تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

چگونه از همسرم پول بگیرم؟

۱. قرارداد بین زن و شوهر شاغل

ممکن است شما شغلی تمام‌وقت داشته باشید و شوهرتان هم به اندازه شما کار کند. کارهای منزل را باهم تقسیم می‌کنید و تقریبا در انجام مسئولیت‌ها باهم مساوی هستید. در این شرایط کار شما راحت‌تر است. به این صورت قسمتی مساوی از درآمدهایتان را باهم جمع کرده و از آن برای مخارج خانه استفاده می‌کنید و باقی‌مانده را برای هزینه‌های شخصی نگه می‌دارید.

۲. قرارداد بین زن با شغل پاره‌‌وقت با شوهر

ممکن است شما شغلی پاره‌وقت داشته باشید و مسلما درآمد چندانی ندارید. به واسطه این که زمان خالی بیشتری دارید کارهای منزل بیشتر روی دوش شما است. طبیعتا در این شرایط شما و شوهرتان موقعیت مشابهی ندارید. در این مواقع باید به طور مشخص باهم قراردادی تدوین کنید که شوهرتان علاوه بر هزینه‌های زندگی مشترک که بر عهده دارد، کمک‌هزینه‌ای را هم برای شما اختصاص دهد.

۳. قرارداد بین زن خانه با شوهر

اگر شاغل نیستید و تمام کارهای خانه را بر عهده دارید، باز هم به قراردادی به این شکل نیاز دارید. سعی کنید در آغاز زندگی مشترک به طور شفاف و مشخص در این رابطه با همسرتان صحبت کرده و تمام حدود و قرارها را باهم مشخص کنید تا در ادامه اختلاف کمتری داشته باشید. همچنین هر چند وقت یک بار بر اساس شرایط جدید این قرارداد را به روزرسانی کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.