تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

چگونه آبله مرغان را درمان کنیم؟

۱. استفاده از جوش شیرین

برای این منظور می‌توانید یک لیوان آب را با یک قاشق سوپ خوری جوش شیرین ترکیب کنید و پارچه‌ای نرم و تمیز را در آن فرو ببرید. سپس پارچه را روی نواحی جوش و خارش قرار دهید و اجازه دهید خشک شود. این روش را می‌توانید هر روز برای خود و یا کودکتان انجام دهید. در روشی دیگر می‌توانید نصف فنجان جوش شیرین را درون وان آب گرم بریزید و داخل آن دراز بکشید. هر روز این کار را انجام دهید.

۲. استفاده از هویج و گشنیز

هویج و  گشنیز به دلیل این که مقدار زیادی ویتامین c و ویتامین a دارند، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند و برای مبارزه با عفونت و فرآیند التیام بسیار مؤثرند. از این دو ماده می‌توانید در سوپ استفاده کنید. مقداری هویج خرد شده و نصف فنجان گشنیز را در قابلمه بریزید و مقداری آب به آن اضافه کنید. مخلوط را بجوشانید و هر روز به مدت یک ماه از این سوپ بخورید.

۳. مصرف جو دوسر

دو فنجان از جو دوسر پودر شده را در وان حمام بریزید و آن را پر آب کنید. همچنین می‌توانید از اسانس‌های روغنی مانند روغن درخت چای و روغن اسطوخودوس در آن استفاده کنید. به مدت ۳۰ دقیقه داخل وان دراز بکشید. می‌توانید بi جای جو دوسر مقداری سرکه قهوه‌ای به آب اضافه کنید.

۴. رفع خارش با استفاده از عسل

برای درمان آبله مرغان و رفع خارش می‌توانید مقداری از عسل را بر روی نواحی تحت تأثیر بمالید. این کار را دو بار در روز انجام دهید. عسل علاوه بر این که خارش شما را رفع می‌کند مصرف آن همراه با یک لیوان آب جوشیده شده و مقداری آب لیمو در درمان هر چه سریعتر و تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است.

۵. مصرف چای گیاهی

برای درست کردن چای گیاهی می‌توانید یک قاشق سوپ خوری از گیاهانی همچون پونه را با آب جوش در یک کاسه بریزید و اجازه دهید چند دقیقه دم بکشد. سپس آن را از صافی رد کنید و مقداری عسل، پودر دارچین و آب لیمو به آن اضافه کنید. این چای دمکرده را هر روز تا زمان بهبودی میل کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.