تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

چطور از صحت بیمه‌نامه خودرو مطلع شویم؟

بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران سامانه‌ای رو ایجاد کرده که با استفاده از این سامانه به راحتی می‌تونین به سوابق بیمه خودروی خودتون دست پیدا کنین. این سامانه کمک می‌کنه که وقتی ماشینی رو از کسی می‌خرین بتونین به راحتی به صحت بیمه خودروی خریداری شده پی ببرین. همچنین خیلی از شرکت‌ها ممکنه برای سوء استفاده ایجاد شده باشن و در قبال دریافت هزینه بیمه، ماشین شما رو بیمه نکنن.

به وسیله این سامانه می‌تونین به سوالات زیر پاسخ بدین:

بیمه خودرو به نام چه شرکتی است؟

بیمه خودرو به نام چه شخصی است؟

سوابق کلی بیمه خودرو چیست؟

بعد از ورود به این صفحه دو انتخاب دارین:

روش اول استعلام بر اساس شماره بیمه‌نامه: باید اول شرکت بیمه را انتخاب کنین، شماره بیمه‌نامه رو که روی بیمه‌نامه چاپ شده در قسمت مربوط به اون وارد کنین، وارد کردن شماره تلفن همراه و کد ملی برای اشخاص حقیقی یا کد شناسه ملی برای اشخاص حقوقی در این روش اختیاری هست. اما وارد کردن شماره تلفن همراه برای پیگیری‌های بعدی توصیه میشه.

روش دوم استعلام بر اساس کد یکتای بیمه‌نامه: در صورتی که کد یکتای ۲۶ رقمی بیمه‌نامه داشته باشین نیازی نیست که کد ملی رو وارد کنین و می‌تونین با استفاده از همین کد ۲۶ رقمی استعلام بگیرین.

بعد از وارد کردن اطلاعات باید کد امنیتی رو به دقت وارد کنین و بعد روی دکمه استعلام کلیک کنین تا سوابق بیمه خودرو مورد نظر رو بهتون نمایش بده.

از طریق پیامک هم میشه که استعلام رو انجام داد. در این روش باید به یکی از فرمت‌های زیر به شماره ۳۰۰۰۲۶۲۱ یک پیامک ارسال کنین تا از طریق پیامک سوابق بیمه خودرو برای شما ارسال بشه:

فرمت اول: شماره بیمه‌نامه چاپ شده * کد ملی بیمه‌گذار * ۱

فرمت دوم: کد یکتای بیمه‌نامه * کد ملی بیمه‌گذار * ۱

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.