تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

انواع قرص‌های باز شدن پریود کدامند؟

۱. قرص Well Woman

یکی از داروها برای باز شدن پریود، قرص Well Woman است. این قرص حاوی موادی مانند مس، آهن، منگنز، ید است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدنتان می‌شود و مشکلات و بی‌نظمی‌های قاعدگی را برطرف می‌کند. اثرات این قرص بین یک تا سه ماه مشخص می‌شود.

عوارض احتمالی: این دارو گیاهی است و در صورت مصرف درست و عدم مصرف خودسرانه عوارض جانبی ندارد.

۲. قرص Gynaeven

قرص جیناون نیز در درمان بی‌نظمی قاعدگی موثر است و به تنظیم شدن هورمون‌هایتان کمک می‌کند.  این دارو دارای مکمل‌های گیاهی است که گردش خون بدنتان را تسهیل می‌کند. اگر پریودهای دردناک و شدید داشته باشید این دارو می‌تواند موثر باشد.

۳. قرص Duphston 

این قرص در صورتی که بدنتان قادر به تولید پروژسترون نباشد تجویز می‌شود. این قرص برای درمان اختلالات قاعدگی، سندروم پیش از قاعدگی و خونریزی رحمی غیر طبیعی به کار می‌رود. به طور معمول بین ۳ تا ۱۰ روز بعد از قطع مصرف قرص، خونریزی قاعدگی شروع می‌شود. این دارو به منظور رشد سینه‌ها و کاهش تولید تسترون استفاده می‌شود و علائم بروز یائسگی را کاهش می‌دهد.

عوارض احتمالی: استفراغ، حالت تهوع، خونریزی نامنظم یا لکه‌بینی، کم شدن وزن، جوش‌زدن، خارش پوست، آمبولی ریوی، تاری دید.

۴. قرص Medroxyprogesterone

قرص مدروکسی پروژسترون به منظور تنظیم سیکل قاعدگی، درمان سرطان سینه و پیشگیری از بارداری استفاده می‌شود. هنگامی که این دارو را به مدت ۱۰ روز مصرف کنید، ۲ تا ۱۰ روز بعد خونریزی روی می‌دهد. در صورتی که سابقه بیماری‌های قلبی _ عروقی، ناهنجاری کبدی، خونریزی واژن و سقط جنین دارید، از مصرف این قرص پرهیز کنید.

عوارض احتمالی: کاهش وزن، استفراغ، حساس شدن سینه‌ها، ریزش مو، افسردگی، ورم پا، افزایش قند خون، تغییر در میل جنسی، آکنه، کهیر، پیدایش اختلالاتی در دستگاه گوارش، خونریزی نامنظم، کم شدن وزن.

۵. قرص provera 

قرص پروورا به منظم شدن هورمون‌های زنانه کمک می‌کند و ترکیب اصلی آن قرص مدروکسی پروژسترون است. پروورا چرخه قاعدگی را تنظیم کرده و باعث فعال شدن آن می‌شود.

عوارض احتمالی: تهوع، التهاب، حساسیت پستان، سردرد، تغییر در ترشحات واژن، نوسانات خلقی، تاری دید، سرگیجه، خواب‌آلودگی، افزایش یا کاهش وزن.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.