تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

خواص خرما چیست؟

خرما علاوه بر آنکه بسیار میوه خوش‌مزه‌ای هست بسیار هم پرفایده و  پرخاصیت هست طوری که عرب زبانان یک ضرب‌المثل معروف دارند و آن این است: ((خواص خرما به اندازه‌ی تعداد روز‌های سال است)).

خواص خرما:

۱-جلوگیری از پوسیدگی دندان:

خرما به دلیل اثرات بازدارندگی باکتری که مهم‌ترین دلیل پوسیدگی دندان محسوب می‌شود، مانع از پوسیدگی دندان می‌شود. مهم‌ترین باکتری که باعث پوسیدگی دندان می‌شود، استرپتوکوک میوتانس نام دارد. طبق تحقیقات پزشکان این نوع باکتری در محیطی که خرما باشد نمی‌تواند رشد کند.

۲-درمان بیماری‌های اعصاب:

در خرما پتاسیم به میزان قابل توجهی وجود دارد که برای جلوگیری از بالا رفتن فشار خون و درست کار کردن عضلات و اعصاب ضروری هست. هم‌چنین خرما دارای منیزم هست که برای کار بهتر عضلات و اعصاب بسیار مفید است.

۳-خون‌سازی:

خرما مقدار بسیار زیادی فولات یا اسیدفولیک دارد که برای خون‌رسانی بدن بسیار مفید هست. زنان در دوران بارداری برای خون‌رسانی بهتر مجبورند قرص فولات بخورند، گرچه مقدار آهن در خرما زیاد نیست اما در این دوره به زنان باردار توصیه می‌شود. بدن برای خون‌رسانی بهتر نیاز به سه ماده غذایی دارد: آهن، فولات وB12 که در غذاهای حیوانی یافت می‌شود. همچنین در خرما ویتامین  C‌ هم وجود دارد که برای جلوگیری از بیماری‌های همراه با خونریزی بسیار مفید هست. بدن انسان باید در طول روز ۶۰ میلی‌گرم ویتامین C‌ در آن باشد که طی آزمایش‌ها، محققان به این نتیجه رسیده‌اند که در ۱۰۰ گرم خرما ۱۴ گرم ویتامین C‌  وجود دارد.

۴-کاهش وزن:

این میوه سالم‌ترین رژیم غذایی است چون انواع ویتامین‌های ضروری بدن را در خود دارد. مصرف خرما با شیر و ماست توصیه می‌شود که جلوی گرسنگی و تشنگی را می‌گیرد.

۵-تقویت قلب:

محققان به این نتیجه رسیده‌اند که  مصرف خرما خیس خورده در آب باعث تقویت قلب می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.