در صورتی که منطقه شما تحت پوشش TD-LTE نباشد شما نمی‌توانید از این سرویس استفاده کنید اما می‌توانید مودم ‌۴G را خریداری کرده و بعد از اینکه منطقه شما نیز تحت پوشش قرار گرفت، مودم خود را با TD-LTE تعویض کنید. حتی امسال طرح تعویض رایگان این مودم‌ها با مودم ۴G توسط اپراتور ایرانسل گذاشته شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.