تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

چه غذاهایی روی جنسیت جنین تاثیر می‌گذارد؟

تغذیه از جمله مواردی است که می‌تواند بر روی جنسیت جنین تاثیر بگذارد. تغذیه از طریق تغییر ph رحم با استفاده از یون‌ها می‌تواند در تعیین جنسیت جنین نقش داشته باشد. به دلیل تنوع و تفاوت عادت‌های غذایی در کشورهای مختلف، رژیم غذایی استانداردی برای تعیین جنسیت جنین وجود ندارد. اما طبق تحقیقات می‌توان از تعادل یون‌های منیزیم، سدیم، پتاسیم و کلسیم در بدن استفاده کرد. رژیم غذایی در طول دوره بارداری تأثیری بر جنسیت جنین ندارد بلکه باید حداقل دو ماه و دو پریود قبل از بارداری آغاز شود. براساس تحققاتی که در کانادا انجام شده است ثابت شده اگر برنامه غذایی دقیق و درست تنظیم شود، شانس اینکه با رژیم بتوان جنسیت جنین را تعیین کرد تا ۸۰ درصد امکان‌پذیر است.

رژیم غذایی توصیه شده برای فرزند پسر

مادرانی که می‌خواهند فرزند پسر داشته باشند باید کلسیم و منیزیم را از رژیم غذایی‌شان حذف نمایند یعنی از دو ماه قبل از بارداری لبنیات مصرف نکنند. در مقابل مواد غذایی حاوی پتاسیم و سدیم مثل انواع میوه‌جات و غذاهای شور را مصرف کنند. مصرف گروه‌های نان و غلات و گوشت، حبوبات و دانه‌ها، کره، مایونز، ادویه‌جات و شیرینی‌های بدون شیر مجاز است. یکی دیگر از مواد غذایی که نقش موثر و تعیین کننده بر جنسیت دارد، مصرف روغن مایع و روغن‌های حاوی امگا۳ است که شانس پسردار شدن را بالا می‌برد. مواد غذایی غیر مجاز در این رژیم شامل میگو، تخم مرغ، بیسکوییت، شکلات و در گروه میوه‌جات و سبزیجات، کرفس، اسفناج و کاهو است. در حالت کلی مواد غذایی زیر توصیه می‌شود:
مرکبات، زردآلو، آناناس، موز، هلو، گلابی، سیب، گوجه سبز، آلو، خیار، خرما، گیلاس، تمشک، توت فرنگی، انجیر، خربزه، آب میوه و سبزی، حبوبات، کنگرفرنگی، گوجه فرنگی، پیاز، چغندر قرمز، زیتون، قارچ، کلم، ذرت، نخودسبز، سیب زمینی، سبوس، گندم، شاه بلوط، تره شاهی، کنسرو ماهی، ژامبون، کره، ماء الشعیر، کلوچه، نوشابه گازدار، نقل، قهوه، چای و مایونز.

رژیم غذایی توصیه شده برای فرزند دختر

مادرانی که می‌خواهند فرزند دختر داشته باشند باید از مواد غذایی حاوی کلسیم بالا استفاده نمایند و مصرف سدیم و پتاسیم را محدود کنند. در این رژیم غذایی توصیه می‌شود که نمک به طور کامل حذف شود چون سدیم و پتاسیم دریافتی باید به حداقل برسد. این مادران باید میوه‌ها و سبزیجات توصیه شده را مصرف نمایند که شامل هویج، خیار، لوبیا سبز، سیب، ترب، سیب‌زمینی و پیاز است. در حالت کلی مواد غذایی زیر توصیه می‌شود :
پنیر سفید، ماست، شیر، تخم مرغ، بادام و بادام زمینی بدون نمک، گردو، لوبیا سبز، مارچوبه، کاهو سبز، ماکارونی، گوشت ۱۰۰ گرم در روز، ماهی که با بخار پخته شده باشد و آبش کاملاً گرفته شده باشد.

اجرای این رژیم‌های غذایی در موارد زیر ممنوع است:

  • مادرانی که سابقه‌ی دیابت یا دیابت بارداری دارند.
  • مادرانی که پرفشاری خون دارند.
  • مادرانی که مشکلات کلیوی دارند.
  • مادرانی که ناراحتی قلبی دارند.
  • مادرانی که دچار اختلالات عصبی هستند.
  • مادرانی که کلسیم خون بالا دارند.

در این موارد حتما برای رعایت این رژیم‌های توصیه شده با پزشک و متخصص تغذیه مشورت نمایید. این رژیم بایستی توسط زن رعایت شود و نوع تغذیه‌ی مرد به طور مطلق تاثیری در مکانیسم این عمل ندارد، ولی مصرف آن توسط زوجین موجب آسانی اجرای آن می‌شود. توصیه می‌شود مصرف تمام قرص‌های ضد بارداری در دوران اجرای رژیم متوقف شود. بنابراین برای پیشگیری از بارداری از سایر روش‌ها همراه با روش نزدیکی منقطع استفاده گردد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.