تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

بارداری دوقلو چه علائمی دارد؟

۱. تشدید علائم بارداری

تقریباً تمامی خانم‌ها در ایام بارداری، احساس تهوع و بدحالی را به‌ویژه صبح‌ها تجربه می‌کنند، این حالت در بارداری دوقلو تشدید می‌شود و ممکن است خانم‌ها در کل روز با این شرایط درگیر باشند. یکی از دلایل این وضعیت، آن است که سطح هورمون HCG، در بارداری‌های دوقلو بیش از میزان آن در بارداری‌های تک قلو است. البته همان‌طور که گفته شد، تهوع صبحگاهی که از آن به‌عنوان بیماری صبحگاهی هم یاد می‌شود، مختص زنانی که دوقلو باردارند نیست و گاهی شدید بودن این علائم به این معناست که شما به‌طورکلی بارداری سختی را در پیش خواهید داشت.

۲. اضافه وزن بیش از حد از علائم بارداری دوقلو

یکی دیگر از نشانه‌هایی که احتمال وجود دو جنین در رحم را بالاتر می‌برد این است که احساس کنید وزن شما به نسبت سن بارداری که در آن قرار دارید بیشتر است یا احساس کنید که سنگین‌تر شده‌اید.

۳. حرکات زودهنگام و یا بیشتر جنین

به‌طور میانگین از هفته هجدهم بارداری، مادران متوجه حرکت جنین در شکم می‌شوند. در بارداری‌های دوقلو ممکن است شما زودتر از این تاریخ، احساس کنید که جنین در شکمتان حرکت می‌کند و یا اینکه حرکات جنین بیش از معمول باشد.

۴. شنیده شدن بیش از یک صدای قلب

چنانچه در معاینات ایام بارداری، پزشکتان بیش از یک‌صدای ضربان قلب می‌شنود، با احتمال بیشتری شما دارای دو فرزند در شکم هستید.

۵. وضعیت فشار خون

در هفته ۲۰ حاملگی مادرانی که بارداری دوقلو را تجربه می‌کنند، سطح فشارخون پایین‌تری نسبت به مادرانی که بارداری تک قلو دارند را تجربه می‌کنند اما در طول بارداری، این میزان بالاتر می‌رود و از مادرانی که یک فرزند در شکم دارند بیشتر خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.