داروهای آنتی هیستامین که برای کنترل علائم آلرژی مورد استفاده قرار می‌گیرند باعث تشدید خشکی چشم در بیماران می‌شوند.

دکتر محمد میر آفتاب فوق تخصص قرینه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: بسیاری از بیماری‌های چشمی با آلرژی اشتباه می‌شوند که شایعترین این بیماری‌ها مانند خشکی چشم، ورم عفونی، انسداد مجرای اشکی است.
وی گفت: خشکی چشم که معمولا باعث ایجاد سوزش چشم‌ها و احساس وجود شن ریزه در چشم شده و دراین بیماری خارش چشم کمتر از بیماری‌های آلرژیک بوده و همچنین خشکی چشم معمولا افراد مسن را مبتلا کرده ،در حالیکه آلرژی در افراد جوانتر اتفاق می‌افتد.
وی تأکید کرد: ورم ملتحه عفونی ناشی از بیماری‌ها و ویروس ها می‌تواند علائمی شبیه آلرژی چشمی ایجاد کند و تشخیص این بیماری از آلرژی چشمی مهمتر بوده و به دلیل اینکه ورم ملتحه عفونی به خصوص نوع ویروس آن شدیدا واگیردار بوده و می‌تواند اطرافیان را مبتلا کند.
میر آفتاب افزود: انسداد مجرای اشکی نیز به علت بسته شدن مجرای اشکی چشم‌ها دچار اشک ریزی شده و بر خلاف بیماری‌های آلرژیک در این حالت معمولا خارش وجود ندارد و در افراد مسن شایعتر است.
وی تصریح کرد:به طور کلی در مواردی که علائم آلرژی شدیدتر معمول است  و یا علائم به اقدامات معمول برطرف نمی‌شود لازم است حتما معاینه چشم پزشکی انجام شود و برخی از بیماری‌های جدی چشمی می‌تواند در ابتدا علائمی مشابه آلرژی داشته باشد