تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

بهترین نوع دستکش برای مقابله با کرونا ویروس کدام است؟

استفاده از دستکش برای عدم آلوده شدن دست‌ها، که مهم‌ترین راه انتقال ویروس از محیط و سطوح به انسان است، اهمیت زیادی دارد. در این روزها تقریباً کمتر کسی را پیدا می‌کنید که از دستکش‌های یک‌بار مصرف استفاده نکند، اما موضوع مهم این است که بدانیم هر کدام از این دستکش‌های یک‌بار مصرف چه مدت قابل مصرف است و ویروس کرونا تا چه حد می‌تواند به هر یک از آن‌ها نفوذ کند. برای آگاهی بیشتر در این زمینه با مهرداد صلاحی، معاون درمان بیمارستان عیسی بن مریم، عضو انجمن مقابله با کرونا ویروس در استان اصفهان و عضو انجمن متخصصان داخلی عفونی، ریوی و ویروس شناسی گفت‌وگویی انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

انواع دستکش‌های یک‌بار مصرف برای کنترل ویروس کرونا کدام است؟

دستکش‌هایی که افراد این روزها افراد برای پیشگیری از آلوده شدن به کرونا ویروس جدید استفاده می‌کنند شامل دستکش لاتکس، وینیل، نیتریل و نایلونی است که هر کدام کابرد جداگانه‌ای دارد و تأثیر هر یک برای جلوگیری از آلوده شدن دست‌ها متفاوت است.

بهترین نوع دستکش یک‌بار مصرف برای مقابله با کرونا ویروس جدید چیست؟

بهترین نوع دستکش برای مقاومت در برابر کرونا ویروس جدید دستکش لاتکس است که در بیمارستان‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. عمر مصرف این نوع دستکش حدود ۱۶ ساعت است و می‌توان آن را با مواد ضدعفونی کننده مانند اتانول یا همان الکل طبی ضدعفونی کرد.

دستکش نیتریل تا چه حد برای جلوگیری از آلوده شدن دست‌ها به کرونا ویروس جدید موثر است؟

دستکش نیتریل با رنگ آبی بین افراد شناخته شده است؛ این نوع دستکش مقاومت خوبی در برابر کرونا ویروس جدید دارد، اما زمان استفاده از آن حدود هشت ساعت است و می‌توان آن را با اتانول ضدعفونی کرد، چرا که با این کار سبب کاهش نفوذ ویروس کرونا به آن خواهیم شد.

آیا دستکش‌های وینیل می‌تواند افراد را در برابر نفوذ ویروس کرونا محافظت کند؟

دستکش وینیل نیز یکی دیگر از انواع دستکش‌هایی است که در این روزها افراد از آن استفاده می‌کنند؛ این نوع دستکش بی‌رنگ بوده و قابلیت نفوذ ویروس به آن حدود یک سوم است.

آیا می‌توان دستکش وینیل را بعد از ضدعفونی کردن دوباره استفاده کرد؟

خیر، این دستکش را نمی‌توان بعد از ضدعفونی کردن مجدداً استفاده کرد، چرا که در صورت ضدعفونی کردن، قابلیت نفوذ ویروس به آن افزایش می‌یابد و دیگر قابل استفاده نیست؛ بنابراین اگر این نوع دستکش بعد از ضدعفونی کردن دوباره استفاده شود، شانس ابتلا به کرونا ویروس جدید را بیشتر می‌کند.

آیا دستکش‌های نایلونی در برابر کرونا ویروس جدید مقاوم است؟

دستکش نایلونی که بیشتر افراد به دلیل کمبود سایر انواع دستکش‌ها از آن استفاده می‌کنند، مقاومت خوبی در برابر کرونا ویروس جدید ندارد. بهتر است افراد از این نوع دستکش استفاده نکنند و موضوع مهمتر اینکه از استفاده دوباره آن جدا خودداری کنند، چرا که این دستکش در برابر ویروس مقاوم نیست. اگر دستکش نایلونی را با اتانول ضدعفونی کنید، میزان نفوذ ویروس به آن به شدت افزایش خواهد یافت.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.