تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

یک شتاب‌ دهنده استارتاپ خوب چه ویژگی ‌هایی دارد؟

بسته به نوع استارتاپی که میخواید راه بندازید، باید دنبال اکسلریتور خاص با ویژگی‌های خاص باشید، اما به صورت کلی میشه اکسلریتورها رو از طریق چند تا ویژگی رده‌بندی کرد:

۱- منتورشیپ: موفقیت‌ هر استارتاپی وابسته به قدم‌های استراتژیک اولیه‌اش است. یک منتور خوب، روزهای اول یک استارتاپ و نیازهای اون رو به خوبی میشناسه و چندبار این مسیر رو رفته و یا استارتاپ‌هایی که این مسیر رو رفتن رو از نزدیک دیده. متاسفانه توی ایران خیلی از افراد خودشون رو منتور و مشاور میدونن در صورتی که تجربه‌ی لازم رو توی این حوزه ندارن، بنابران سعی کنید اکسلریتوری رو انتخاب کنید که منتورهای با تجربه‌تری داره.

۲- نتورک و دایره افراد: یک استارتاپ نیاز داره با افراد تاثیرگذار اکوسیستمی که توش کار میکنه در ارتباط باشه و از این ارتباطات توی موارد مختلفی از جمله جذب سرمایه، مارکتینگ اولیه و… استفاده کنه. اکسلریتور خوب میتونه این امکان رو برای استارتاپ فراهم کنه و اونها رو به آدمای حرفه‌ای وصل کنه.

۳- سرمایه اولیه: هرچند عدد این سرمایه خیلی کمه اما در شروع یک استارتاپ، در صورت برنامه‌ریزی درست، همین سرمایه میتونه درهای زیادی رو به روشون باز کنه. پرداخت به موقع و حمایت به موقع از وظیفه‌های یک اکسلریتور خوبه. توی ایران این عدد بین ۱۵ تا ۶۰ میلیون چرخش داره و میزان سهام گرفته شده از استارتاپ‌ها بسته به اکسلریتور بین ۱۰ تا ۳۰ درصده.

در مجموع، توی ایران بیشتر از ۳۰ اکسلریتور داریم و میشه گفت آواتک ۱۵۴با اختلاف از نظر موارد بالا از بقیه جلوتره، خصوصا در ضمینه نتورک و منتورشیپ (که از مورد سوم اهمیت خیلی بیشتری دارن).

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.